Hando Sinisalu • 29 aprill 2019
Jaga lugu:

Leedu agentuur Not Perfect tahab tuua Eesti reklaamindusse tagasi entusiasmi

Leedu agentuuri Not Perfecti juht Paulius Senuta ütles intervjuus Bestmarketingile, et nad tahavad tuua Eesti reklaamindusse tagasi entusiasmi.

Paulius Senuta  

Kuidas läheb hetkel Leedu reklaamiagentuuridel?

Me oleme endiselt väga konkurentsivõimelised, seda näitab ka fakt, et meil läheb hästi Pan-Baltikumi konkursitel. See ei tähenda, et oleme aina loovamad, kui mõelda tagasi ajale, kui Milk ja meie proovisime üksteist üle trumbata ja võita rohkem rahvusvahelisi auhindu. See on kadunud, sest see polnud väga edukas ärimudel, auhinnad ei muutu rahaks. Aga samas mõned agentuurid, kes ei olnud enne nii loovad, on ehitanud klientidega usaldava suhte ja teevad nüüd neile loovamaid lahendusi.

Loomulikult, digitaalsed arengud ja sotsiaalmeedia on reklaamiäri muutnud, sellele on erinevalt lähenetud. Meie oleme ehitanud oma agentuuri sisse digiosakonna, mõnel on ehitanud sõsaragentuurid, on tekinud ka mõned uued digile spetsialiseerunud agentuurid.

Kas klientide seas suureneb nõudlus Pan-Balti reklaamilahendustele?

Kliendid liiguvad sinna väga aeglaselt. Organisatsioonid, kes mõistavad selle vajadust, peavad end selleks ümberstruktureerima. Aina rohkem kliente mõtleb selle suunas. Aga peamiseks takistuseks on ettevõtete struktuur, kus iga Balti riik võitleb enda eest.

Ma usun, et see muutus on vältimatu tulema. Suhe meediale ja agentuuritööle kulutatud summade vahel ei ole paigas. Kõige halvem suhe on Eestis, kus meedia on odav, aga agentuurid kallid. Eriti rahvusvahelistele firmadele ei saa selline olukord sobida - ja Pan-Balti põhine turundustegevus on lahendus sellele probleemile.

Mis on teie Not Perfecti ambitsioonid Eestis?

Esiteks, me tegelikult töötame siin juba mitu aastat, veedame siin palju aega, et oma Pan-Baltikumi või Eesti kliente teenindada. Räägime palju Eesti agentuuride ja klientidega ning näeme siin enda jaoks palju võimalusi.

Ma arvan, et meie agentuur saab tuua tagasi entusiasmi reklaamindusse. Ei ole nii, et kõik kliendid on halvad. Ma näen, et agentuuridest lähevad inimesed kliendi poole üle. See näitab, et otsitakse muutust.

Me soovime ehitada esimese loovuse poolest tuntud agentuuriketi Baltikumis. Ma ei tea ühtegi agentuuriketti, mille agentuurid oleksid kolmel Balti turul võrdselt loovuse poolest tuntud. Kui sa räägid Eesti klientidega, siis öeldakse, et palju on agentuuride ja klientide vahelist kaklemist ja üksteise poole näpuga näitamist. Meie oleme väga orgaaniliselt kasvanud Vilniusest Riiga, sealt Minski ja nüüd Tallinna. See on hea pluss, kuna oleme sama kultuuri ja mõtlemist igale poole laiendanud. Igal pool on sama struktuuriga agentuurid, töötame väga integreeritud moel.

Mis on Not Perfecti ambitsioonid Tallinnas?

Esiteks luua Eesti turu kõige huvitavamad reklaame. Võitsime endale hiljuti kliendiks Tele2 Eesti ja ma loodan, et see juhtub ka uue Tele2 kampaaniaga. Teine soov on tuua Tallinnasse uus reklaamitegemise kultuur, kus ei näidata üksteise poole näpuga. Seda toimub hetkel liiga palju: öeldakse, et briif on ebaselge jne. See on üdini kahjulik tegevus. Kui agentuur teab, mida ta teeb, siis tal pole vaja liigset juhatamist ja briifimist. Me tahame üles ehitada agentuuri, mis juhib ise seda, millist reklaami ta toodab. Muide, otsime oma Tallinna esindusse ka loovpartnerit ja töötajaid!

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831marianne@bestmarketing.ee
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988kristi@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee