13. veebruar 2019
Jaga lugu:

5 nippi, kuidas valida sobivat reklaamiagentuuri

Väga paljud Eesti ettevõtted juba teavad reklaamiagentuuridest kõike, kuid on ka neid, kes tänu oma noorusele või lihtsalt senisele töökorraldusele, ei ole agentuuride valikuga kursis. Uku Nurk pakub välja viis head nõuannet, kuidas reklaamiagentuuri valida.

1. Vaata eelarvet

Kõigepealt vaata oma ettevõtte turunduseelarvet. Kui see on näiteks 10 000 eurot aastas, siis kindlasti pead valima sellise agentuuri, kes on väike ja paindlik. Kõne alla tulevad ka üksiküritajatest turundusteenuse pakkujad ja väikesed agentuurid. Kui minna suure eelarvega väikesesse agentuuri või jagada töö üksiküritajate vahel ära, siis ei pruugi ettevõtte bränd ja sõnum ühtsena välja tulla, lisaks on kõvasti sebimist, et kõikide osapoolte tegemisi sünkroniseerida. Väikese eelarvega suurde agentuuri sattunud klienti võib aga tabada viimase mehe sündroom - see tähendab, et ta ei ole agentuurile nii oluline. Kuigi suurtel agentuuridel on enamasti lennukad ideed ja suurem vaatenurk, siis pisikese eelarvega ei pruugi suurt ja lennukat ideed teoks teha.

2. Ära korralda konkurssi

Määrasid oma ettevõtte turunduseelarve suurusjärgu ja leidsid ka võimalikud koostööpartnerid reklaamiagentuuride seast - siis ära korralda konkurssi, vaid mine ja räägi nendega. Kõik agentuurid peavad aeg ajalt n.ö. "chemistry meeting" laadi koosolekuid potentsiaalsete klientidega ja nende eest reeglina raha ei võeta. Konkursilt saab küll hulganisti häid ideid ja palju tasuta tööd, aga partneri leidmiseks on see vale meetod. Lihtsalt helista või saada meil ja lepi kokku kohtumine, kus vabas vormis arutada võimalikku koostööd. Koosolekule nõua kindlasti ka neid inimesi, kes sinuga igapäevaselt tegelema hakkaksid.

3. Vali sobilik käekiri

Kuigi tänapäeval teevad kõik reklaamiagentuurid kõiki asju, siis igal agentuuril on oma tugevad küljed. See tuleneb nii agentuuri tekkeloost kui ka võtmeisikustest. Agentuur on siiski loovorganisatsioon ja igaühel neist kujunevad välja lemmikvaldkonnad ja lahendused. Näiteks eelistavad osad agentuurid alati teravaid lahendusi ja teised jällegi nimetavad teravateks lahendusteks neid, mis tegelikult ei olegi nii teravad. Igal agentuuril on oma käekiri, mida saab näha tema tehtud töödest, mistõttu tasub agentuuride kohta infot küsida ka nende praegustelt klientidelt.

Aprillis alustab uus 2-päevane loovkirjutamise koolitus

„Kuidas kirjutada reklaamtekste?“

Koolitaja Uku Nurk

23. aprill - 14. mai 2019

Rohkem infot koolituse kohta leiate SIIT.

4. Määra agentuuriga koostöös tehtavad tööd ja ootused agentuurile

Kuigi tavaliselt oskavad kõik agentuurid oma mõtteid pakkuda igasse turundusvaldkonda, siis soovitan esialgu ettevõtte sees paika panna agentuuriga koos tehtavate tööde profiil. Alustades konkreetsematest ja väiksematest töödest on hiljem kergem jõuda ka suuremate ja keerulisemate lahendusteni. Selleks, et agentuur saaks tutvumiskoosolekul võimalikult täpselt aru, mida temalt oodatakse, on väga kasulik määrata nii teostatavad tööd kui ka ootused. Näiteks teatud kaubagrupi müükide tõstmine või üldise maine parandamine.

5. Otsi partnerit, mitte ühekordset abistajat

Parimad näited koostööst agentuuridega on just pikaajaliste kliendisuhete korral. Agentuur ja klient peavad kokku kasvama, sedasi tekib parem arusaam loovlahenduste pakkumiseks ja kliendil parem nägemus agentuuri töörutiinidest. Lisaks hoiab pikaajalise partneri kasutamine kokku ka eelarvet, sest paljud ärivaldkonnad nõuavad põhjalikku süvenemist ja mõistmist. Pikaajalise partnerlussuhte korral on uute lahenduste pakkumine tunduvalt lihtsam ja nõuab vähem briifimist.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Jekaterina Molotkova
Jekaterina MolotkovaBest Marketingi juht-toimetajaTel: +372 5620 6764jekaterina@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt