Best Marketing • 7. veebruar 2019
Jaga lugu:

Personaliinimesed ühendasid jõud värbamisturunduses

Instar ja CV-Online korraldasid esmakordselt Eestis värbamisturunduse inspiratsiooniseminari KICKOFF, kus räägiti 2019 aasta värbamise trendidest, tunnustati 2018 aasta silmapaistvaid värbamistegusid ning jagati mitmete organisatsioonide värbamisturunduse edulugusid.

2018.aasta värbamisturunduse tähed said tunnustatud  

„Aitab omaette nokitsemisest. Aeg on teha koostöö ja jagada oma õnnestumisi ja ebaõnnestumisi avatult ja ausalt, sest siis saab toimuda ka muutus,“ sõnas CV-Online turundusjuht Maris Viires.

Uuring, millega 2018 aasta silmapaistvad turundusteod välja selgitati viidi läbi oktoober 2018 ja selles osales ühtekokku 95 organisatsiooni. Uuringu eesmärk oli välja selgitada, kuidas täna organisatsioonid oma valdkonnas värbamisturundust rakendavad ja millised on nende murekohad nii uute töötajate leidmisel kui ka tööandja brändinguga.

Jätkuvalt on tööandjate jaoks uute töötajate leidmisel suurimaks väljakutseks jõuda just õigete kandidaatideni, sest konkurents on tihe ja kanaleid palju ning silma torkamine nõuab läbimõeldud planeerimist.

Suurimaks väljakutseks tööandja brändinguga aastal 2019 on organisatsioonide jaoks positiivse maine loomine ja brändi teadlikkuse tõstmine ning paljud tõid esile ka strateegilist ja terviklikku lähenemist, mida teadlik brändiga töö eeldab.

„Lihtsalt oma töökuulutuse panemisest tööportaali enam ei piisa. Vaja on eristuda ja läbi mõelda, miks sa midagi teed, kellele teed, kuidas teed ja kus sinu segment liigub,“ sõnas Instari tegevjuht Kersti Vannas.

Positiivsena tõid organisatsioonid välja karjäärilehe olulisuse oma kodulehel. Paljudel, see tähendab 33% vastanutest oli karjäärileht olemas ja 28% oli karjäärileht juba loomisel.

„Igapäevaselt näeme CV-Online klientide juures teadlikkuse kasvu värbamise vallas. Kliendid on aru saanud, et selleks, et saada häid tulemusi, on vaja hästi planeerida tervet protsessi alates turundusest kuni onboardimiseni ning teha tööportaaliga aktiivselt koostööd. Üha populaarsemaks muutuvad karjäärivõimalustega maandumislehed, mille ümber on ehitatud selgelt eesmärgistatud sotsiaalmeedia plaan, videoturundus ja email turundus, “ sõnas CV-Online turundusjuht Maris Viires.

Ka uuring tõi välja, et pea 58% vastanute plaanivad sel aastal maandumislehte kasutada värbamisel ning 33% on seda teinud juba varasemalt. Ka videovärbamist on plaanis pooltel vastanud organisatsioonidest sellel aastal teha.

Silmapaistvate värbamisturundustegevustega jäid sellel aastal silmad paljud ettevõtted, kuid KICKOFF tunnustuse pälvisid sel korral vaid kolm – Swedbank, Omniva ja Rimi. Kolme väärikat kohta tunnustati säravate kalalantidega, millega anti edasi mõtet, et Eesti turul oleme me kõik üsna väiksel veekogul ja jahime kõige suuremaid kalu. Mõnel näkkab paremini kui teisel ja alati on küsimus oskustes ja õiges koha- ja ajavalikus.

Ülekaalukalt enim hääli kogus Swedbank oma südamliku värbamiskampaaniaga „Tule, nagu oled“. Kampaanias astusid üles Swedbanki mitmekesise tausta ja elukogemusega töötajad, kel kõigil on oma lugu, mis neid igapäevatöös saadab.

Teist ja kolmandat kohta jäid võrdselt jagama Omniva ja Rimi. Omniva jäi silma värbamiskampaaniaga, kus erinevatel ametikohtadel töötavad Omniva töötajad jagasid, mis neile oma töö juures meeldib, ning milliseid võimalusi kasvamiseks ja arenemiseks on nad leidnud läbi oma organisatsiooni.

Rimi värbamiskampaania eesmärk oli näidata, et iga inimese valikuid väärtustatakse. Sarnaselt eelpool mainitud Omnivale, tõi ka Rimi esile inimeste lugusid, näidates sellega organisatsiooni avatust, mitmekesisust ja inimesekesksust. Kõiki Rimi töötajad mõtestatakse kui tööandja brändisaadikuid ja värbajaid.

Lisaks astusid seminaril üles ka G4S, Maanteeamet ja Nudist, kes küll auhinnalist kohta ei saanud, kuid on värbamismaastikul oma tegevusega positiivselt silma jäänud.

Nudist jagas, kuidas soodsate vahenditega teha töökuulutus, mis jõuab massidesse omal jõul ning tekitab palju diskussiooni oma julge ja teistest eristuva lähenemisega. Töökuulutuses naeruvääristati tavapärast töökuulutuse formaati ja keerati nö vinti üle, pannes kokku kõige absurdsemad nõudmised.

Maanteeamet tutvustas oma kolmeaastast tööandja turunduse projekti, mille sisemine eesmärk oli tõsta töötajate teadlikkust tööandja saadikuks olemisest ja saada enam sisemisi soovitajaid ning väline eesmärk oli kasvatada teadlikkust maanteeametist kui tööandjast ja saada seeläbi sobivaid kandidaate fookuses olevatele ametikohtadele. Maanteeameti kandev ja inspireeriv sõnum on „Meiega oled õigel teel“.

G4S jagas, kuidas kõnetada noori ametitega, mis pole tavaliselt nende esimene valik. Valdkonnas, kus värbamine on nii suuremahuline ja väljakutsuv tõi G4S personalijuht esile, et tasub proovida julgeid lähenemisi ning neile tõi värbamisedu meemide kasutamine ja müütide murdmine erinevate ametite ümber.

Marita Haho, Nipila

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com