Best Marketing • 5 veebruar 2019
Jaga lugu:

Super Bowli reklaamifestival jäi nõrgaks

Ühendriikide reklaamitegijatele on aasta kõige tähtsam õhtu sealse ameerika jalgpalli kõrgliiga NFL finaal, mis kogub üle maailma miljoneid silmapaare. Kui muidu on ülisuure eelarvega Super Bowli reklaamid paistnud silma leidlikusega, siis sel aastal leitakse, et televaatajate ette jõudsid suhtelised tuhmid reklaamid.

Järjekorras 53. Super Bowl oli ajaloo madalaima skooriga mäng, mida paljud ameerika jalgpalli fännid pidasid suhteliselt igavaks kohtumiseks. Samal arvamusel on suuremad välismeedia portaalid mängu vaheaegadel näidatud reklaamide kohta.

Nii leiab CNN, et enamus reklaamitegijaid proovisid anda endast parima, kuid tõeliselt üllatavaid ja emotsionaalseid hetki oli reklaamipauside ajal vähe. Sestap märgitakse, et brändid investeerisid pigem enda imago parandamisele, kuid turundusklipid ei pakkunud laiadele massidele kõneainet.

Ettevõtted, kes käisid välja 5 miljonit dollarit iga 30sekundilise reklaamiaja eest, olid tavapärased. Nii olid endale reklaamiaega tellinud USA õlletootja Budweiser ja karastusjookide turustaja Pepsi. Lisaks tavapärastele firmadele proovisid tõmmata suure auditooriumi tähelepanu filmitootjad, kes otsisid selle aasta linateostele vaatajaid. Filmitootjatest soetas enim aega Disney.

Samuti võtsid palju eetriaega tehnoloogiahiiud. Näiteks T-Mobile oli reserveerinud endale reklaamiaega kogu mängu vältel. Sama joont järgisid ka Microsoft, Amazon ja Google. Märkimisväärt on ka voogedastuskeskkondade Netflixi ja Hulu püüd tõmmata jalgpallifänne eemale tavapärasest televisioonist. Meediakompaniidest oli sel aastal kindlasti üllataja ajaleht Washington Post, kuna paberlehed tavaliselt enda telereklaamile USA-s palju raha ei kuluta.

Samas oma silm on kuningas, mistõttu esitleme turundusportaali AdWeek TOP5 paremikku:

5. Bud Light – Special delivery (agentuurid: Wieden + Kennedy New York)

4. Amazon: “Not Everything Makes the Cut” (agentuurid: Lucky Generals + Amazoni loovmeeskond)

3. The Handmaid’s Tale: “Season 3 Teaser” (Agentuur: Wild Card)

2. Burger King: #EatLikeAndy The Whole Whopper (Agentuur: David Miami)

1. HBO ja Bud Light: “Joust” (Agentuurid: Droga5, Wieden ja Kennedy New York)

Võrdluseks tänavusele Super Bowlile peeti aga mullust NFL’i finaali reklaame vägagi edukateks. Nii nimetati pesuvahendi Tide loodud Super Bowli kampaaniat üheks kõigi aegade parimaks:

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831marianne@bestmarketing.ee
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988kristi@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee