Best Marketing • 11. detsember 2018
Jaga lugu:

Milline oli aasta 2018 meeldejäävaim turundustegu Vol. 1

Nagu juba traditsiooniks saanud, meenutame lõppeva aasta turundussaavutusi. Best Marketing küsis erinevate turundusekspertide arvamusi.

Foto: Erakogu

Milline on Sinu isiklik, subjektiivne arvamus/kogemus - milline turunduslik aktsioon (ja turundus on laiem kui üksik kampaania) on sulle meelde jäänud?

Karola Karlson, Taxify

•LaMuu – üldiselt väga hea sotsiaalmeediaturundus

•Wolt (uute restoranide lisamine, hea üle linna visibility)

•Baltika "My style" blogiartiklite seeria

Ning loomulikult Taxify tankla avamine, mis sai palju meediakajastust ning mille tulemusel kõik Eesti tanklad hindu langetasid. Keegi säutsus "Aitäh Taxify, et kütusehindu langetasid" :)

Prof. Katri Kerem, EBS

2018. aastal on meelde jäänud:

1) Välireklaam, mis sundis mind järgmine kord teed läbides peatuma kusagil Veskimetsas Paldiski maantee serval ja hüplema autode vahel sõiduteel, et teha reklaamist pilti. Tegemist oli filmi „Kolm reklaamtahvlit linna servas“ (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri) reklaamidega ja reklaamid ise on saanud inspiratsiooni nendest kolmest plakatist, mille ümber nimetatud film keerles.

2) Run, ForEST, run!, Tallinna Maratoni reklaamivideo, mis oli minumeelest ootamatu loovideega, vaimukas ja andis ka sõnumit hästi edasi.

3) laiemalt kui lihtsalt tavapärane reklaam on mulle meelde jäänud, mind mõjutanud ja minuga kaasas olnud Idea360 podcast. Väga põnev ja hariv lisandus turundusmaastikule

4) Teenusearendus, mille üle rõõmustasin ja millest teistele inimestele õhinaga rääkisin. Ma arvan, et kõik teavad seda tunnet, kui poest koju jõudes või ka juba poeuksest väljudes plahvatab - pagan, jälle jäid tikud ja tihaste toit ostmata. Ja nii juba kolmat korda järjest. Avastasin täiesti juhuslikult (!!!) Barbora nimelises e-poes (neiupõlvenimega e-Maxima), et seal saab juba vormistatud tellimust täiendada, kui tellimus pole veel komplekteerimisele läinud. Muidugi peab see olema kliendile parasjagu hädavajalik teenus, et ta selle muidu mitte nii ladusa navigatsiooniga kodulehelt üles leiaks. Muidugi võib vabalt juhtuda, et teistel toidukaupade e-poodidel on sama funktsionaalsus olemas, aga mulle pole seda keegi öelnud ja otseselt pole otsimas käinud.

Hando Sinisalu, Best Marketing International

Kanal 2-s jooksev seriaal „Alo“ on näide suurepärasest sisuturundusest – Škoda autod ja Aasta Auto müügisalong on väga loomulikult sisusse integreeritud. Lisaks kõigele on sari ka naljakas. Kui sisuturunduses kipub brändi esitlemine sageli olema ebaloomulik ja punnitatud, siis antud juhul on sisu ja reklaam omavahel hästi seotud. Native advertising oma parimas tähenduses – teised sisuturundajad võiks sellest eeskuju võtta! Tegijad ise väidavad, et Škoda on esimene automark maailmas, millel on oma seriaal.

Lola Tehver, Konekesko

Esimesena meenub kohe Haigekassa kampaania “Tervisemurega alusta perearstist”.

Infot ja müra on palju ning ajapikku on minul küll tekkinud nn “reklaamipimedus”.

Humoorikad ning kiiksuga kampaaniad jäävad aga kindlasti silma. Ei tea, kas kogu see trall perearstinduse ja EMO ümber oli ka üks PR kampaania osa, aga igaljuhul kogu kompott toetas hästi sōnumit, mida sooviti edastada.

Magnus Luzkov, Optimist

Minu arvates ruulis sel aastal tööandja bränding. Ettevõtted tegid vahvaid tegusid ja sellega seotud kommunikatsiooni, et oma töötajatele meeldida. Kõige heledamaks sähvatuseks jääb kindlasti Utilitase suurtehing ja Kristjan Rahu, kelle kampaania maksumuseks oli 13 miljonit eurot.

Peagi avab Best Marketing järjekorras 20nda Aasta Turundustegu konkursi. Ootame nii eelpoolmainitud tööde autoreid kui ka kõiki teisi, kes eduka ja efektiivse turundusega aastal 2018 silma paistsid, oma töid konkursile esitama!

Password 2019 toimub 21. - 22. märts Alexela kontserdimajas. Tutvu aasta suurima turunduskonverentsi programmiga ning pane ennast kirja SIIN.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Jekaterina Molotkova
Jekaterina MolotkovaBest Marketingi juht-toimetajaTel: +372 5620 6764jekaterina@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com