Helen Külaots • 5. november 2018
Jaga lugu:

Case study: Digitegu võitja - tommy cash on pangas

tommy cash on pangas  

Digitegu branded content kategooria võitja (kampaania tommy cash on pangas) eesmärk oli tutvustada noortele LHV pangateenuseid ning teha seda võtmes, mis ühtiks panga enda omadustega - julge, edumeelne, isikupärane ja loov, vabaduse ja kaasatuse poolt.

Olukord turul:

Emori uuringu järgi 2/3 inimestest isegi ei kaalu oma kodupanga vahetamist ehk uute klientide saamine on pankadel keeruline. Seda eriti noorte sihtrühmas, sest nad on harjunud olema selle panga kliendid, mille vanemad neile valisid.  

Konkurents pankade vahel on Eestis aga tihe - kõik suuremad pangad pakuvad noortele suunatud pakette ja pangakaarte. LHVl puudus seni eraldi noortele (kuni 25-aastased k.a) suunatud pakett. Eelmisel aastal mõisteti, et LHVl on pangana olemas kõik vajalikud pangateenused ning mugavad kanalid ka noortele oma rahaasjade ajamiseks.

Turul on märgata trendi, et suured pangad on aina rohkem just noori püüdma hakanud – noored on kasvava generatsioonina pankadele oluline sihtrühm.

Swedbank ja SEB pank pakuvad noortele ISIC pangakaarti, mis toimib nii pangakaardi, ühiskaardi kui ka õpilaspiletina ning sellel kaardil otsest konkurenti turul pole. Selleks, et LHV Noortekaart saaks ISIC-le konkurentsi pakkuda, lisati kaardile mitmeid atraktiivseid sooduspakkumisi ja võiduvõimalusi.

Kampaania nimi: tommy cash on pangas

Kampaania eesmärk:

Eesti noored on avatud mõttelaadiga, neid iseloomustab suur tolerantsus ja vabameelsus.Kuna LHV kõnetas noorte sihtrühma esimest korda, oli kõige suuremaks väljakutseks leida keel, mille abil neile LHV’d kui brändi tutvustada. “Esialgu otsustasime keskenduda sihtrühmale vanuses 18-25 (k.a), sest selles vanuses noortel on seaduse järgi õigus ise omale pangakonto avada.”“Me tahtsime noortele öelda, et oleme Eesti pank – julge, edumeelne, isikupärane ja loov, vabaduse ja kaasatuse poolt. Selleks kaasasime skandaalse artisti Tommy Cashi ja tema produktsiooni tiimi, kes aitasid meil leida noortega ühise keele ja muuta LHV noorte seas ihaldusväärsemaks. Kampaania loovlahendused töötasime välja koostöös Tommy Cashi ja tema tiimi kunstilise juhi Anna-Lisa Himmaga, kuna tahtsime, et sisu oleks usutav ja Tommy kui artisti keelele sarnane. Kampaania ja video sisu eesmärk on muuta bränd noorte seas populaarsemaks ja isikupärasemaks, lisaks saada Noortepanka uusi kliente.” Klipp1 „tommy cash on pangas

Klipp2 „tommy cash on väge täis“

Klipp3 „tommy cash ei vedele niisama“

Tulemused:

Kampaania ajal (27.08-30.09) tuli uusi kliente 50% rohkem kui sellele eelnenud kuul. Kampaaniale järgnenud kuul tuli 93% rohkem kliente kui kampaania ajal. See näitab, et kampaania mõju jätkus ka peale makstud meedia lõppu. Kuna panka ei vahetata emotsiooni ajel, siis kliendiks tulemise otsus võttis aega ning otsus tehti viitega. Kampaania tulemusi mõõdame aasta lõpuni ja tegevused noorte sihtrühma kasvatamiseks jätkuvad.Otsene mõju enne versus peale kampaaniat: uute klientide arvu kasv 189,73%.Uued kliendid võrdluses eelmise aasta sama perioodigaUusi kliente vanuses kuni 25 (k.a) tuli kampaaniaperioodil:-    augustis 93,81% rohkem kui 2017. aasta samal perioodil-    septembris 238,40% rohkem kui 2017. aasta samal perioodilKampaanialehe külastatavus

Kogu sihtrühma suurus (18-25 k.a) on Eestis ca 110 000 inimest.Kampaania perioodil oli kodulehe unikaalseid külastusi 25109.Kuna videoreklaamid olid sihtrühmale vanuseliselt sihitud, siis sellest järeldub, et ligikaudu 23% kogu sihtrühmast käis kampaania perioodil Noortepanga lehel infot kogumas ja LHV-ga tutvumas.Keskmine kampaanialehel oldud aeg on 2 minutit ehk siis piisav aeg, et saada ülevaade Noortepanga pakutavatest teenustest ja kuvandist.Absoluutne reach: 20%Reach sihtrühmas: 90%Cost per view: 0.006€Müügikasv: 189.73%Teostaja: LHV

LHV turundusspetsialist Jana Adamsons Digitegu auhinda vastu võtmas  Foto: Marko Mumm
Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Jekaterina Molotkova
Jekaterina MolotkovaBest Marketingi juht-toimetajaTel: +372 5620 6764jekaterina@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com