6. juuli 2018
Jaga lugu:

Reisikirjad Helsingist 23: Helsingi Pride’ist on saanud turundajaid köitev bränd

Soome Rahvusmuuseumi Pride-teemaline Instagrami postitus   

Helsinki Pride Week kulmineerus eelmisel nädalavahehtusel toimunud rongkäiguga, milles osales 100 000 inimest!

Pride on Helsingis saanud suureks brändiks, mille väärtustefookusega tahavad joonduda juba paljud tuntud ettevõtted ja kaubamärgid. See on võib-olla sellepärast, et Pride’i bränd omab Soomes tugevat ja kommunikeeritud seost sõnadega yhdenvertaisuus ja tasaarvoisuus (võrdõiguslikkus/võrdsus), mitte ei liigu pelgalt seksuaalsete eelistuste telgedel.

Ja nii on Helsinki Pride Week’ist kasvanud terve nädala kestev sündmus. Helsinki Pride’i korraldava organisatsiooni HeSeta ry juhi Senni Moilaneni sõnul toimus nädala jooksul 115 üritust - kunstinäitustest loenguteni ja kontsertideni. Helsinki Pride’i koostööpartnereid on sel aastal mitu. Ametlikud koostööpartnerid on Prisma, Karhu-õlu, Wella, Helsingin Sanomat ja Radio Helsinki. Lisaks ürituste partnerid Stockmanni kaubamaja, poekett Clas Ohlson, Clarion Hotel, Tokmanni poekett, toidukuller Foodora, Taksi Helsinki, DTM-ööklubi, Accenture, elektroonikapoodide kett Gigantti, Futurice ja Burger King. Sponsormahud ulatusid kokku 300 000 euroni.

Pride-teemalised Instagrami postitused Soomes  

Kuidas Pride on oluliseks kasvanud? Ühena kasvukohtadest näeb Moilanen 2013. aastal toimunud rahvaalgatuslikku kampaaniat Tahdon2013 (Tahan2013), mis kaasas ülisuure toetajaskonna. Kampaania eesmärk oli teadvustada samasooliste abielu seadustamise vajalikkust. Detsembris 2014 võttiski Soome parlament vastu abieluseaduse muudatuse, mis lubas samasooliste paaride ametliku abielu.. paberkujul, mis sai spetsiaalsed Pride kaaned.

Kui vaadata meediat ja eriti sotsiaalmeediavoogu, kust Pride’i teema ja sümboolika sel aastal läbi käis, siis see oli massiivne.    Näiteks elektroonikapoeketi Gigantti suur reklaambänner Forumi kaubakeskusel Helsingi kesklinnas

Või siis Helsingin Sanomate ajaleht

Ja ka Helsinki linnavalitsuse lipumastid ning ülikoolide, muuseumide ja kunstigaleriide sotsiaalmeedialehed, mille profiilipildid said Pride’i värvidesse ja ka sisu tuli palju, mis spetsiaalselt Pride’i teemasse. Mitmed ettevõtted kuulutasid ka avalikult, et nende töötajad osalevad Pride’i rongkäigus. USA moedisainerilt Stacy Igel, kes on disaininud Prisma rõivabrändi Boy Meets Girl kollektsioone.

Prisma kaubandusketis tuli müügile Pride’i teemaline rõivakollektsioon

Tundub, et mitmed brändid on otsustanud julgelt võtta seisukoha ja seda näidata, muutes nii Pride'i võrdusõiguslikkuse eest seismise väärtused oma brändiväärtuste osaks. Isegi kui see kogu klientuurile ei pruugi meeldida. 

Kuidas on lood Eesti brändide seisukohtadega?

Autor:  Georgi Viies

Reisikirja autor Georgi Viies lahkus mullu suvel Eestist ja kolis kolmeks aastaks perega Helsingisse elama. Georgi on töötanud Eestis nii Mainori, Solaris Keskuse, TV3 kui G4S-i turundusjuhina. Samuti tegeleb Georgi lasteraamatute kirjutamisega.

BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com