Ennustan, et 2018. aastal võiks „köitva loo loomine“ olla iga eduka turundusstrateegia vältimatu osa. Ja ka vastupidi, läbikukkumiste põhjuseks saab olema kas oskamatus või sisuturunduse tähtsuse alahindamine.
Tegemist on globaalse trendiga, kus USA liigub ees ja meie koos muu Euroopaga veidi järel, aga päeva lõpuks oleme kõik samas kohas. Viimastel andmetel kasutab sisuturundust juba rohkem kui 80% USA ettevõttetest. Eesti kohta täpseid andmeid pole, kuid tunnetuslikult hindan, et Eestis jääb see alla 50% ning süsteemset lähenemist on siin kordades vähem.
Sisuturunduse täpne defineerimine on üle maailma siiani üksjagu peavalu valmistanud. Oleme seda ühekülgselt pidanud näiteks reklaamartikliks meedias või ka tekstiliseks ülistuseks oma brändile või tootele.
Content Marketing Instutute pakub sisuturunduse täpsel defineerimisel järgmise fraasi: “Sisturundurundus on strateegilise turunduse osa, mis on fokuseeritud väärtusliku, relevantse ja järjepideva sisu loomisele ning levitamisele täpsele sihtgrupile – ainsa eesmärgiga – kutsuda esile klientide käitumine, mis tekitab sulle kasumit.“
USA väljaanne Forbes soovitab aastast 2018 keskenduda huvitava ja köitva sisu loomisele, mis puudutaks emotsionaalselt ja kaasaks sinu sihtgruppi. „Unusta rääkimine oma brändist, loo selline sisu, mida inimesed vajavad - olgu siis lugedes, kuulates või vaadates,“ kirjutab Forbes. Just aasta 2018 olevat õige aeg sisuturundusse investeerimiseks.
Sageli oletatakse ekslikult, et sisuturundus on üksnes suurte jõukate firmade pärusmaa, kes jaksavad palgata eksperte ning osta meediapinda. See pole nii. Põnevad lood, mida teistega jagada, on igas ühes meist alati olemas. Tuleb nad vaid loetavaks, kuulatavaks ja nähtavaks teha. Olen seda meelt, et loetava teksti suudab hea tahtmise korral luua igaüks. Mõnel see tuleb see kergemini, mõnel suurema pingutuse läbi, kuid midagi üleloomulikku siin pole. Veelgi enam, tänapäeval ei takista meid miski tegemast põnevat fotot või köitvat videot ja seda sotsiaalmeedias jagamast.
Soovitan igal ettevõtjal endalt täna küsida, kas ta on sisuturundusse piisavalt panustanud?
Igor Rõtov, Äripäeva peadirektor
Seotud lood
Digiajastule vaatamata võib trükitud kalendreid leida pea igast ettevõttest. Paljud neist on mõne partnerfirma poolt kingitud, kuid sellise kingituse loomist saab vaadata ka täiesti uue nurga alt.
Hetkel kuum
Tagasi Bestmarketing esilehele