Helen Külaots • 14. jaanuar 2018
Jaga lugu:

5 fototrendi aastaks 2018

Heinz ketšupi reklaam  

Visuaaltrendides näeme sel aastal samu väärtusi, mis mujalgi kommunikatsioonis: selgus, lihtsus, ausus ja inimlikud lood. Need pole kasulikud nõuanded ainult reklaamfotode tarbeks, vaid kuluvad ära ka kodulehe või blogi loomisel.

Lihtne ja selge värvipalett

Kõik ümberringi on nii inforohke ja hoomamatult kirju. Uus trend on kasutada piltidel vähe värve, millega tõmbad üldmulje malbeks ja rahulikuks ning just sellega äratad vaataja tähelepanu. Vähem on rohkem!

Näited:

Zelle

Buffy

OkCupid reklaamid

Näide OkCupid reklaamist:

Rohkem ehtsust

Üleposeeritud ja lavastatud pildid on eilne päev. Ei jaksa enam vaadata neid täiuslikke ja klanitud illusioone, mida sotsiaalmeedia meile igapäevaselt pakub, sest need ei peegelda tegelikkust. Proovi oma pildil anda edasi ehtsust, milles peitub hetke ilu, äratuntavus ja võib-olla ka haavatavus, mis on inimlik ja aus.

Teksti kõrval (ja ka reklaamis) annab autentne pilt edasi palju rohkem sõnumit ning on vaataja jaoks samastatav, mis võimaldab luua tarbijal ka brändiga parema sideme.

Mõned näited:

Wonderers  

ilford

Landmark

Näide Wonderers lasteriiete brändi reklaamist:

Elu on mitmekülgne - näita seda enda fotodel/reklaamidel

Eelmise punktiga veidi haakuv teema, mis soovitab kajastada piltidel ühiskonna mitmekesisust loomulikus ja autentses vormis. Näita läbi reklaampiltide seda, kuidas inimesed tegelikult elavad, et meil on erinevaid rasse ja kultuure ning see kõik rikastab meid. Näiteks The Corner ettevõte lõi provokatiivse plakatite seeria, mis jutustab rassilisest mitmekesisusest ning nende sõnumiks on “Jigsaw wouldn't be Jigsaw without immigration”, mis ütleb üheselt ära, et ilma immigrantideta poleks ettevõte see, kes ta täna on.

Jutusta lugusid

Lugude jutustamine läbi piltide pole mingi uus leiutis - pilt on aegade algusest öelnud rohkem kui 1000 sõna, kuid nüüd näeme seda, et professionaalsete fotode puhul pole enam tähtis niivõrd tehniline täius, vaid haarav inimlik lugu, mida sellega edasi antakse.

Näited: - McDonald'si osavalt teostatud kampaania, kus LED-tulede abil tehtud valgusinstallatsioonid nägi välja justkui öised linnatuled, mis moodustasid kiirsöögiketi pakutavate toodete kujutised. Sõnum: McDonald’s on avatud ka hilja õhtul.

artful posters

Maternity Wear for a 12-year-old - sotsiaalselt tugeva sõnumiga reklaamikampaania, mis pööras tähelepanu sellele, et arenguriikides rasestub igal aastal 7 miljonit lapseeas tüdrukut. Näide sellest siin:

Huumor

Õnneks pole nali maailmast kadunud. Läbi humoorika ülesvõtte, eriti kui seda täiendab mõni tabav slogan, on tähelepanu garanteeritud.

Näited:

Burger Kingi kampaania   - veidi absurdižanrisse kuuluv nali

Heinz ketšup

TK Maxx

Näide Burger Kingi reklaamist:

Loo allikas

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com