19. märts 2017
Jaga lugu:

Turundustegu 2016 finalist: Elron “Lehvita Tiiule”

Elroni esindajad õnnitlusi vastu võtmas  Foto: Martin Dremljuga

“Lehvita Tiiule” kampaania keskne idee oli otsida üles inimesed, kes Elroni rongidele tihtilugu lehvitavad, saada nendega tuttavaks ning näidata kõigile, kui toredate inimestega on tegemist. Elron tõi nende poolt koduväravas öeldud jõulusoovid rongidesse ning kutsus rongiga sõitvaid inimesi neile mööda minnes tagasi lehvitama.

Kampaania eesmärk:

Igal aastal peab Elron oma kliente jõulude ajal meeles, üllatades neid luuletuste, dekoratsioonide või rongis jagatavate kommidega. Selgi korral anti agentuurile ette piiratud eelarve jõulutegevuste elluviimiseks, kuid vabad käed kontseptsiooni osas. Koostöös agentuuriga muudeti kampaania ambitsiooni: On jõulud - näitame, kuidas me märkame ja hindame oma kliente. Sooviti tuua välja nende erilisuse ja lasta neil tunda ennast kangelastena. Tänu sellele loodeti tugevdada brändi ja suurendada müügitulu.:

Kampaania idee tugines järgmisele strateegiale

1. Igal brändil on ainult üks eesmäk – inimestele meeldida. Nüüd anti inimestele emotsionaalne põhjus Elronit väärtustada.

2. Jõulude ajal on inimeste vastuvõtlikkus südamlikele sõnumitele suurem. Näidati Elroni pehmemat poolt ning tõestati, et raudsete vedurite ja vagunite taga on peidus kuldne süda.

3. Tõsteti kesksele kohale tarbija, mitte bränd.:

Meediastrateegia

Kuna meediaeelarve puudus, siis panustati PR-tegevustesse. Orgaanilisel moel jõudis kampaania kõikidesse meediakanalitesse (TV, raadio, ajalehed, uudisteportaalid, sotsiaalmeedia). Samuti panustas Elron sotsiaalmeediasse (200€, et soodustada klipi levikut esimestel päevadel.

Kuidas kampaania töötas?

“Lehvita Tiiule!” oli Eesti kõige viraalsem kuvandikampaania aastal 2016:

Üle 20 kajastuse üleriigilises meedias (sh TV, raadio, trükimeedia, internet)

Kampaaniaklippe vaadati sotsiaalmeedias üle 200 000 korra ning koguti ligi 6500 meeldimist, jagamist ja positiivset kommentaari. Vabatahtlikult, ilma ühegi auhinnata või palveta postitust jagada.

Detsembris 2016 tehti Elroni rongidega 556 000 reisi, mida on eelmise aastaga võrreldes 6% rohkem. Aasta viimase kuu piletimüügitulu oli mullusega võrreldes 11% suurem.

Sotsiaalmeedia reach: 300 000 kasutajat

PR reach: 500 000 lugejat/kuulajat/vaatajat

Mis võis veel mõjutada kampaania tulemusi?

“Arvame, et Eesti ühiskond oli aasta lõpuks tüdinenud vihakõnedest, presidendi- ja korruptsiooniskandaalidest ning üldisest hädaldamisest. Nii turgutav oli näha toredaid lihtsaid Eesti inimesi, kes oskavad väärtustada seda, mis neil olemas on.”

Kampaania maksumus:

Kampaania kogukulu: 10295€+km, mis sisaldas:

· meedia: 200€

· agentuuri kulu: 2000€

· klippide tootmine: 5000€

· dekoratsioonid: 3095€

Kampaaniaga seotud inimesed:

Elroni turundusjuht: Mai Vahtrik

Loovagentuur: Optimist Creative, Magnus Lužkov (strateeg/loovjuht), Elis Ojaperv (projektijuht), Heigo Heinleht (AD)Klippide produktsioon: Downtown Pictures, Ove Musting, Jaan LaugamõtsPR-agentuur: Optimist Public, Mari-Liis Ahven

Mõni žürii kommentaar:

“Minu jaoks emotsionaalselt kõige puudutavam ja siduvam töö. Bränding kui mingite väärtustega inimesele pähe pugemine. Mina sain küll otse silmade vahele. Võtta üks väike asi ja tuua see pildile – minu jaoks suurepärane.”

“Südamlik, aus ja ehe idee. Reaalsest elust, õiges kontekstis ilusaks ja positiivset emotsiooni pakkuvaks teostuseks arendatud. Väga hea kajastus eelarve kohta, mis näitab idee kandvust. Insight jube hea, ennast mitte upitades tänada toredaid inimesi ja näidata armastuse ja hoolivuse olemist meie kõigi sees Elroni kontekstis.”

“Väga lahe, just nii peabki oma kuvandit ehitama, mitte ainult teenusega, vaid ka kliendi kasutajakogemusse emotsiooni toomisega. Kõik on paigas. Jääb küll arusaamatuks, miks meediasse üldse ei panustatud, see võinuks tulemusi mitmekordistada.”

 

Konkursi korraldaja: Best Marketing / Äripäev AS

Aasta Turundustegu 2016 žürii liikmed:

Piret Reinson, EAS

Kaarel Mikkin, Brand ManualIndrek Viiderfeld, TabascoBritte Maidra, CaratHendrek Kraavi, ADM InteractiveSigne Suur, TV 3Heidi Reinson, Kantar EmorBritta Ratas, Kaubamaja

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com