Helen Külaots • 16. märts 2017
Jaga lugu:

Tulevik on ego tõstva tehnoloogia päralt

Dr. Paul Marsden  Foto: Marko Mumm

Dr. Paul Marsden tõi oma Passwordil peetud ettekandes välja seitse praktilist võimalust, mis aitavad brändidel kliendi ego poputada ehk kuidas tehnoloogia abil võita tarbija südant, mõistust ja rahakotti?

Marsdeni sõnul vormib tehnoloogia seda, kuidas inimesed mõtlevad, käituvad ja maailma tajuvad – telefon mäletab meie eest, Google mõtleb meie eest ja iga nõudmise saab rahuldatud ühe klikiga. Telefon on tänapäeva inimestele nagu telekapult, millega saab oma elu juhtida. Kogu elu käib “on demand” rütmi järgi, mis tekitab inimeste peades mulje, et kontroll maailma üle ongi nende käes. See on aga täielik ego poputamine ehk nartsissismi toitmine, mida kinnitavad ka uuringud – digikümbluses kasvanud noored on 15% nartsissistlikumad kui eelmise põlvkonna esindajad ning sellega peaks kõik turundajad oma kommunikatsioonis arvestama.

Kas siis ainult milenniumipõlvkonna esindajad on enesekesksemad? Mitte ainult. Tehnoloogia tihe kasutamine mõjub ego buustivalt igaühele.

Marsden tõi välja mõned tehnoloogiast põhjustatud näitajad, mis on iseloomulikud nartsissistlikule inimesele – vaata, kas tunned ennastki ära!

Nartsissistlikum inimene:” rakendust, millega tellida süüa, taksot jms. ehk vajad pidevalt ülevaadet oma mõõtmetest, sammudest ja muudest füüsilistest tegevustest.)!’sid sotsiaalmeediasse

• Kasutab rohkem kui kolme “on demand

• Kasutab erinevaid tehisintellektuaalseid abilisi, mis on tegelikult virtuaalsed orjad ja aitavad nende omanikul tunda end peremehena, juhina (tolmuimejad, Amazoni Alexa vms)• Kasutab fitness trackerit

• Kasutab tihti sotsiaalmeediat – teed rohkem kui kaks postitust päevas• Omab endlikeppi (selfie stick

• Postitab endast selfie

• Loobub kuuks ajaks pigem seksist või hommikusöögist kui telefonist

It’s all about me, deal with it!

Tulevik on nende brändide päralt, kes oskavad nartsissisti põhitunnused ära tabada ning pakkuda nende pinnalt tarbijale oma eluga toimetulekuks digilahendusi. See tähendab, et brändiväärtuseks - kas emotsionaalselt või ka füüsiliselt - peab olema midagi, mis on võrdne nartsissistlike väärtushinnangutega. Sellest ongi arenenud välja täiesti uus teooria ehk ego-tehnoloogial põhinev turundamine.

Et saada osa enesekesksema tarbija elust, peaksid brändid pakkuma neile järgmist:

• Võimalikult parimat kõiges – nad arvavad, et neil on selleks täielik õigus ja voli

• Meelitama nende ego, et nad tunneksid end parimatena

• Aitama neil parim välja näha – nad on edevad

• Anda neile midagi, millega uhkeldada (mis võiks olla uus staatuse sümbol?) – nad tahavad ennast näidata

• Tegema neist maailma kuningad (kuidas muuta oma toode “on demand” tooteks?) – täida nende juhtimiskirge – me master, you slave

• Suurendama nende mõju, et teised järgneksid neile – efekti küsimus

• Aitama neil elus hakkama saada, et nad tunneksid end oma elu peremeestena – iseseisvuse abistamine

Password 2017 toimub 16. - 17. märtsil Tallinnas Saku Suurhallis.

Dr Paul Marsden on psühholoog, teadlane ja konsultant, kes on pühendunud tarbijate uurimisele ja sellest saadud info vahendamisele brändidele, turundusagentuuridele ja tehnoloogiaettevõtetele. Tema igapäevaseks tööks on luua teaduslike uurimistulemuste põhjal huvitavat, praktilist ja inspireerivat sisu.

Passwordi konverents 2017  Foto: Marko Mumm
Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com