Helen Külaots • 5 september 2016
Jaga lugu:

McDonald’s maksab oma uuele reklaamiagentuurile tulemuste järgi

McDonald’s lõpetas 35 aastat kestnud partnerlussuhte Leo Burnettiga ning proovib nüüd uut õnne agentuuriga DDB. Agentuuri tasu on seotud otseselt äritulemuste paranemisega.

Trendikas data-põhine opereerimine on jõudnud kiirtoidumagnaadi tagatubadesse, kust tuli ka otsus, mille järgi makstakse agentuurile tekkivate kulude eest, kuid kasumi teenimiseks peab agentuur reaalselt McDonald’si äritulemusi parandama. Kuulujuttude järgi oli see ka põhjus, miks maailma suurim reklaamiagentuur WPP oma kandidatuuri tagasi võttis. situatsioon agentuuridele motiveeriv, samas on tihtilugu keeruline leida kampaania ja äritulemuste vahel otsest korrelatsiooni, sest mõnikord võivad tulemused avalduda alles mõne aasta pärast. See võib viia olukorrani, kus agentuurid keskenduvad pigem lühiajalistele kampaaniatele ning nö suur pilt ja bränding jäävad tahaplaanile.

Ühest küljest on selline do-or-die

DDB ei avalda täpselt, mismoodi tulemuste mõõtmine ja tasustamine on kavandatud, kuid kinnitab, et valem sisaldab nii lühi- kui ka pikaajalisi aspekte. Mis puudutab andmepõhisust, siis DDB kavatseb hankida infot nii McDonald’si restoranidest, mobiiliäppidest kui ka sotsiaalmeediast, et saada täielik ülevaade ostukäitumisest ja kultuurilistest omapäradest, millest lähtuvalt kampaaniad teha.Kuidas edasi?

DDB hakkab arendama edasi 13-aastast “I’m Lovin’ It” platvormi ning tähtis eesmärk on ka muuta senist rämpstoidu reputatsiooni. Selleks on juba praegu McDonald’s vähendanud toiduvärvide ja säilitusainete kasutamist ning kasutusele on võetud ka  kvaliteetsem tooraine. USA turul on aga McDonald’si käibenumbrid viimasel kvartalil kahanenud – DDB tiimi ootab niisiis ees keeruline töö.

Allikas

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831marianne@bestmarketing.ee
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988kristi@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee