9. august 2016
Jaga lugu:

Disainerid otsivad eeskujulikke hankeid

Eesti Disainiauhindade raames antakse esmakordselt välja auhinnad kategoorias "Parim hange/konkurss", et leida ning esile tuua viimase aja parimad hanked.

„Ohoo! Riigihange! Küll on lahe!” on laused, mida ükski disainer või muu loovala tegija pole ilmselt kunagi ilma irooniata välja öelnud. Sama reaktsioon järgneb ka muudele hangete, konkursside ja võistuloomistega seonduvale. On selge, et klient peab kuidagi valima ja konkurents ongi valus ning tihti ka ebaõiglane, kuid me oleme veendunud, et ka sellist kõrvutamist on võimalik teha hästi.

Eesti Disainiauhindade raames antakse esmakordselt välja auhinnad kategoorias "Parim hange/konkurss", et leida ning esile tuua viimase aja parimad hanked. Žürii vaatab hanketingimusi, ülesandepüstitusi, žüriide koostamist ning valikukriteeriumeid ja ka kõiki teisi olulisi detaile, et leida need näited, mida teistele eeskujuks tuua.

Kategooria žürii koosneb juristist, disainerist ja kliendi esindajast, lootuses, et kolme peale õnnestub selgeks vaielda, mis punktid ja praktikad on need, mis ühtepidi tagavad kliendi kaitstuse, kuid samas austavad ka tegijat.

See on esimene kord, kui (vähemalt loovtöö kontekstis) sellist kõrvutamist üritatakse. Loovtöö ongi kohati subjektiivse väärtusega ning luua alati vettpidavat standardit on ilmselgelt väga raske, kui mitte võimatu. Siiski oleme kindlad, et on olemas võtted, mis on paremad kui teised, et on olemas tehnikaid, mis töötavad kindlamalt kui teised.

Saada oma hange meile hindamiseks!

Žürii on aus, karm, õiglane, põhjalik ja mõistev. Iga osaleja saab žürii tagasiside ja hinnangu ning võitjad ka laiema tunnustuse, kuid olulisim väärtus on esimene alus parimate praktikate kogumile, et järgmistel tegijatel oleks lihtsam vältida vigu ja suuremaid möödalaskmisi. Me usume, et hange ja konkurss on täiesti ok viis endale loovtegijaid valida, kuid seda peab tegema hästi.

Kriteeriumid ja alamkategooriad.

Žürii ülesanne on vaadata kõiki laekunud töid ning kõrvutada neid tuginedes kolmele kriteeriumile:

1) Kas antud hange täidab oma eesmärki;

2) Kui hästi on koostatud tingimused ja ülesandepüstitus ja hindamiskriteeriumid;

3) Kui hästi on tasakaalus kliendi ning tegijate huvid.

Ehk kokku võttes: kui suure tõenäosusega saadakse hanke tulemusena see, mida sooviti. Võib juhtuda, et tekib alamkategooriaid ning žürii jätab endale õiguse sellised luua, et veelgi täpsemalt tunnustada häid näiteid.

Esita oma töö kuni 15. augustini defolio keskkonnas: defol.io/eda/2016graafilineveeb 

Janno Siimar, ADC*Estonia

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com