11. detsember 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kas telekanalite mõõtmise “uus reaalsus”?

Üha killustuvamas telereklaamisektoris on meediaagentuuri ülesandeks anda kliendile erapooletu professionaalne hinnang meediakanalite hinnastamis- ja ostumudelitele ning tagada kindlustunne valitud kanalisse investeerimiseks. Idea Havas Media juhatuse liige Kert Kangert arutleb selle üle, kas telekanalite mõõtmise muutuste puhul on tegemist uue turustandardiga või hoopis turuliidri poolt pealesurutud uue reaalsusega.

Eestis on viimase aasta jooksul toimunud telereklaamisektoris mitmeid muudatusi. Suuremad telekanalid on teatanud keskmiselt 5–10% otsesest CPP (cost per point) hinnatõusust 2015. aastal ning järelvaatamise reitingute lisamisest. TNS Emor suurendas septembris oma telepaneelide valimi suurust 275-lt 400-le ja viis selle vastavusse rahvaloenduse tulemustega. Lisaks hakati esimesena Balti riikides mõõtma järelvaatamist ehk teleri kaudu saadete hilisemat vaatamist kuni 7 päeva jooksul.

Praegu kasutab järelvaatamisteenuseid 11% Eesti peredest. Eestis haaras ainukese telekanalina sellest võimalusest kinni TV3 (MTG), kelle hinnakirjas liidetakse alates 1. jaanuarist 2015 live-reitingule juurde järelvaatamised. Infoks, et näiteks perioodil 1.–19. oktoober oli TV3 järelvaatamisest lisanduv reiting 3,4% ja Foxil isegi 5,4%, teiste kommertskanalite puhul pigem marginaalsed 0,1–1,9%.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700