„Turundus on elamus“ – nii on oma innovatiivse artikli pealkirjastanud elamusmajanduse mõiste autor J. B. Pine. Elamus on kliendile erakordne, tähenduslik ning meeldejääv tunde- või teadmuskogemus kokkupuutest sündmuse, brändi, ettevõtte, toote või teenusega. Elamusturundus suurendab ettevõtete konkurentsivõimet. Maailm võrgustub üha kiirenevas tempos, inimeste teadlikkus on pidevas kasvus ning suust suhu kommunikatsioon sotsiaalmeedias on tarbijast teinud teretulnud turundaja ja loova brändisaadiku. Tarbimiskultuuri muutumine sunnib turundust disainima. Tänane tarbija ei rahuldu enam tavalise, õigeaegselt kohaletoimetatud toote ega lubatud kvaliteediga teenusega. Elamusi tootestades ja turundades tõuseb tänapäeval konkurentsiteguriks autentsus. Ettevõtte võimalus kasumi tootmiseks ongi pakkuda kliendile partnerluse ja koosloome kaudu autentset elamust.
Elamuse mõistet, olemust ja kasutusvõimalusi turunduses on Eestis seni vähe uuritud; seda lünka on asunud täitma TTÜ turunduse õppetooli töörühm oma uurimisteemaga Elamusturundus 2010-2014 ning selle raames väljatöötatud õppeainega Elamusturundus. Töörühm, mille koosseisus on professorid, doktorandid ja õppejõud, on seadnud ülesandeks mõista, kuidas elamusturundus aitab kaasa Eesti ärikeskkonna konkurentsivõime tõstmisele, ning leida ja luua elamusturundusalaste otsuste langetamiseks vajalikke teooriaid, mudeleid ja meetodeid.