Tajutav kaubanappus tekitab alateadliku soovi teha kiire ostuotsus. EBSi turunduse professor Katri Kerem annab nõu, kuidas ostupaanikat leevendada või nappuseillusiooni turunduslikult ära kasutada.
Eesti keeles „ostupaanika“ nimetuse saanud tarbijakäitumisel on tegelikult kaks alaliiki. Niinimetatud hamstrikäitumine tähendab seda, et inimesel on pidev kalduvus osta kokku tarbetuid varusid, mida ta ei suuda ära kasutada ja mille hankimine ja hoiustamine hakkab juba segama igapäevast elu. Turundusinimestena on meil selle käitumisviisi mõistmisega vähe peale hakata, pigem on tegemist psühooloogide tööpõlluga. Turunduslikust vaatenurgast pakuvad huvi ja omavad tähtsust ajutised ostupaanikad, millega kaasamineku eest pole kaitstud pea mitte ükski tavaklient. Viimased aastad on Eestis pakkunud mitmeid praktilisi näiteid.
Seotud lood
Tehisintellekt muudab kõike, alates sellest, kuidas me töötame ja suhtleme, kuni selleni, kuidas me reklaamime. Ometi püsib tõde, et brändi ei ehitata ilma inimesteta. OpenAI värske kampaania kinnitab seda hästi ja näitab, et isegi tehnoloogiaettevõtted rõhutavad nüüd inimlikkust, mitte masinat.