• 02.04.12, 11:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ilma paanikata ostupaanikatest

Tajutav kaubanappus tekitab alateadliku soovi teha kiire ostuotsus. EBSi turunduse professor Katri Kerem annab nõu, kuidas ostupaanikat leevendada või nappuseillusiooni turunduslikult ära kasutada.
Eesti keeles „ostupaanika“ nimetuse saanud tarbijakäitumisel on tegelikult kaks alaliiki. Niinimetatud hamstrikäitumine tähendab seda, et inimesel on pidev kalduvus osta kokku tarbetuid varusid, mida ta ei suuda ära kasutada ja mille hankimine ja hoiustamine hakkab juba segama igapäevast elu. Turundusinimestena on meil selle käitumisviisi mõistmisega vähe peale hakata, pigem on tegemist psühooloogide tööpõlluga. Turunduslikust vaatenurgast pakuvad huvi ja omavad tähtsust ajutised ostupaanikad, millega kaasamineku eest pole kaitstud pea mitte ükski tavaklient. Viimased aastad on Eestis pakkunud mitmeid praktilisi näiteid.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.11.25, 11:00
Hea üritus ei lõpe laval: kuidas luua emotsiooni, mis elab edasi ka Instagramis
Üritusturundus on turunduse kõige emotsionaalsem osa – hästi korraldatud üritus aitab sõnumil tõeliselt kohale jõuda ning loob ühtekuuluvustunde, ütles ID Productioni juht Ken Matsalu. „Emotsioon on ürituse juures kõige olulisem. Kõik muu – sisu, produktsioon, artistid – aitab seda emotsiooni luua.“

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Best Marketing esilehele