31. mai 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Barbie- ja alkoholireklaamid saate ´Eesti otsib superstaari´ reklaamipausides - eetiline või mitte?

"Eesti otsib superstaari" on TV3 tõsielusari, mis baseerub populaarsel Briti saatel Pop Idol. Sarjas otsitakse noori, 16-25 aastaseid andekaid lauljaid. Saade on eetris neljapäeviti kl. 19:30 ja pühapäeviti kl. 20:30.Saate, mille peasponsor on Saku D-Light, reklaamipauside ajal näidatakse nii Barbie, Little Pony kui ka alkoholireklaame. Lahjat alkoholi võib teles reklaamida alates 20:00-st ja kanget alkoholi alates 21:00-st. Alkoholitarbimine on Eestis lubatud alates 18. eluaastast. TNS Emori andmetel on 1/5 saate vaatajaskonnast 4-17 aastased s.t. alaealised.Best-marketing.com küsis diskussiooni tõstatamise eesmärgil kahe meediaplaneerija ja TV3 turundusjuhi arvamust: "Reklaamikampaania läbiviimisel lähtutakse ju sellest, mis on kampaania eesmärk ja kes on sihtrühm. Kuidas antud juhul asjasse suhtuda? Juriidiliselt on kõik korrektne, aga kas on eetiline panna laulukarusselli-tüüpi saate sisse alkoholireklaame?"

Georgi Viies, TV3 turundusjuht:

„Eesti otsib superstaari” saade ei ole kindlasti laste laulukaruselliga võrreldav. Superstaari saade on tõesti populaarne ja selle vaatajaskond on tegelikkuses väga lai, hõlmates ühtviisi tugevalt kõiki vanusegruppe. Näiteks 18a ja vanemaid on vaatajate hulgas koguni 81%. Selles mõttes ei ole eetika küsimus antud juhul kohane.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700