Tänapäeval öeldakse, et bränd on kliendi peas olev ettekujutus sinu ettevõttest, tootest või teenusest, väärtustest, ootustest ja kogemustest. Nii nagu kõikidel ettevõtetel on oma bränd, on see ka inimeste puhul nii. See on oluline tööriist, mis aitab eristuda, leida õigeid kliente, hoida väga olulisel määral kokku turunduskuludelt ja saavutada kiirelt edu oma valdkonnas. Maailm on muutunud inimkeskseks – ettevõtted otsivad isiksusi ja väärtuse loojaid. Aga nii nagu iga eduka brändi ehitamine on pikaajaline tegevus, on seda ka persoonibrändingu loomine.
- Evelin Org, raamatu „Bränd nimega sina“ kaasautor, You Brand Up Studio asutaja ja TÜ Pärnu kolledži vilistlane.
Tartu Ülikooli Pärnu kolledž avab 2023. a sügisel Eestis ainulaadse magistriõppekava „Persoonibrändipõhine ettevõtlus“. Õpingute lõpuks oled sa loonud endale kõik eeldused alustada või jätkata tegevust eduka persoonibrändipõhise ettevõtjana.
Mis aga on persoonibränd ja miks see on mikroettevõtjale nii oluline, seda selgitab raamatu „Bränd nimega sina“ kaasautor, You Brand Up Studio asutaja ja TÜ Pärnu kolledži vilistlane Evelin Org.
Mitte kunagi varem pole oma ettevõtet luua olnud nii lihtne kui täna ja soovi korral jõuda ka rahvusvahelistele turgudele. Kaasaegsed digikanalid on väga võimsaks tööriistaks, kui neisse aega panustada ja see siduda oma persoonibrändiga. See ongi ka kõige autentsem viis, kuidas tänapäeval turundada ja müüa. Inimesed armastavad lugusid ja inimesi lugude taga. Personaalsus kõnetab ja see teeb tihi mõne väikse brändi turundamise palju lihtsamaks kui suure korporatsiooni oma, millega on oluliselt keerulisem klienti köita. See on ka põhjuseks, miks suured brändid investeerivad aina enam igapäevaselt tööandjana brändingusse. Mikroettevõtjad saavad siin aga nutikalt oma persoonibrändingut kasutada, sest mitte ükski bränd ei saa kunagi luua nii sügavat ja autentset suhet oma klientidega, kui just sina ise. Sest inimesed ei osta kunagi brände, vaid reaalseid inimesi. Inimesi, kellega nad saavad samastuda, kes neile meeldivad ja keda nad usaldavad.
Hea uudis on see, et kõigil on juba täna olemas oma väljakujunenud persoonibränd, meeldib see sulle siis või mitte. Sinu enda valida on aga kas soovid seda endale sobivas suunas arendada või piisab sulle sellest, mis on aja jooksul ja juhuste tahtel teiste ettekujutuses sinu kohta tekkinud. Meie kogemus näitab, et selle esimese variandiga jõuab palju kaugemale.
Sinu persoonibränd peaks endasse koondama kõik, mille järgi sa tahad, et sind teatakse. Niisiis hõlmab persoonibränd endas sinu identiteeti ja kuvandit, mis inimestele su ümber sellest kujuneb. See hõlmab su väärtusi, oskusi, teadmisi, suhtlemisstiili ja isegi välimust. Persoonibränd on sinu võimalus eristuda teistest, luua personaalsem side klientide, töötajate, koostööpartneritega ning jääda neile meelde. See on sinu unikaalne müügiargument ja lubadus oma klientidele.
Ei tohi unustada ka seda, et persoonibränd ei toimi ainult füüsilises maailmas. Mängureeglid on muutunud ja sinu esimene prioriteet peaks olema, et sa oled seal, kus mäng toimub. Ja sa pead teadma, millised on mängureeglid. Oleme kõik kindlasti lugenud raamatuid, mis räägivad kolmest olulisest sekundist, mil iga uue inimesega kohudes kujuneb sinust neile kindel nägemus, mida on hiljem keeruline muuta. Tänapäeval toimib see sarnaselt ka digitaalses maailmas – lisaks füüsilisele brändile eksisteerib ka tema digitaalne kaksik ehk meie kohta leitav info internetis, st Google’s, sotsiaalmeedias ja teistes kanalites, mida kasutame. Tihti kujuneb digitaalne kuvand juba enne seda, kui me üldse oleme saanud võimaluse end füüsilises maailmas klientidele, töötajatele või koostööpartneritele tutvustada, ning seda on sama keeruline tulevikus muuta. Inimesed otsivad tihti sinu kohta infot juba enne sinuga kohtumist. Oled sa viimasel ajal analüüsinud enda kohta käivaid otsingutulemusi? Oled sa mõelnud, kuidas ka seda brändi teadlikult kujundada?
Kui veel alles mõni aeg tagasi tegelesid persoonibrändingu ja oma kuvandiga eelkõige näitlejad, poliitikud, lauljad ja teised avaliku elu tegelased, on olukord tänaseks muutunud. Erinevad uuringud näitavad, et edukas bränd võib tõsta ettevõtte väärtust kuni 75%. Lisaks tunnistavad üle poolte tarbijatest, et just tuntud ja usaldusväärne bränd on põhjus, miks nad mõnda toodet või teenust tarbivad (Barringer). Veelgi enam töötab see persoonibrändide puhul.
Mikroettevõtjate jaoks on persoonibränd eriti oluline, sest väikeettevõtjatel ei ole suurt rahalist eelarvet ning turundustiimi, kes aitaks soovitud eesmärke saavutada. Alljärgnevalt veel mõned põhjused, miks peaksid persoonibrändingule tähelepanu pöörama:
1) Eristumine konkurentidest: Persoonibränd aitab sul eristuda oma konkurentidest. Oma unikaalsete omaduste ja oskustega saad luua tugevama sideme oma sihtrühmaga ning olla nende jaoks esimene valik. Suur osa inimestest teeb otsuseid emotsioonide põhjal ja sina pead olema see, kes neid emotsioone tekitab!
2) Usalduse loomine: Kui sul on tugev persoonibränd, jätad endast usaldusväärse ja kompetentse mulje. Kliendid soovivad teha koostööd inimestega, kellel on tugev professionaalne maine ja keda nad saavad usaldada. Kui suudad luua sideme ja usalduse oma sihtrühmaga, oled võitnud endale kuhjaga lojaalseid fänne.
3) Mõjuvõimu suurendamine: Persoonibrändi abil saad suurendada oma mõju ja tõusta arvamusliidriks oma valdkonnas. Kui oled tuntud ja tunnustatud ekspert, tõmbad ligi rohkem kliente ning võimalusi koostööks ja avalikeks esinemisteks. Sinu persoonibränd aitab sul tõsta oma nähtavust ja mõjutada teisi oma valdkonnas.
Need on vaid mõned põhjused, mis aitavad lisaks ka iga mikroettevõtte väärtust kasvatada, sest väärtus ei peitu ju mitte üksnes ainult ettevõtte varades, oskusteabes või kogemustes. Oluline on ka potentsiaalsete ja olemasolevate klientide peas olev ettekujutus sinu ettevõttest, omanikest, juhtidest ja töötajatest ehk brändist.
Iga töötaja mõjutab arvamust tööandjast kui brändist, ent arusaadavalt on selles kõige suurem roll ettevõtte omanikul või tegevjuhil. Bränding algab juhtkonnast, otsustajatest, nende tõekspidamistest, hoiakutest, väärtustest ja eesmärkidest. See on sisuks ja suuna andjaks. Persoonibrändi loomine ja arendamine on kasulik kõikidele mikroettevõtjatele, olenemata valdkonnast või tööstusharust. Siiski on mõned olulised tegurid, mis näitavad, et persoonibränd võib olla eriti vajalik just sulle:
1) Isiklik teenus: Kui pakud isiklikku teenust, milles sinu isiksus ja oskused on olulised osad kliendi kogemuses, siis on persoonibränd hädavajalik. Näiteks kui oled konsultant, treener, juuksur, fotograaf või kunstnik, on sinu persoonibränd otsustava tähtsusega. Kliendid soovivad teada, kes sa oled ja millised on sinu oskused ning seda saadki läbi persoonibrändi edasi anda.
2) Tihe konkurents: Kui tegutsed valdkonnas, kus konkurents on suur ja ettevõtteid on palju, siis aitab persoonibränd sul teiste seast silma paista. Oma unikaalse isikupära ja oskustega eristud teistest ning püüad rohkem tähelepanu.
3) Suhtlus on oluline: Kui sinu töös on suhtlemine kesksel kohal, on tugev persoonibränd sulle palju toeks. Näiteks kui oled müügiesindaja, klienditeenindaja või sotsiaalmeedia turundaja, on oluline luua tugev side oma sihtrühmaga ning rajada usaldus. Persoonibränd võimaldab sul luua sügavamaid suhteid ja jääda klientidele meelde.
Kokkuvõtteks võib kindlasti öelda, et persoonibränd on vaieldamatult üks võimas tööriist, mis aitab mikroettevõtjatel eristuda, luua usaldust ja saavutada edu. Oma brändi teekonda alustades tuleb meeles pidada, et igaüks meist on erakordne. Kõik on võimalik ja kõike saab muuta. Ükskõik millises seisus sinu persoonibränd hetkel ka on, selle saab kujundada just selliseks, nagu sa ise tahad. Aga esmalt pead teadma, mida sa tahad ja mõtlema läbi ka selle, miks sa seda tegelikult tahad. Kui see on selgeks mõeldud, on sul väga lihtne oma persoonibrändi nii füüsilises maailmas kui ka digikanalites kujundada, teadlikult arendada ja turundada. See, mille nimel sa teadlikult tööd teed, selle sa ka saavutad.
5 VÄÄRTUST, mida Pärnusse persoonibrändipõhist ettevõtlust õppima tulles saad
1. Omandad nii teooria kui ka praktilised nipid ja tööriistad
2. Ühendad õpitu praktika käigus päris eluga
3. Kord kuus kohtud Pärnus õppesessioonidel teiste ettevõtlike inimestega, kes arendavad samuti oma persoonibrändipõhist ettevõtet.
4. Saad oma sihtkliendile väärtustloovaks partneriks omas ekspertvaldkonnas.
5. Õpingute lõpuks on sul kõik eeldused, et alustada või jätkata tegevust eduka persoonibrändipõhise ettevõtjana.
Avalduste vastuvõtt persoonibrändipõhise ettevõtluse magistriõppekavale kestab kuni 28. juunini 2023 SAIS’is. Tutvu õppekavaga: ut.ee/et/oppekavad/persoonibrandipohine-ettevotlus Head eneseanalüüsi, oma persoonibrändi lahtimõtestamist ja selle teekonna nautimist!
Seotud lood
Digiajastule vaatamata võib trükitud kalendreid leida pea igast ettevõttest. Paljud neist on mõne partnerfirma poolt kingitud, kuid sellise kingituse loomist saab vaadata ka täiesti uue nurga alt.
Viimased uudised
Läti tõi Baltikumi ühe hõbe- ning kaks pronkstrummi, Leedu aga ühe kuld- ja hõbetrummi
Hetkel kuum
Tagasi Bestmarketing esilehele