25. september 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

5 teemat, kui rääkida turunduse tulevikust

Oled olnud olukorras, kus küsitakse nö. jutu jätkuks, et mis siis turunduses ka uut ja huvitavat on? Indrek Soom pakub välja mõned mõtted, mis juba praegu, eriti aga tulevikus turundusmaastikku muutma peaksid.

Püüan siinkohal hoiduda hype’idest, mis jutuna suured, aga reaalsuses suurt tähendust ei oma:

(1) Sisuturundus ei ole enam ainult omatud meedia pärusmaa, vaid tungib jõudsalt uutes vormides ka makstud meediasse. Termin ise pole ammu uus, kuid parimad teosed ses osas on veel ehk siiski ilmumata. Sisuturunduse areng ja olulisus paneb aga juba praegu meediaomanikke vastavaid kompetentse koondama, mis omakorda raskendab ka klassikalisemate PR-agentuuride ja ettevõtete endi kommunikatsiooniosakondade seniste lähenemiste toimimist. (Real Time Buying) on täna online meedias edukate kohustuslikus arsenalis. Oksjonipõhist meediaostude mudelit katsetatakse aga juba ka offline meedias, mis omakorda viib väga suure tõenäosusega selleni, et meediat saab osta (väga konkurentsivõimelise hinnaga) igast maailma otsast. Tulevikus näeme ilmselt olukorda, kus välismaised suurkorporatsioonid ei pea meediaostu teostama enam kohalike meediaagentuuride kaudu, vaid võivad seda edukalt tuhandete miilide kauguselt ise teha. Klassikalistele meediaagentuuridele võib see olla saatuslik pööre. on selgelt lapsekingades. Mobiili kaudu reklaamikanalite/portaalide külastuste hulk ja sinna suunatud reklaamiraha on tasakaalust vägagi väljas. Põhjus on suuresti seniste reklaamivõimaluste kesisuses. Õnneks ei ole see mure tähelepanuta ja Eestiski on edumeelseid lahenduste otsijaid. See on valdkond, mis aasta kahe pärast on paljulubavast noorest üritajast vastupandamatuks tegijaks muutunud. viimane tase on see, mis on juba täna kõrgliigas mängijate jaoks möödapääsmatu. Koos meediamaastiku arengu (keerukuse suunas) ja toodete-teenuste vahelise konkurentsi tihenemisega muutub see aga iga professionaalse tegija jaoks uueks normaalsuseks. Turunduskanalite efektiivsuse kaasaegne mõõtmine ja andmebaaside haldus, et klientidega mõtestatult suhelda – see kõik on alles big data ajastu algus, mis meid järgmise punktini juhatab. (teinekord segamini aetud turundusandmebaasidega) ehk sihtrühmade elektrooniliste jälgede kogumine, et neid sihitud ja mõtestatud kommunikatsiooni eesmärgil kasutada. Kui täna on meediakanalid need, kes vastavalt oma kasutajaskonna profiilile erinevaid sihtimisvõimalusi pakuvad, siis tulevik liigub suunas, kus turundajatel on võimalus valitud sihtrühmadeni jõudmiseks kanalitelt ainult osa nende reklaamipinna inventarist osta. Täna kirjeldab seda ehk enim online turunduses retargeting’i tehnika. Tulevikus võivad aga end osaliselt meediaomanikena tunda paljud ettevõtted, kes omavad piisavalt kliente, suutes neid identifitseerida ja nende elektroonilised jäljed/käitumismustrid talletada, et need analüüsitult (teistele) taaskasutamiseks müüa. Ehk ei ole ebareaalne seegi, et tulevikus müüvad inimesed ise oma käitumismustreid neile, kes seda data’t kasulikul ja turvalisel eesmärgil kasutavad.

(2) RTB

(3) Reklaam mobiilis

(4) Turundusanalüütika

(5) Data warehousing

Eelkirjeldatud teemad võite julgelt jutuks võtta, mööda nendega ei pane kindlasti. Kes mis valdkonnas edaspidi tegija soovib olla, see on juba usu ja tegevuskindluse küsimus.

Artikli autor on Initiative'i tegevjuht Indrek Soom.

Initiative kuulub rahvusvahelisse meediaagentuuride gruppi IPG Mediabrands, mis on esindatud üle maailma 93 riigis, seal hulgas kogu Baltikumis. Initiative Eesti fookus on turundusanalüütikal ja -innovatsioonil. 

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700