Liisa Järsk • 28 jaanuar 2020

Iga kolmas postkasti omanik teeb ostu otseposti mõjul

Hiljuti toimunud otseposti märgatavuse uuringu kohaselt ei ole otsepost järjest kasvava digitaalmeedia kõrval jätkuvalt oma märgatavust kaotanud.

Selgitamaks välja, kas otsepost on postkasti omanike seas märgatav, mis mõjutab kliente poodi minema ja mis on oluline otseposti koostamise puhul, viib Omniva iga poole aasta tagant koostöös Viilup Uuringud OÜ-ga läbi otseposti märgatavuse uuringu. Korraldame seda uuringut juba neljandat korda. Küsimused oleme jätnud samaks, väikese erinevusena uurisime sel korral lisaks ka seda, kuidas suhtutakse väikesesse kleebisesse, mis hoiab otseposti komplekti koos. Uuringu eesmärgiks oli välja selgitada reklaamide meenumist, meeldivust ning mõju eraklientide seas. Uuring viidi läbi perioodil oktoober-november 2019 ning selles osales 500 inimest. Kõik vastajad olid Tallinna elanikud ning uuring viidi läbi online-intervjuude näol.

Valdav enamus ehk 81% Tallinna elanikest märkas vähemalt ühte otsepostitust uuringuperioodile eelnenud nädalal. Võrreldes eelmise uuringuperioodiga (mais 2019) ei ole märgatavus vähenenud.

Kusjuures eestlastest märkab otseposti 78%, aga muust rahvusest 84%. Kui arvestada siia valimisse ka need inimesed, kes vastasid küsimuse peale, et nad „võib-olla“ nägid otseposti, siis oli märkajaid kokku suisa 94%. See tähendab seda, et ainult 6% vastanutest ei märganud otseposti.

33% vastajatest tunnistab, et külastas või tegi oste vähemalt ühest poest otseposti mõjul. Kusjuures netosissetulekuga kuni 500 eurot vastajate seast 47% väitsid, et nad külastasid või tegid ostu otseposti mõjul. Kõige rohkem mõjutasid inimesi poodi minema toidupoodide reklaamid.

Enamus vastajatest ehk 90% sirvisid kõik otsepostitused läbi või viskasid pilgu peale vähemalt ühele otsepostile. Kõige rohkem märgati otseposti postkastis Pirital (88% vastanutest) ning Nõmmel (87% vastanutest). Kusjuures 52% Nõmmel elanud vastanutest külastasid või tegid oste vähemalt ühest poest otseposti mõjul.

Enim oodatakse postkasti toidukaupluste reklaame. Sellele järgnevad linna- ja vallalehed (34%), mööbli- ja sisustuskauplused (32%) ja aiandus ja ehitus/tööriistapoed (28%). Uurisime ka vastajatelt, kas otsepostitustel eelistatakse pigem vähem või rohkem infot ning vastajate poolt toodi välja, et väiksem info hulk on veidi parem.

Uurisime samuti selle kohta, kuidas suhtutakse sellesse, et viimased paar kuud on otsepostitused ühest küljest kahe väikese teibiga kinnitatud. Üle poolte vastanutest ehk 54% vastanutele antud lahendus meeldis või nad olid selle suhtes neutraalsed. Mujal maailmas on kasutusel nii kilesse või teise reklaami vahele pakendamine kui ka reklaami komplekteerimine eraldi paberi vahele. Teibiga ühendatud komplektid on kõige ökonoomsemad ning kliendile rohkem märgatavad. Jätkuvalt on ka levinud arvamus, et otsepost on palju kahjulikum keskkonnale kui digitaalne kataloog. Tegelikkuses on keskkonnasaaste suurusjärgud digitaalsel kataloogil ja paberkataloogil üsna sarnased ja seda kinnitab ka Brandbooki agentuuri juht.

Mis olid suurimateks mõjutajateks poe külastamisel ja toote ostmisel? 81% vastanutest väitsid, et poe külastamisel ja toote ostmisel mõjutavad soodushinnad. Lisaks on mõjutajateks hooajaliste toodete pakkumised, sama raha eest mitu toodet, paljude erinevate toodete pakkumised ja uued tooted. Näiteks loosid/võidud on olulised ainult 1% vastanute seas.

Varasemalt toodi välja, et kõige rohkem mõjutasid inimesi poodi minema toidupoodide reklaamid. Antud reklaame soovitakse oma postkasti samuti keskmisest rohkem (78%). Lisaks ootavad 34% vastanutest oma postkasti linna- ja vallalehti, 32% vastanutest mööbli- ja sisustuskaupluste reklaame ning 30% vastanutest elektroonikakaupluste reklaame.

Kokkuvõtteks võib öelda, et otseposti märgatavus pole langenud võrreldes maikuu uuringutulemustega. Jätkuvalt märkab otseposti 81% postkasti omanikest. Otseposti märgatavust ei ole mõjutanud reklaamikomplekti koos hoidvad teibid. Kui otsepost on huvitavalt koostatud, sihitud õige sihtrühmani, õigesse piirkonda ja on erinevate meeltega tuntav, siis saab see kindlasti oodatud tähelepanu.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700