Autor: Marianne Liibert • 2. oktoober 2019

Mõjuisikute teemas on teatud koguses hype'i

Äripäeva digiturunduse juht, blogi andrus.digital autor ja koolitaja Andrus Kiisküla jagas enda mõtteid digiturunduse valdkonna väljakutsete kohta.
Andrus Kiisküla

12.-13. novembrini Tallinnas toimuv Best Internet keskendub sel aastal eeskätt turundajatele, kes oma igapäevatöös tegelevad digiturundusega, kuid ei ole digivaldkonnale spetsialiseerunud. Ürituse eel küsime turundajatelt, millised on nende arvates digiturunduse trendid ja väljakutsed.

Suurimad väljakutsed digiturunduses?

Kliendi kogu teekonna jälgimine üle erinevate platvormide ja seadmete koos kiirema reageerimisega. Täna on juba väga huvitavaid võimalusi ning kõik näitab seda, et 2020. aastal läheb see veel täpsemaks, luues uusi võimalusi turundustegevusteks ja paremaks kliendi profileerimiseks. Kindlasti on üks suur väljakutse heade valdkonna inimeste leidmine.

Millisele digiturunduse valdkonnale plaanite järgmisel aastal rohkem raha kulutada kui seni?

Andmete täpsus ja läbi selle rohkem automaatset personaliseerimist. Ei ole ühte valdkonda, mis saaks järsku märkimisväärselt rohkem tähelepanu. Vahetub number ja töö jätkub. Kogu tervik peab töötama ja olema arusaadav alates heast lugude rääkimisest kuni täpse mõõtmiseni koos selgete eesmärkidega, samal ajal julgelt testides ja tehes kiirelt vajalikke muudatusi.

Suurim pettumus ehk mis on tundunud digiturunduses esmapilgul lootustandev, aga hiljem selgus, et tegelikult on lihtsalt hype?

Ei ole kunagi pannud rumala investori eeskujul fookust ühele kindlale kuldmunale. Pikemalt vaadates on olnud kindlasti platvorme, mis on täna marginaalsed või surnud, aga kunagi täitsid oma eesmärki. Neid saabki võtta kui õppimiskohti, sest lõpuks kõik on väga kiires muutuses ja keegi ei garanteeri, et uued 15-20 aastased on 5 aasta pärast sama aktiivselt Instagramis, nagu nende vanused täna.

Kindlasti on täna märksõnasid, millel on hype'i maik juures. Tehisintellekt ehk AI ja masinõpe on omamoodi buzz-sõnad erinevate teenuste taga, et tähelepanu saada, kuigi tehnoloogiliselt ei pruugi midagi erilist üldse olla – lihtsad algoritmid teevad tööd ja ongi kõik. See ei tähenda, et tehnoloogia nende märksõnade taga ei ole tähtis, see ikkagi muudab meie elu lähiaastatel väga palju.

Tulles inimeste juurde rohkem, siis mõjuisikute teemas on kindlasti teatud koguses hype'i sees – lubatakse liiga palju, mängitakse numbritega ja puudub läbipaistvus. Samas valdkond areneb ja targalt tehes toob ka tulemusi. Mõjutajate näol ei ole kindlasti tegemist maagilise hõbekuuliga, mis kõik väljakutsed lahendab, nagu vastavat valdkonda vedavad inimesed kipuvad rääkima. Samas tasub püsida uute asjade suhtes ikka avatud, aga konstruktiivselt skeptiline, kui jutt läheb liiga teleturu moodi.

Kas tahaksid digiturunduse kohta rohkem teada saada? Ootame Sind 12.-13. novembril Tallinnas toimuvale konverentsile Best Internet. NB! Kuni 11. oktoobrini on saadaval soodushinnaga piletid.

Tutvu programmiga ja registreeru siin!

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700