26 aprill 2019
Jaga lugu:

Kuidas 2019. aastal edukalt seminare ja koolitusi korraldada?

Sageli sõltub koolituse edukus palju rohkem keskkonnast, kus seda peetakse, kui teemast, mida käsitletakse. Kas sina ikka võtad seda koolitusi korraldades arvesse, küsib Kaarel Talvoja.

Näed firmaürituste korraldamisega palju vaeva. Broneerid koha, ajad korda kõik olulised pisiasjad tehnikast võileibadeni – see nõuab rohkem aega ja energiat kui kõrvalseisjatele paistab. Paljud ürituse korraldajad on tundnud, et nende jõupingutusi ei osata teinekord hinnata. Ehk oled sinagi kogenud, kuidas kolleegid üritavad koolituspäevadest mööda hiilida, pidades väljasõite aega raiskavaks kohustuseks ja nii mõnigi jääb seminari päeval „haigeks“?

Mõistagi sõltub koolituste ja seminaride edukus päeva sisust. Kui esineja on kehv, siis ei pruugi aidata ei ussi- ega püssirohi. Ent tegelikult saad sina ürituse toimumispaika valides ära teha rohkem kui arvad. Kui palju ja kuidas mõjutab koolituse edukust keskkond, räägib Margus Mäll GMP Clubhotelist, kus on korraldatud palju edukaid koolitusi ning seminare.

Kuidas saavutada vaimne kohalolek?

Sinu koostatud koolitusprogrammis võivad olla atraktiivsed teemad ja tunnustatud esinejad, aga kuidas olla kindel, et sõnumid ka kuulajateni jõuavad? Hajevil olek ja keskendumisraskused tekivad umbsest ruumist, tänavamürast ja paljudest teistest, esmapilgul tühisena näivatest faktoritest.

Keskkonnapsühholoogid rõhutavad, et looduslikus keskkonnas on inimestel kergem keskenduda. Nad muutuvad seal iseenesest aktiivsemaks, ärksamaks, samas emotsionaalsemaks, lõõgastunumaks ja vabamaks. Seega aitad koolituse edukusele kaasa juba pelgalt linnast lahkumisega.

Kuidas kaasata skeptikud?

On inimesi, kes ei salli koolitusi või seminare, sest peavad neid tüütuks ajaraiskamiseks. Sellised hoiakud võivad kaasneda negatiivsete emotsioonidega, mida põhjustavad konkreetse fookuseta koolitused. Mõni koolitaja on küll väga hea kõnemees, kes suudab rahva „kuumaks“ rääkida, kuid hiljem sisule tagasi mõeldes ei meenu mitte midagi praktilist, mida tööelus rakendada. Koolitusele kulutatud aeg on sel juhul justkui maha visatud – kontoris oleks selle asemel saanud midagi hoopis kasulikumat teha.

Negatiivseid hoiakuid saab õnneks muuta. Vali üritusele toimumiskoht, kus enamik kollektiivist pole varem käinud. See mõjub atraktiivsena, sest annab võimaluse kolleege positiivselt üllatada. Aga lisaks heale esinejale vajad ka väärt programmi.

Kuidas koostada programm, mis üllataks?

Selgita juba enne koolitust välja, mida kasulikku osalejad ootavad. Koolituse sisu peaks igal juhul andma uusi teadmisi, mis võimaldavad osalejatel hõlpsamini töiseid eesmärke saavutada. Mida praktilisem koolitus, seda enam plusspunkte kogud.

Vähem tähtis pole see, kuidas neid teadmisi omandatakse. Tead väga hästi, et inimesed õpivad erineval moel. Visuaalsed õppijad eelistavad pilte, videoid ja diagramme. Teised aga füüsilist aktiivsust, interaktiivseid ülesandeid, grupitööd, kirjalikke materjale, arutelusid jms. Seda kõike saab ära kasutada.

Pea osa samast loengust väljaspool seminariruumi ― kui ilm lubab, siis miks mitte järvekaldal või metsas matkarajal? Inimese aju on kord juba nii üles ehitatud, et see vajab pidevat vaheldust. Nii jääb kõik oluline paremini meelde.

Kuidas üllatada meelelahutusega?

Pärast tundidepikkust koolitust, mil aju huugab nagu hõõgniit, tunneb enamus, et oleks aeg lõõgastuda. Mõnele piisab ujumis- ja saunatiirust, ent enamasti soovitakse kogeda midagi eripärast ja uudset, mille puhul väljakujunenud ootused puuduvad.

Tööandja kulul napsutamine kui eraldiseisev atraktsioon ammendas ennast juba aastaid tagasi. Täna vaadatakse sellele altkulmu ja hoitakse pigem eemale. Ent mis on head alternatiivid?

• Tavalise õhtusöögi asemel telli näiteks pimeõhtusöök. Isegi kolleegidel, kes on seda juba kogenud, on lõbus, kuna igas restoranis pakutakse erinevat toitu.

• Vii töökaaslased tagasi koolipõlve, tellides neile teadusetendus. Kõik see, mis pani põhikooli keemiaklassis silma särama, mõjub täiskasvanuna veel kordi lustakamalt.

• Tutvusta tiimile moodsaid spordimänge ja saa nendega ka ise tuttavaks. Kas tead, mis on laserbiathlon? Viimane aeg järele proovida. Paintball, discgolf, golf jne – tänapäeval pakutakse palju erinevaid võimalusi igale maitsele ja eelarvele.

Sportlikud tegevused ei tekita vaid põnevust ja võistlushimu, vaid annavad võimaluse kasvatada ka tiimi ühtsustunnet ja oskust teha koostööd. See aga ongi üks ühisürituste peamisi eesmärke.

Kuigi koolitused väljaspool kontorit tähendavad üldjuhul suuremat kulu, süvendavad need töötajate lojaalsust ja rahulolu. See on oluline, sest ainult kopsaka palgaga enam kedagi kinni ei hoia. Miks siis mitte korraldada harivaid väljasõite eriilmelistesse kohtadesse. Neid on meil Eestis ohtralt, kui vaid kaardi lahti lööd.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com