Jaga lugu:

Kuidas väikese tegijana tähelepanu võita?

Eestis on jäätiseturul tihe konkurents. Siiski õnnestub ka väiksel tegijal nimega Jäämari tähelepanu võita. Best Marketing uuris, kuidas see neil on õnnestunud ning millised on nende suurimad katsumused ja soovitused algajatele.

Jäämari omanikud Kaili ja Virgo Tuul   

Jäämari on perefirma: Virgo Tuul tegeleb finantspoole ja müügiga, Kaili vastutab müügi, kaubaveo, kommunikatsiooni ja turunduse eest. Lisaks on tööl veel üks jäätisemeister.

Kuidas suudate konkureerida suurte jäätisefirmadega?

Meid on võrreldud meedias Premiaga - see pole aga päris sobiv võrdlus, sest nende tootmismahud on kordades suuremad. Nende käes on umbes 45% jäätiseturust, meil 0,2%. Seega kasvuruumi on kõvasti. Kindlasti peame veelgi klientide teadlikkust tõstma, kuna kohtun tihti inimestega, kes ei tea veel meie brändist midagi. Seetõttu on tähtis, et oleksime kogu aeg logo ja toodetega pildis.

Ma arvan, et üks põhjus, miks saime 3 aastat tagasi ilusasti asja käima, on see, et olime ühed esimesed, kes hakkasid pakkuma taimseid pulgajäätiseid. Käsitööjäätiste tegijaid oli ju veel, aga neil oli paljud maitsed tehtud piimabaasil. Me olime poodi müügile minnes juba täiesti taimsed ja unikaalsed. Seetõttu hakati meie vastu ise huvi tundma, ka lähiringkonnas ei ole sarnase toote pakkujat. Siiani võetakse meiega väga palju just ise ühendust ja soovitakse Jäämari pulgajäätist müüma hakata, nt kõiksugused väiksed looduspoed, kohvikud jne.

Kuidas tarbijate soove tundma õppida?

Analüüsime iga kuu oma müüki, et näha, mida ostetakse. Lisaks sellele käime väga palju üritustel ja suhtleme klientidega ise otse, et saada tagasisidet. Me proovime kogu aeg pildis olla, ennast näidata ja rääkida oma tootest. Teeksime ka rohkem degusteerimisi, aga pulgajäätisega on see veidi keerulisem kui tavalise koorejäätise puhul.

Meie tooted on kasvanud ka läbi klientide nõudluse ja suunamise, kuna võtame kuulda nende soove. Näiteks kasutasime algul kõikides toodetes roossuhkrut, aga siis tulid palved, et võiksime suhkru asendada mõne muu magustajaga. Hakkasime alternatiive otsime ja nüüd kasutame peaaegu igal pool agaavisiirupit. Päris alguses oli meil paar jäätist ka piimaga, aga pakuti, et võiksime ikka 100% taimsed olla. Kusjuures ka minu enda toitumisharjumused on läbi Jäämari tootmise palju muutunud.

Milline jäätis eestlastele meeldib?

Täna veel armastab eestlane ikkagi traditsioonilist kreemist koorejäätist, kuid üha enam tunnetame ka seda, et kliendid hindavad ka puhast toorainet. Siinkohal me oleme kindlasti valik teadlikumale kliendile. Samas pulgajäätisega käib aga kaasas ka mahlapulga maine. Üritustel on mõnikord kuulda, et keegi ütleb, et ah, see on mingi mahlapulk, ärme seda võta.

Tegelikult on Jäämari pulgajäätis justkui külmutatud smuuti pulga otsas - me ei kasuta üldse mahla, vaid päris marju ja puuvilju ning üldjuhul kookospiima.

Raske öelda, miks eestlased mahlapulkadesse nii suhtuvad. Jäämari laadne jäätis ehk ice pops on pärit Lõuna-Ameerikast, kus on pidevalt kuumad ilmad ja vajatakse värskendust. Küllap tulebki sisse kliimavahe. Eestis on külmem ja seetõttu armastatakse ka kooresemat jäätist. Sellest tuleneb ka meie maitsete valik. Võiksime ju pakkuda hästi huvitavaid maitseid, aga eestlased eelistavad ikka traditsioonilisi maitseid.

Üritustel otsitakse erilisi ja põnevaid maitseid, aga poes näiteks maasika-mustapiprajäätis ei müü, turg on sellistele maitsetele liiga väike. Müüvad lihtsad ja selged maitsed: maasikas, šokolaad, karamell. Taimse vaniljejäätise maitse väljatöötamine on meie jaoks endiselt suurim väljakutse, kuna me ei taha, et taimse piima maitsed seal domineeriks.

Üritustel võib ka põnevamate maitsetega katsetada  

Milliseid turunduskanaleid te kasutate?

Meil on koduleht, mida ongi hetkel plaan muuta. Koduleht on edasimüüjate jaoks oluline, see on äri visiitkaart. Aga me oleme siiski väga sotsiaalmeediakesksed. Sotsiaalmeedia reklaam töötab meie jaoks kõige paremini. Kuna meil on ainulaadne toode, siis tuntakse meie vastu meedias huvi üpriski palju, näiteks on meid kajastanud erinevad päevalehed, Pere ja Kodu ajakiri, ETV saada „Töörööbikud“ ning TV3 „Suvesangarid“. Väga tähtis on olla üritustel koha peal, suhelda klientidega ja tutvustada tooteid. Proovime selleks võimalikult palju aega leida. Otsekontakt kliendiga on midagi muud, kui jäätisemüüja enda eest laadale saatmine.

Kuidas sotsiaalmeedia müras silma paista? Kas kasutate ka influencer turundust?

Eks me ise proovime ja katsetame, millised postitused inimestele meeldivad. Näiteks pilt uuest jäätisemasinast sai kaks korda rohkem like`e kui ilus pilt jäätisest. Võta sa nüüd kinni, et miks üks pilt töötab paremini kui teine. Eks mängib rolli ka see, millal pilti postitada. Meile tundub, et näiteks pühapäeva õhtul on rohkem inimesi sotsiaalmeedias, siis märgatakse ka rohkem. Töötavad ka tugeva emotsiooni või lugu jutustavad postitused. Instagram Story´d on samuti väga vaadatavad.

Sotsiaalmeedias oleme teinud ka auhinnamänge, aga jäätiste puhul on keeruline, kuidas võitja auhinna kätte saab, kuna jäätiseid ei saa lihtsalt pakiautomaatidesse panna. Oleme siis teinud koostööd väikeste poodidega, kus on meil Jäämari oma külmikud, et võitja saab sealt auhinna kätte. Või siis anname sponsoritena Jäämari jäätist auhinnaks.

Mõjuisikuid pole kasutanud, aga võiksime. Kuna oleme väike ettevõtte, siis on lisaks turundusele veel niivõrd palju asjatoimetusi, et kõike ei jõua manageerida. See on üks mõtlemise koht, kas ehk oleks tiimis ruumi ka turundajale või võiks seda teenusena sisse osta. Hetkel oleme siiski ise hakkama saanud.

Millised on olnud tagasilöögid või õppetunnid turunduses?

Väga ei ole tunnetanud, et oleksime näinud mingit reaalset tulemust telekanalites jooksvatest tasulistest naiste- ja elustiilisaadetest. Aga seal pole üldse mingid suured summad mängus olnud, mis oleks suure augu eelarvesse tekitanud. Oleme üldse väga vähe riskinud, pigem vaikselt ja rahulikult edasi arenenud. Pole teinud ka suuri investeeringuid masinatesse või ruumidesse. Selline suhtumine on meile siiani edu toonud.

Jäämari pulgajäätised on kõik on tarbijate soovil 100% taimsed  

Suvel müüte jäätist, aga mis te talvel teete?

Tegelikult armastavad eestlased jäätist süüa aastaringselt. Näiteks hakkas septembris Kohilas otse tootjalt tarbijale laat. Mõtlesime ise ka, et mis me sinna sügisel ikka läheme. Aga siis lõpuks käisime seal terve talv iga reede. Veidi narr oli küll seal müüa jäätist, kui õues lund sadas ja krõbe miinuskraad, aga inimesed ostsid jäätist. Uskumatu! Paljud ütlesidki, et kui nad suvel ostavad jäätise kohe söömiseks, siis talvel ostavad rohkem ja varuga koju. Seega tarbija tarbimisharjumus lihtsalt muutub aastaajaga, aga jäätist siiski süüakse.

Talvel käime palju ka ise koolitustel ning kasutame täiendõppevõimalusi. Tegeleme selle poolega, mida suvel müügi kõrvalt ei jõua teha. Näiteks testime uusi maitseid või arendame pakendit uueks hooajaks. Ja mingi aeg peab ju puhkama ka!

Mis teil veel suveks plaanis on?

Liigume oma toodetega Soome. Sellega oli nii, et ühed soomlased külastasid Eestis festivali ja ostsid meie Jäämari jäätist. Kuna see toode neile väga meeldis, siis võtsid nad meiega ühendust ja avaldasid soovi seda Soomes edasi müüa. Nad postitasid meie toote kohta info ka Soome Facebooki gruppi, et kas nad võiks seda jäätist ka Soome turul pakkuda. Selle peale võttis nendega kohe samal päeval ühendust 7 erinevat edasimüüjat. Hetkel ei oska üldse prognoosida, kuidas meil seal läheb, kui suur turg meid seal ootab, kas see jääb stabiilseks jne, aga hetkel on kogu see protsess küll väga põnev.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com