Helen Külaots • 22 märts 2019
Jaga lugu:

Sami Seppänen: Julgus eksida on küpse organisatsiooni tunnus

Passwordi konverentsil esinenud Elisa Eesti juht Sami Seppänen tõi oma ettekandes välja neli põhjust, miks Elisa bränd jätkuvalt Eesti turul kasvab.

Sami Seppänen  Foto: Photo:Marko Mumm

1. Kasvule orienteeritud mõtteviis. “Jah, ma tean, et kõik räägivad seda juttu, et tahavad kasvada, blablabla, aga meie puhul on see osa ettevõtte kultuurist,” ütles Sami. Tema sõnul tähendab kasvule orienteeritus seda, et Elisa tahab alati kasvada kiiremini kui turg. “Ja turust kiirema kasvu aluseks on see, et sa pead oma ettevõttega turgu ise juhtima. Tee rohkem ja paremini kui teised, suru konkurendid olukorda, kus nende töö on sinule reageerida, mõjuta suunda.”

2. Võimestatud töötajad. Kompetents ja oskusteave on muidugi vajalikud, kuid need kasvavad ka ajas. Esimese asjana peavad eesmärgid paigas olema. “Meie paneme väga palju aega eesmärkide kokkuleppimisele, mõne meelest isegi liiga palju, aga see on kasvuorientatsiooni alus. Siis julgetakse ka otsuseid vastu võtta.”

3. Eksimused on lubatud, kuid nendest peab õppima. See on küpse organisatsiooni tunnus. “Kord juhtus nii, et Huawei pidi üle maailma lansseerima oma uue telefoni, see pidi juhtuma kolmapäevasel päeval. Kogemata läks video uue telefoni infoga meie majast välja teisipäeval. Botid kaevasid selle üles ning me ei suutnud oma viga kuidagi varjata. Minu käest ikka küsitakse, kas see töötaja sai kinga. Muidugi mitte – enesekindlus tuleb eksimisest ja sellest õppimisest. Ja pealegi, Elisa sai korraks üle maailma kuulsaks.

4. Pidevalt on raha puudu. Leian, et geniaalsemad lahendused ja ideed tulevad sellest, et eelarve on piiratud. Heaks näiteks on Eesti riigiasutuste vaheline andmevahetussüsteem X-tee - see on maailmaklassi tasemel keskkond, sest see toimib. Kuna raha oli selle arendamiseks vähe, ei saanud kulutada aega pikkadele aruteludele - arendajad ei pidanud võitlema bürokraatia ega kliendinõudmistega, sinna ei lastud ühtegi kallist konsultanti unistama. Tulemuseks oli kuuli- ja lollikindel kvaliteetne süsteem. See on küll veidi ebaseksikas, aga see-eest töötab.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com