20. märts 2019
Jaga lugu:

Toimivale turunduskampaaniale ei tohi pidurit tõmmata

Puutun igapäevaselt kokku klientidega, kes paluvad hästi toimiva ja raha sisse toova kampaania ära lõpetada, kuna turunduseelarve ei võimalda kampaaniaga jätkata, kirjutab Convertali müügijuht Indrek Tori.

Indrek Tori  

Istusin ühe tuntud mööbliketi juhatajaga lõunasöögilauas, kellele meeldib uhkust varjamata rääkida sellest, kuidas kõik ta pereliikmed on ühel või teisel moel oma ala tippu jõudnud. Isa olevat aga tema enda kohta imestust väljendanud: „Aru ma ei saa. Koolis oli sul matemaatika hädavaevu 3 ja nüüd juhid miljoniäri!“. „Mis siin ikka imestada, mulle meeldib tagasihoidlikult äri ajada – ostan euroga, müün kolmega, mulle on see kaheprotsendine kasumimarginaal piisav!“.

Jah, loomulikult oli mehel seda juttu rääkides muie suunurgas, aga selline arutelu viis mind teisele mõttele. Kui sa investeerid turunduskampaaniasse ühe euro ja teenid sellega garanteeritult kolm või kolmkümmend eurot tagasi, siis talupojamõistus ütleb, et pauguta nii kaua kuni oled kasumis.

Tänapäeva turundusmõõdikud võimaldavad ülimalt täpselt analüüsida ostja teekonda ostu sooritamiseni, iga kulutatud euro tasuvust, iga muudatuse mõju kampaania tulemusele. Ja ikkagi puutun ma igapäevaselt kokku probleemiga, kus klient ütleb: „Jah, tõesti väga head müügitulemused ja tänud soovituse eest, aga anna andeks, ma ei saa reklaamikampaania perioodi/eelarvet kasvatada, sest meie turunduseelarve ei võimalda seda“. Toode müüb mis mühiseb ja ta ei soovi maas lebavat raha üles korjata, sest tema turundusplaan ei näe seda ette!

Aasta on 2019, meil on reeglina reaalajas jooksvad müüginumbrid, ROAS, konversioonimäär jne., aga ikkagi on endiselt pärssivaks jõuks juhatuses kinnitatud Exceli-fail, milles numbrite muutmine on jube raske või tüütu.

Oleme ka ise Convertalis ämbrisse astunud sellega, et katkestasime kliendi kampaania hetkel, mil kampaania eesmärgid (loe: klikid, näitamised, konversioonid) said täietud. Mille peale klient sülgas tuld: „Mis mõttes kampaania sai läbi?! Seni kuni mul selle toote ROAS on X%, võite reklaamidesse investeerida nagu jaksate. Sky is the limit!“.

Tundsin häbi ja piinlikust, kuid samas olin õnnelik, et meil on selline klient, kelle jaoks ei ole turundus kivisse raiutud kulu, vaid dünaamiline investeering, mis maksimeerib tulu. Loodetavasti saab selliseid turundajaid sellel aastal veelgi rohkem olema ning julgustan rohkem tulemusmõõdikuid kasutama.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com