Palju turundajad palka küsivad ja millega nad tegelevad?

Tööportaali CVKeskus.ee ja Palgainfo Agentuuri poolt korraldatud turundusspetsialistide uuringust selgusid nii turundusvaldkonna levinuimate ametite palgatasemed kui ka peamised tööülesanded ja eelistatuimad sotsiaalmeedia- ning digiturunduskampaaniate platvormid.

Foto: Pixabay.com

Kui suured on turundusvaldkonna ametite keskmised töötasud?

Ootuspäraselt teenivad kõrgeimat palka turundusvaldkonnas turundusjuhid, kelle brutotöötasu ületas 2300 euro piiri. Enam kui 2000 eurot teenivad ka brändijuhid, tootejuhid, turunduse projektijuhid ja loovjuhid. Madalaimalt on aga turundusvaldkonnas tasustatud turundusassistendid (1138 eurot) ja sotsiaalmeedia spetsialistid (1167 eurot).

Millega turundajad ise tegelevad ja mis turundusülesanded ostetakse pigem sisse?

Eesti turundajate vastutusala on lai – levinuimaks on turundusstrateegia ja turunduseelarvega seonduvad tööd, kuid ka sotsiaalmeedia haldamine, brändi kuvandi kujundamine, turundusmaterjalide koostamine, kodulehtede haldamine, üritused ning isegi teenuste hinna kujundamine.

Ettevõtte välist abi ehk teenuste sisseostmist kasutatakse enim videoturunduse teostamiseks – iga teine videoturundusega tegelev töötaja korraldab antud teenuse sisseostu. Üldistatult võib uuringust ka järeldada, et massmeedias (raadio-, väli- ja printmeedia) korraldatavate kampaaniate tarbeks kasutatakse samuti ettevõttevälist abi. Sotsiaalmeedia kontode haldamise on majast välja usaldanud viiendik turundajatest. Sotsiaalmeedias reklaamkampaaniate läbi viimise ostab sisse aga 29% turundajatest.

Missuguseid sotsiaalmeedia platvorme Eesti turundajad eelistavad?

Ootuspäraselt pea kõik (98%) sotsiaalmeediaga tegelevatest turundajatest haldavad Facebooki kontot. Lisaks haldab 67% turundajatest ka Instagrami, 46% YouTube’i ja 27% LinkedIn’i kontosid. Kõige vähem levinud on Twitter (12%), VKontakte (4%) ja mõneti üllatuslikult kasutab Snapchati kõigest 1% turundajatest.

Kuidas sotsiaalmeedia tulemuslikkust hinnatakse?

Palusime vastajatel valida ka peamised mõõdikud, millega sotsiaalmeedia tulemuslikkust hinnatakse. Kõige levinumaks mõõdikuks on tehtud postituste kaasatus (engagement – likes, shares, comments), mida jälgib 84% turundajatest. Pisut üllatuslikult hinnatakse endiselt oluliseks ka jälgijate arvu, mida jälgib 81% turundajatest. Ka unikaalsete näitamiste arvu ehk reach’i jälgib 81% vastanud turundusvaldkonna töötajatest ning klikkide arvu mõõdab 80% vastanutest. Hea on tõdeda, et kõigest 4% turundajatest teeb sotsiaalmeedias turundust nii-öelda „puusalt“ ehk ei jälgi ühtegi mõõdikut.

Eesti turundajad on sotsiaalmeedia usku ehk missugused on levinuimad digiturunduse kampaaniate platvormid

Eesti turundajad on sotsiaalmeedia usku ja eelistavad Facebooki (88%) Google Ads-ile (67%). Teistes suuremates meediakanalites ehk uudisteportaalides viib digiturunduse kampaaniaid läbi vaid kümnendik turundusvaldkonna töötajatest (11%) – arvatavasti on barjääriks suurem maht, mida teistesse meediakanalitesse peab investeerima, et sealt edukalt väljuda. Samas lisandub otse uudisteportaalidesse soetatud kampaaniatele ka läbi erinevate platvormide uudisteportaalides korraldatavad kampaaniad – 10% turundajatest kasutab ka SmartADi, 7% AdFormi ja 7% Google Adsense platvorme.

Digiturunduse kampaaniate analüüsimisel jahivad Eesti turundajad enamasti klikke – 67% turundajatest kasutab just klikipõhist mudelit (Pay-Per-Click / Cost-Per-Click). Küpsiste põhjal taasturundust (retargeting) kasutab pea iga teine turundaja (45%) ja iga kolmas (34%) edastab klientidele mõnele eelnevale tegevusele järgnevalt e-kirja (remarketing). Üllatavalt ei teadnud aga iga viies turundusvaldkonna töötaja (21%), mis mudeli põhjal digimeedia kanalites kampaaniaid läbi viiakse.

Uuringus osales 473 turundusvaldkonna töötajat, kellest 85% olid uuringu ajal tööga hõivatud. Haridustaseme alusel olid kolmveerand (75%) vastajatest bakalaureuse- ja magistrikraadiga. Ametirühmade järgi olid 54% vastanutest spetsialistid, 37% valdkonna juhid ja 5% organisatsiooni juhid. Turundusassistentide osakaal jäi uuringus 4%-le.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831marianne@bestmarketing.ee
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988kristi@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee