27. veebruar 2019
Jaga lugu:

Kuidas teha edukat Facebooki kampaaniat?

Eks me kõik oleme rohkem või vähem korraldanud erinevaid FB võistlusi. Oled sa aga kunagi mõelnud, kuidas saaks neid teha veelgi edukamalt või mis on peamised punktid, millele (algaja) tähelepanu peaks pöörama? Milose reklaam sisulooja ja tegevjuht Brit Mesipuu harutab samm sammu haaval FB kampaania hingeelu lahti.

Facebooki kampaania – reeglid

Enne, kui hakkad paika panema kampaania sisu ja olemust, tutvu FB poolt seatud reeglitega. Vaata Facebook Guidelines lehele enne, kui postituse avalikuks teed. Ka vanadel kaladel tasub seda lehte aeg ajalt külastada kuna Facebookile meeldib oma reegleid aeg ajalt muuta. See, et sa pärast ütled “ups, ma ei teadnud”, ei kehti. Viies läbi ükskõik millist mängu Facebooki lehel, oled automaatselt andnud ka kinnituse, et oled tutvunud Facebooki mängudele kehtivate reeglitega.

Facebooki mängu eesmärk

Sea kindlad ja selged eesmärgid, mida sa Facebooki mängu ajal või selle järgselt soovid saavutada. Olgu selleks siis uue toote tutvustamine, e-maili listi kasvatamine või mida iganes. Peaasi, et sa tead, mis peab olema tulemus. Keskendu korraga max 1-2 reaalsele (mõõdetavale) eesmärgile.

Kasuta nt S.M.A.R.T. reeglit (Specific, Measurable, Attainable, Realistic, Timely).

Mina isiklikult ei soovita kellelegi panna eesmärgiks X laikide juurde saamine. Olen seda korduvalt rõhutanud – like on edevuse mõõdik. Sul ei ole vaja suurt fännibaasi vaid reaalseid kliente. Pigem olgu fänne vähem, kui see eest on nad kvaliteetsemad pidades silmas firma ärilisi huvisid.

Facebooki mängu tüüp

Erinevaid mängutüüpe on palju. Neist populaarseimad on loomulikult jagamismängud aga ka pildi- ning videokonkursid. Tavaline jaga-võida loosimine on neist kõige lihtsam ja õige/väärtusliku auhinna puhul ka hästi jagatavad ja kommenteeritud. Samas sellise formaadi korral saad ka kõige vähem infot osalejate kohta.

Sa ei tohi käskida jagada ning tag’ida

NB! Kas teadsid, et sa ei tohi Facebooki reeglite järgi öelda inimestele, et mängus osalemiseks peavad nad postitust jagama? Samuti ei tohi sa teha üleskutset, et auhinna võitmiseks pead kommentaaris sõpra tag’ima. Kõik need tegevused on reeglitega tegelikult vastuolus. Mida aga Facebooki sisse logides sinu seinal ei kajastu, sest (kõik) teevad selliseid mänge praegu.

Ja üleskutse lehe meeldivaks märkimiseks saad teha vaid selles võtmes, et lehte jälgides saab mängus osaleja olla kursis mängu kuluga.

Mis iganes tüübi sa Facebooki kampaaniaks valid, ära unusta peamist – soov on saavutada seatud eesmärk. Kui see on kasutaja loodud sisu kogumine (UGC), vali konkursi liigiks video- või pildikonkurss. See väljund on üsna edukas leviku poolest, sest kui osaleja lisab enda pildi/video, soovib ta, et ka kõik tema sõbrad seda näeksid ja tema poolt hääletaksid. Seega levitab seda infot tavapärasest veelgi rohkem. Jagamise mõttes veelgi edukamaks muutub mäng siis, kui annad lisaks esikohale auhinna ka teisele ja kolmandale.

Siit leiate 25 head ideed võistluse korraldamiseks.

Vali õige tarkvara

Eestis kasutatakse enamjaolt ikka tavalist FB seina. Kuid parem variant oleks kasutada äpp’e Nt Facebookis endas. Rakendused võimaldavad luua täiesti eraldiseisva ja endale sobiva nimega URL’i, mistõttu on seda hea linkida ka teistes kanalites.

Mis iganes tüüpi võistluse teed, pea meeles, analüüsi saadud andmeid, et kasutada neid ära oma edasises turundustegevuses.

Pane paika ajaline raamistik

Otsusta, kui pikalt võistlus/konkurss/kampaania kestab ja anna sellest selgelt teada ka osalejatele.

Suuremate/kallimate auhindade korral kaldutakse liialt venitama. Üldiselt toimivad paremini lühemaajalised võistlused (nädal, 10 päeva). Sel juhul ei ole osaleda soovijatel aega otsust edasi lükata ja nad liituvad mänguga kohe.

Osade turundajate arvates on parim vahemik 2-6 nädalat, teiste arvates jällegi kuni 10 päeva. Eks iga ettevõte peab ise välja selgitama, mis on õige vahekord arvestades auhinda, pingutust, mida osaleja tegema peab (nt kas ainult like vajutama vs. ise midagi valmistama) vs. aeg. Mõned mõtted leiate ka siit.

NB! Ajastust valides pea silmas ka nädalavahetusi ja pühi, mil aktiivsus võib olla madalam! Lisaks kuupäevadele, on soovitav lisada reeglitesse ka kellaaeg, mil võistlus lõppeb. Sedasi jääb ära mitmeid arusaamatusi ja tarbetuid küsimusi osalejate poolt.

Koosta mängule reeglid

Pane paika konkreetsed reeglid – kuidas (like’ide arv, jagamised, loosimine jne), kes (žürii, FB kasutajad) ja millal (päev, kell) toimub loosimine. Kui tegemist on näiteks pildimänguga, pane kirja ka see, kas üks osaleja saab saata mitu pilti mängus osalemiseks või on see piiratu ühega.

Mida täpsemalt, seda parem. Mõne osaleja jaoks võib olla see esimene kontakt sinu firmaga, sa tahad ju, et see oleks positiivne!

Kui mängu võitja selgub hääletuse käigus, tasub mõelda ka sellele, et kas hääletus võiks olla vaid üks osa võitja valikust. Teiseks osapooleks on aga žürii. Näiteks žürii valib kolme enim hääli saanud pildi seast võitja. Sedasi ei viska püssi põõsasse teised, kui näevad, et üks sariosaleja on pika puuga pähe tegemas. Olen seda varianti mitmeid kordi kasutanud ja toob hoopis adekvaatsemad mängijad ka esile ning mängu üldine levik on samuti tunduvalt parem olnud.

Samuti märgi kindlasti ära, et kui avastatakse pettus, on korraldajal õigus tulemus tühistada.

Üks hea tööriist võitja valimiseks on Fanpage Karma.

Pane tähele, et Facebook soovib, et oleks selgelt välja toodud ka see, et nemad ei ole kuidagi antud mänguga seotud. Korrektne oleks iga Facebooki mängu juurde lisada lause stiilis: “Facebook ei ole antud mänguga mitte mingil moel seotud”.

9 järgmist sammu loe juba Milos reklaami blogist.

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com