Best Marketing • 25 jaanuar 2019

Kati Plaamus: emotsionaalne turundamine

Spetsialistidel on hästi selgeks õpitud turundusvõtted ja strateegiad. Täpselt on ette teada, kuidas kasutada, kus kasutada ja kuidas mõõta ning analüüsida. Kuidas aga sinna kõike hinge sisse panna, mis kõnetaks? Põhitegevused ja strateegia on ju ettevõtetel suhteliselt sarnane.

Selleks, et klient valiks sinu ja usaldaks ning oleks lojaalne, on vaja lisada turundusstrateegiale emotsionaalne aspekt. Emotsioonide najal kliendid vaatavad, jätavad meelde, ostavad ja ostavad veel.

Teadlased on defineerinud kõik emotsionaalsed seisundid. Aga ma jätaks kõik selle kõrvale. Pigem mõelge, millise emotsiooniga klient end teiega kõige paremini samastuks, millal teid märkaks.

Kui midagi teete, siis ikka täie hingega ja emotsionaalselt. Kuiva praktilisust on meie ümber väga palju. Neutraalsusega ei jää silma ega kõneta kedagi. See on lihtsalt üks kõigi seast, nt e-mailindus. Me saame kõik tonnide viisi reklaamkirju kampaaniate tutuvustustega või korporatiivse sisuga igavaid uudiseid. Mina eelistaks pigem päris juttu lihtsas keeles ja päris emostioonidega kirjutatud. Päris kogemused. Päris pettumused või eksimised. Need on usutavad ja paeluvad pikemalt lugema. Ehk tekib ka samastusefekt, mis omakorda seob. Inimesed ei ole robotid, neil on tunded. Pea ja mõistus ei tööta iseseisvalt – süda ja tunded kallutavad neid omajagu.

Eriti oluline on emotsionaalne olla uutel ettevõtetel. Alustades nullist ei ole kedagi, kes annaks stabiilse miinimumtuumiku. Tuntud ettevõtted saavad sellega alati arvestada. Osa nende klientuurist on neile alati truud. Teise osa puhul saavad nad katsetada, mis neile kõige paremini sobib. Seega juba esmamulje on väga oluline. Alusta kohe mõeldes inimesele kui tunnetega kliendile.

Emotsioonid panevad tegutsema. Selleks et teha õigeid otsuseid pead oma klienti tundma. Proovi selgeks teha, milline ta on. Mida ta armastab, vihkab – otsi infot, mis võiks sind aidata ning sinul aidata teda. Mõtle läbi, kuidas mõjuvad toote kujunduse värvid, pildid, tekstid. Kasutada päris lugusid. Seda kõike saab kasutada erinevate turundustegevuste juures – emailindus, reklaamid, blogid, kodulehed, sotsiaalmeedia jne. Oma jälje saab jätta igale poole.

Meil on olemas palju abi praktiliste süsteemide näol, mis toovad meile kontaktid. Nende kasutamine on vastutus. Kontakti väärtus on suur – tuleb osata seda hästi hoida.

Kati Plaamus, Konekesko Eesti AS turundusjuht

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Marianne Liibert
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Kristi Remmik
Kristi RemmikBestmarketing.ee ürituste projektijuhtTel: +372 5683 6988
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700