Best Marketing • 8. jaanuar 2019
Jaga lugu:

Heinsaar: sihitud reklaami osakaal suureneb

Mediabrands Digital CEO Erki Heinsaar prognoosib alanud digiturunduseaasta trende.

Foto: Raul Mee, fotograaf

2019 digitrendide osas jätkub trend, et midagi uut ja maailma muutvat ei tule. Muutusi on palju, aga need toimuvad pikaajaliste trendide raames. Mobiil, sotsiaalmeedia, programmatic ja sisuturundus on jätkuvalt olulised teemad ka 2019.aastal. Influencer´id on enam pilti tulnud, ent suuri, brände loovaid edulugusid ootame endiselt.

Mobiilikasutajate arv kasvab jätkuvalt ja ületab paljude veebilehtede puhul arvutikasutajate külastusi. Ettevõtjale tähendab see vajadust mobiilisisu kiirelt ja loogiliselt kasutajale pakkuda ning agentuurile vajadust lahendada cross-device mõõdikute mure ehk viia kokku inimesed, kes alustavad ostuteekonda mobiilis ja lõpetavad teises seadmes. Selles osas on meil eelmisest aastast hea AirBaltic edulugu, kuidas mobiili reaalsest mõjust infot saada ja seda personaliseeritud lähenemiseks kasutada.

Sotsiaalmeedias jätkab võidukäiku Facebook koos Instagramiga, mis on nii Eestis kui üle maailma kõige kiiremini reklaamikäivet kasvatav meediakanal. 2018 tõi kaasa organic reach´i surma, mis tähendab, et varasemate aastate strateegiad ja taktikad selles kanalis enam ei tööta ja ilma reklaamieelarveta ei pruugi sisutootmine efektiivne ressursikasutus olla.

Meedia ning reklaamiplatvormide konsolideerumine jätkub nii Eestis kui maailmas. Üleilmselt võtavad Google ja Facebook jätkuvalt enamiku digiturunduse kasvust. Eestis koondub kohalik digimeedia samuti paari suurema grupi väljaannetesse, kelle põhiliseks väljakutseks saab omavahelise kemplemise asemel just digimaailma juhtivate keskkondade kõrval oma turuosa säilitamine.

Jätkub ka tõe ja tulemuslikkuse otsimine kõikides (digi)turundustegevustes, vähemaks jääb üleüldist reklaami kõikidele ja suureneb täpselt sihitud reklaami osakaal, mis toob kaasa digitegevuste efektiivsuse ja ideaalis ka lõpptarbija frustratsiooni vähenemise reklaamirohkuse suhtes.

Loe ka teiste ekspertide arvamusi Milos Reklaami blogist

Erki Heinsaar esineb 30. jaanuaril toimuval juhtumianalüüasidele keskendunud konverentsil „The Best of Global Digital Marketing“, kus ta tutvustab viimase aja Eesti edukamaid digikampaaniaid. Tutvu kavaga ja registreeri siin

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Jekaterina Molotkova
Jekaterina MolotkovaBest Marketingi juht-toimetajaTel: +372 5620 6764jekaterina@bestmarketing.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com