Hando Sinisalu • 12. september 2018
Jaga lugu:

Ka negatiivsed uudised võivad brände kasvatada

Kirk Plangger  

Vastab Kommunikatsioonijuhtimise aastakonverentsi esineja, Londoni King’s College turundusprofessor Kirk Plangger.

Kas nõustud väitega, et igasugune reklaam on hea reklaam? Võtame näiteks Samsungi plahvatavad telefonid, Volkswageni heitgaaside skandaali ning Facebooki kohtuasja. Kõik need ettevõtted on väljunud kriisist tugevamatena. Paljud turundusgurud ütlevad, et see on selge märk sellest, et iga reklaam on hea reklaam ja kõige halvem, mis ühe brändiga saab juhtuda on see, et neist ei räägita üldse.

Osaliselt on see tõsi. Siiski, skandaal ei ole hea siis, kui see kahjustab tarbijaid või spetsiifilist sihtrühma. Näiteks Nike peab siiani tegelema eelmise sajandi lõpul puhkenud lapstööjõu skandaali tagajärgedega.

Sinu toodud näited on kõik sellised, kus toode küll ei toiminud ootuspäraselt või oli toiminud mingi majanduskuritegu nagu VW puhul, aga ettevõtted suutsid sellest kenasti toibuda. Nende aktsiad said algul löögi, sest investorid olid ehmunud, kuid üldiselt taastusid nad sellest väga kiiresti.

See on paljuski juhtumipõhine ja oleneb sellest, kui palju halba on juhtunud. Jah, VW valetas valitsustele kogu maailmas, et nende autod on puhtad, ent BP (end. British Petroleum) naftaleke Mehhiko lahes hukutas selle ettevõtte – nad on ka praegu olemas, kuid rahvas ei räägi neist enam, või kui räägitakse, siis ainult negatiivses valguses. BP puhul oli tegemist väga negatiivse visuaalse tagajärjega, kogu maailm nägi kaldale uhutud surnuid kalu ja linde.  Samas mürgitas VW õhku ja selle tagajärjed ei ole vahetult nii nähtavad.  

31. oktoobril toimub Tallinnas Kommunikatsiooni Aastakonverents 2018, kust saad ideid ja inspiratsiooni selle kohta, kuidas kommunikeerida nii, et Sind tähele pandaks.

Vaata lähemalt siit

Jaga lugu:
BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestmarketing.ee toetajad:

Enimloetud
Maarit Eerme
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
Hando Sinisalu
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
Helen Külaots
Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com