26. oktoober 2016
Ainult tellijatele

Avalikud privaatsed: eestlaste privaatsusstrateegiad sotsiaalmeedia ajastul

Maria Murumaa-Mengel

Privaatsuse ja avalikkuse tasakaal ekraanide poolt vahendatud sotsiaalses ruumis on keerukas teema, mis on täis vastuolusid. Üheltpoolt peetakse õigust privaatsusele üheks baasväärtuseks, mis reguleerib meie suhteid mikro-, meso- ja makrotasandil. Teisalt aga on privaatsus nii abstraktne ja keerukas teema, et inimesed ei suuda kõiki nüansse hoomata ning seetõttu on omaks võtnud „mul pole midagi varjata“ mõtteviisi.

Sotsiaalmeedias saavad ühes „kohas“ kokku kõik need, kes kuuluksid justnagu erinevatesse kindlapiirilistesse kontekstidesse, mille puhul kehtivad kindlad suhtlusreeglid ja kommunikatsioonirepertuaarid. Nii räägitakse potentsiaalse kliendiga ühte moodi, ülemusega teisel viisil, kuid näiteks oma lapse klassijuhatajaga hoopis erineval, kolmandal moel. Sotsiaalvõrgustikes aga on ideaalsed auditooriumid (need, kes jagavad minu väärtusi, on samasuguse huumorimeele ja netiketi tajuga) kõrvuti košmaarsetega (need, kes erinevad minust olulisel määral, sageli omavad minu üle mingisugust võimu). Selleks, et segunenud auditooriumite ja kokkusulanud kontekstidega kuidagimoodi toime tulla, kasutavad ja loovad inimesed kõikvõimalikke privaatsust kaitsvaid strateegiaid.

Sisu on kättesaadav ainult tellijale. Lugemiseks logi sisse või osta ligipääs allolevalt lingilt.

Vormista püsimaksega tellimus kohe ja saad:

  • Ligipääsu kõigile võtmega lugudele
  • Ligipääsu edukate kampaaniate case-study’dele
  • Ligipääsu raadiosaadete ja ürituste ettekannete kokkuvõtetele
  • Ligipääsu turunduse TOPi andmetele ja intervjuudele
  • Ligipääsu bestmarketing.ee arhiivile
Jaga lugu
Bestmarketing.ee toetajad:
Marianne LiibertBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5563 5831
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: 51 44 884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügijuhtTel: +372 5331 5700