15 september 2011
Jaga lugu:
Uudised
Ainult tellijale

TV, kuidas edasi?

Aegis Media Baltikumi Grupi tegevjuht Margus Sameli. Foto: Äripäev.TNS Emor avalikustas esimese poolaasta reklaamituru käibenumbrid, TV kasvas võrreldes 2010. aastaga 15%, keskmised reitingud langesid 15%. Tekkinud on vastuolu: piiratud reklaamisekundite arv on täis, programmi hinnad kallinevad, kliendid ei taha hinnatõusust kuulda ja üha enam kostub TV-kanalite hääli, et “inventar” ehk sekundid tuleb kontrolli all saada. Siiani on lahendusena RBS-i (run by station) ehk maakeeli TV-kanali oma planeeringut dominantselt viljelenud üks meediagrupp. Mõneti analoogset, kuid pehmemat varianti filleri (reklaamiklipi vaba paigutus) nime all pakub aktiivselt ka teine turu suurtegija. Viimane üldjuhul kombineeritud lahendusena, näiteks kui klient ei aktsepteeri inflatsiooni või kui klient ei täida kõiki eeldusi, näiteks jääb broneeringutega hiljaks.

Mina isiklikult olen RBS-ile Baltikumis kogu aeg põhimõtteliselt vastu sõdinud, kuigi mitmete asjaolude kokkulangemisel on see olnud ikkagi mõnele kliendile parim lahendus - sel juhul oleme seda loomulikult ka soovitanud. Esiteks ei pea see nn vana mudel olema meile eeskujuks ja väikesed maad oma paindlikkusega võiksid olla progressiivsemad. Teiseks ei hoia RBS tegelikult inventari kokku, kuna üldjuhul ei osta kliendid sekundeid ega isegi mitte GRP (gross rating point) sekundeid nagu enamustes lepingutes kirjas, vaid kampaania eesmärgistatud ärilist tulemust (viimasele on loomulikult ka hulganisti erandeid). Väidet, et RBS ei hoia inventari kokku kinnitab fakt, et RBS-i on müüdud aastaid ja seis täituvusega pole paranenud. Tulemuseks on hoopis langenud müüdud GRP-ide maht võrreldes mitte RBS-i müüvate kanalitega, hoolimata eetri pea 100% väljamüügist. Kolmandaks - kommunikatsiooniagentuurina teame, et “display” ehk sõnumi edastamine ei taga automaatselt tulemust isegi hea affinity (sihtrühma sobivusindeks) ja paljude teiste meediaeesmärkide täitmise korral.

Sisu on kättesaadav ainult tellijale. Vaatamiseks logi sisse või osta ligipääs allolevalt lingilt.

VORMISTA TELLIMUS KOHE JA SAAD:
  • Ligipääsu kõigile lukus lugudele
  • Ligipääsu ajakirja Kaja PDFidele
  • Jaga lugu:
    BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

    Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

    Bestmarketing.ee toetajad:

    Enimloetud
    Maarit Eerme
    Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
    Hando Sinisalu
    Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
    Cätlin Puhkan
    Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
    Helen Külaots
    Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com