27 aprill 2010
Jaga lugu:
Uudised
Ainult tellijale

Heiki Urbala: ''Asjalik reklaamiarvustus – nalja teete või?''

Alates iseseisvusaja algusest on võimalik Eesti meediamaastikul nautida vaakumit kohas, kus muidu eeldaks tihedat tunglemist ja konkurentsi. Eestis puudub asjalik ja tõsiseltvõetav meediakriitika. Samuti puudub professionaalseid kommentaare ja teravat kõrvalpilku pakkuv reklaamikriitika, mis kuulub meediakriitika juurde.

Meil on küll persoonid, kes vahel võtavad ette ristiretke, et meie üsna kolletuma kippuvat meediamaastikku natuke värskendada, kuid see on ka pigem erand. Haruharva võib lugeda mõnd Ilmar Raagi või Marju Lauristini kriitilist artiklit. Ja seda võib mõista – neil on palju tegemist ja miks nad peaksidki selle raske töö ainuüksi enda õlgadele võtma. Ja asjalik reklaamikriitika? On mõned ajakirjanikud, kes vahest poetavad paar sõna. Enamjaolt on need arvustused siiski nii ebaprofessionaalsed ja kauged reaalsest reklaamimaailmast, et on käsitletavad pigem arvestatava reklaamikriitika paroodiana. Siis on olemas veel reklaamikriitika, mida tellitakse reklaamimeistrite käest kommentaari vormis, aga see on umbes sama, kui paluda mõnel näitlejal arvustada mõne teise teatri repertuaari. Tausta teatakse, aga konkurentide kohta ei taheta suurt midagi teravat ja konstruktiivset öelda. Ja viimaks on olemas „kõikvõimas“ vox populi, mida esindavad Eestis vanad ümarate kehadega reklaamitaadid Linnar Priimägi, Olav Osolin ning Marek Reinaas. Ja sama ümarad, nagu on nende kõhud, on ka nende jutt, sest iial ei või teada, kes su ukse taga kliendina koputab. Kahjuks pole ka ükski Tallinna Ülikooli reklaamieriala lõpetanu otsustanud ennast pühendada reklaamikriitikale, vaid pigem võrsub sealt ikka keskpäraseid projektijuhte ja tekstikirjutajaid. Kuigi koht on vaba. Ja vajadus karjuv.

Sisu on kättesaadav ainult tellijale. Vaatamiseks logi sisse või osta ligipääs allolevalt lingilt.

VORMISTA TELLIMUS KOHE JA SAAD:
  • Ligipääsu kõigile lukus lugudele
  • Ligipääsu ajakirja Kaja PDFidele
  • Jaga lugu:
    BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

    Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

    Bestmarketing.ee toetajad:

    Enimloetud
    Maarit Eerme
    Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
    Hando Sinisalu
    Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
    Cätlin Puhkan
    Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
    Helen Külaots
    Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com