7. jaanuar 2009
Jaga lugu:
Uudised
Ainult tellijale

Turundus 2009: võitja saab kõik!

Best Marketingi juht Hando Sinisalu tutvustab värskeid uuringutulemusi, mis sisaldavad päevakohaseid soovitusi turundusrahvale. Artikkel ilmub ka ajakirja Director 2009. aasta jaanuarinumbris.  Maailma suurimad reklaamijad Procter & Gamble ja Unilever väitsid tänavu suvel Financial Times'is, et nemad 2009. aasta turunduseelarvet kärpida ei plaani. Nad usuvad, et kuna väiksemad ja nõrgemad tegijad on majanduskriisi tõttu sunnitud seda koomale tõmbama, siis on neil kui tugevatel tulnud paras aeg nõrgemate arvelt turuosa juurde võita. Ilmselt kogenud reklaamijad teavad, mida nad räägivad – pole see neile ju ka esimene majanduslangus üle elada!

Uuringufirma Millward Brown analüüsis eelmisi majanduslangusi Suurbritannias ja leidis, et kõige rohkem kannatasid need, kes vähendasid oma turunduskulutusi võrreldes konkurentidega (langes kommunikatsiooni turuosa ehk share of voice). Majanduslanguse lõppedes olid sellised brändid kaotanud ka oma käibe turuosa. Siin on erinevus ka kategooriate lõikes: hinnatundlikumatel aladel (esmatarbekaubad, mootorikütus, pudelivesi) kannatas läbimüük turunduskulutuste kärpimise tõttu palju rohkem kui sellistes kategooriates, kus tarbijad on emotsionaalselt rohkem brändiga seotud (luksusautod, parfüümid jms).

Sisu on kättesaadav ainult tellijale. Vaatamiseks logi sisse või osta ligipääs allolevalt lingilt.

VORMISTA TELLIMUS KOHE JA SAAD:
  • Ligipääsu kõigile lukus lugudele
  • Ligipääsu ajakirja Kaja PDFidele
  • Jaga lugu:
    BEST MARKETINGI UUDISKIRJAGA LIITUMINE

    Telli olulisemad Best Marketingi uudised igal nädalal enda postkasti.

    Bestmarketing.ee toetajad:

    Enimloetud
    Maarit Eerme
    Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 51 44 884Maarit.eerme@aripaev.ee
    Hando Sinisalu
    Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561hando@best-marketing.com
    Cätlin Puhkan
    Cätlin PuhkanBest Marketingi veebireklaami müügiijuhtTel: +372 5331 5700catlin.puhkan@aripaev.ee
    Helen Külaots
    Helen KülaotsBest Marketingi kaasautorTel: +372 523 1550helen@best-marketing.com