Heinsaar: sihitud reklaami osakaal suureneb

Mediabrands Digital CEO Erki Heinsaar prognoosib alanud digiturunduseaasta trende.

2019 digitrendide osas jätkub trend, et midagi uut ja maailma muutvat ei tule. Muutusi on palju, aga need toimuvad pikaajaliste trendide raames. Mobiil, sotsiaalmeedia, programmatic ja sisuturundus on jätkuvalt olulised teemad ka 2019.aastal. Influencer´id on enam pilti tulnud, ent suuri, brände loovaid edulugusid ootame endiselt.

Mobiilikasutajate arv kasvab jätkuvalt ja ületab paljude veebilehtede puhul arvutikasutajate külastusi. Ettevõtjale tähendab see vajadust mobiilisisu kiirelt ja loogiliselt kasutajale pakkuda ning agentuurile vajadust lahendada cross-device mõõdikute mure ehk viia kokku inimesed, kes alustavad ostuteekonda mobiilis ja lõpetavad teises seadmes. Selles osas on meil eelmisest aastast hea AirBaltic edulugu, kuidas mobiili reaalsest mõjust infot saada ja seda personaliseeritud lähenemiseks kasutada.

Sotsiaalmeedias jätkab võidukäiku Facebook koos Instagramiga, mis on nii Eestis kui üle maailma kõige kiiremini reklaamikäivet kasvatav meediakanal. 2018 tõi kaasa organic reach´i surma, mis tähendab, et varasemate aastate strateegiad ja taktikad selles kanalis enam ei tööta ja ilma reklaamieelarveta ei pruugi sisutootmine efektiivne ressursikasutus olla.

Meedia ning reklaamiplatvormide konsolideerumine jätkub nii Eestis kui maailmas. Üleilmselt võtavad Google ja Facebook jätkuvalt enamiku digiturunduse kasvust. Eestis koondub kohalik digimeedia samuti paari suurema grupi väljaannetesse, kelle põhiliseks väljakutseks saab omavahelise kemplemise asemel just digimaailma juhtivate keskkondade kõrval oma turuosa säilitamine.

Jätkub ka tõe ja tulemuslikkuse otsimine kõikides (digi)turundustegevustes, vähemaks jääb üleüldist reklaami kõikidele ja suureneb täpselt sihitud reklaami osakaal, mis toob kaasa digitegevuste efektiivsuse ja ideaalis ka lõpptarbija frustratsiooni vähenemise reklaamirohkuse suhtes.

Loe ka teiste ekspertide arvamusi Milos Reklaami blogist

Erki Heinsaar esineb 30. jaanuaril toimuval juhtumianalüüasidele keskendunud konverentsil „The Best of Global Digital Marketing“, kus ta tutvustab viimase aja Eesti edukamaid digikampaaniaid. Tutvu kavaga ja registreeri siin

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

TELE2 EESTI AS otsib VEEBIANALÜÜTIKUT

Tele2 Eesti AS

21. jaanuar 2019

COMPENSA ELUKINDLUSTUS otsib TURUNDUSE SPETSIALISTI

Compensa Life Vienna Insurance Group SE

31. jaanuar 2019