Turundajad - kasutage intuitsiooni

Konekesko Eesti turundusjuht Kati Plaamus arutleb selle üle, kuidas maailmas liigub kõik suurel kiirusel ning iga liigutus on mõõdetav, analüüsitav ja planeeritav.

Oluliseks on KPI-d, klikid, avamised, jagamised, kommenteerimised jne. Kõik on arusaadav ja loomulikult vajalik. Kuidagi peab ju tulemuslikkust mõõtma ja tegevusi analüüsima. Kuid selle käigus pärsime vahel loomulikku loovust ja intuitsiooni kasutamist.

Turundus on oma loomult siiski ka humanitaarne loovuse väljendamine. Täna proovime planeerimisel kõiki ideid mõõdikutesse seada ning nende järgi otsustada, kas viia ellu või mitte. Selline mõõtmine ja realistlik analüüs võib juba enne idee sündi liigselt raamistada ning kitsendada võimalusi. Teeme eelarvamuslikult otsuseid, mida saaks paremini mõõta, et oleks lihtsam neid ka juhatusele esitleda. Aeg-ajalt oleks aga siiski mõistlik kõik mõõdikud välja lülitada ja lihtsalt lasta südamel ning seitsmendal meelel tööd teha.

Seda ei saa lubada kogu aeg, kuid turunduses peaks kindlasti see osa olemas olema. Näiteks kunstitunnis on võimalik joonistada inimese portreed täpselt filigraanse täpsusega või siis lihtsalt lasta kätel teha seda, mis tuleb. Lasta vabaks ja teha kunsti enda moodi. Tulemused on väga erinevad. Üks neist täpne nagu foto ning teine omapärane ja mingi erilise efekti või tunnetusega ja mõlemaid on meie elus vaja. Väike trikk või erilisus rikastab. Artikli juures on kaks pilti tuntud näitlejast filmist „Üksinda kodus“. Üks tehtud söega jälgides näojooni ja teine markeriga lihtsalt lastud kriipsudel möllata.

Ettevõtte turundusjuht võiks plaanida intuitsioonil põhineva turunduse osa kohe eelarvesse ja selgitama juhtkonnale, et ilma selleta ei ole ettevõttel päris oma turundusstiili. Guugeldades jäävad turundusteemad, mis räägivad intuitsiooni kasutamisest ja mõtete vabaks laskmisest mitme aasta tagustesse lugudesse. Mida aasta edasi, seda rohkem rõhutatakse mõõdikuid ja analüüsi indikaatoreid.

Ära võta isiklikult – just isiklikult peakski võtma!

Saan aru, et mõõtes ja analüüsides on lihtsam. On ju loogiline seletus ja põhjendus kõigele. Ettevõtte juhtidele ja finantsistidele väga meelepärane. Kogu ühiskond liigub samas suunas ning nutimaailm hõlmab järjest rohkem inimeste aega ja tegevusi.

Mina sooviks lisaks lihtsalt näost näkku rääkida, koos toimetada ilma, et kõike pildistaks ja postitaks, käia päris poes kohtudes seal inimestega, mitte tellida kõik kulleriga koju jne. Personaalne kohtumine on täna pigem eriline tunnustus ja privileeg. Päris poes käimine muutub ilmselt varsti hobiks. Me muutume robotilaadseteks ja individualistideks. Privaatsus ja anonüümsus on aina olulisemad. Otsime isegi emotsioonidele konkreetseid selgitusi ja valemeid, kuidas käituda mingil konkreetsel juhul. Miks me ei võiks rohkem ennast usaldada ning olla rohkem impulsiivsemad.

Samas tahame olla erilised ja näidata, et teiste arvamus ei lähe korda. Turunduses paisatakse välja ägedaid telereklaame, sotsiaalmeedia kampaaniaid jne, aga võibolla oleksid need veel lahedamad, kui mõõdistamine ei kammitseks? Aga võib-olla ka mitte.

Usaldus

Tuleks leida õige tasakaal etteanalüüsitaval ja „eks-näib-mis-saab“ plaanidel. Selge on see, et kui asi tehtud, siis saab mõõta ja analüüsida kõike. Aga planeerimise etapis ei tohiks see olla alati kohustuslikuks kriteeriumiks. See eeldab julgust ja meeletut usaldust. Usaldust juhtkonna poolt turundusmeeskonnale ja usaldust turundajatel enda loovusele ja intuitsioonile. Kutsun üles ettevõtte juhte usaldama oma turundusjuhti ja tema meeskonda – andke neile võimalus! Kallid turundajad – kasutage seda!

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!
  • Kati Plaamus Konekesko Eesti AS turundusjuht

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

COMPENSA ELUKINDLUSTUS otsib TURUNDUSE SPETSIALISTI

Compensa Life Vienna Insurance Group SE

31. jaanuar 2019

TELE2 EESTI AS otsib VEEBIANALÜÜTIKUT

Tele2 Eesti AS

21. jaanuar 2019