Kolm tüüpilist viga, mida iduettevõtted tootedisainimisel teevad

Entusiasmist põlevad start-upid jätavad enda miljoniideed arendades kahe silma vahele kasutajate vajaduste mõõtmise ja keskenduvad liiga palju esialgse prototüübi vormimisele, leidis Khosla Venturesi disanipartner Irene Au esinedes innovatsioonimessil Slush.

Peamine viga mida start-upid tootearendamisel teevad Irene Au hinnangul teevad kasutajauuringute alarahastamine. „Iduettevõtted tegelikult ei mõista, kuidas need uuringud toimivad ja milleks neid vaja on,“ nentis Au esinedes Slushi roosal laval.

„Tavaliselt ei leita aega kontorist lahkumiseks ja kasutajatega suhtlemiseks või arvatakse, et kasutajatelt peab teada saama ainult mida nad teenuselt või tootelt ootavad,“ kirjeldas Au levinud väärarusaamasid.

Khosla Venture’si tootedisaini eest vastutava partneri sõnul on kasutajaandmete uurimine oluline tööriist, mille abil saab kiiremalt ja ammendavamaid vastuseid, millised on nii kasutajate ootused, kuid ka reaalsed vajadused.

Au sõnul võivad kasutajate vajadused seisneda detailides. „Uuringud näitavad, et paljud potentsiaalsed kliendid võivad jätta kasutajaks registreerimise pooleli, isegi kui nad on jõudnud n-ö viimase sammuni, sest lehekülje disainimisel oli mööda pandud kinnitusnupu asukohaga,“ selgitas Au.

Tootedisainieksperdi sõnul on laias laastus olemas kahte tüüpi kasutajaskonna uuringuid: tegevuspõhised uuringud, kus osalejad jälgitakse teenust või toodet kasutamas, ja kokkuvõtlikud uuringud, mille puhul uuritakse kasutuskogemust. Au sõnul on just tegevuspõhised uuringud kõige efektiivsemad, sest tulemused annavad kiiremini vastuse, kuidas ilmnenud probleeme lahendada.

Arenda prototüüpi samm-sammult

Teise veana tõstis au esile Au, et iduettevõtted proovivad tootearenduses panna liiga palju rõhku täiusliku prototüübi tegemisele. Tema sõnul võivad disainimeeskonnad kaotada fookuse disainides ikoone ja muid detaile, kuid jättes nii tähelepanuta kasutajakogemuse.

Nii hakkab Au hinnangul kannatama arendatava toote- või teenuse kasutajasõbralikkus. „Minu soovitus on kasutada võimalikult madalat detailsust disainides prototüüpe ja siis samm-sammult täiendada algset kavandit nii, et see ei kaotaks algset ideed,“ soovitas Au.

Peegelda kogemust

Iduettevõtete kolmas viga on Au sõnul vähene tööprotsessi peegeldamine. „Meeskonnad kipuvad lõpetama ühe projekti ja liiguvad kohe järgmise juurde. Samas ei suudeta kokku saada ja ühiselt hinnata, kas ja kuidas projekti käigus kõnetati kasutajate muresid, ning kuidas saadud tagasisidet saaks tuleviku projektide töövoo parandamisel rakendada,“ rääkis Au.

Samas nentis ta, et alati peab leidma peegeldamise osas tasakaalu. „See ei tohi muutuda teemanti poleerimiseks,“ naljatles Au. „Sellegipoolest peaks organisatsiooni distsipliini kuuluma oskus vaadata ajast tagasi ja muuta varem tehtud vigu,“ toonitas tootearendusekspert.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

SALONSHOP BALTIC OÜ otsib TURUNDUSJUHTI

Salonshop Baltic AS

31. detsember 2018

STOCKMANN AS otsib KOMMUNIKATSIOONISPETSIALISTI

Stockmann AS

13. jaanuar 2019