Teejuht e-maili turundusse

Smaily tegevjuht ja asutaja Erkki Markus annab ülevaate erinevate meilitarkvarade osakaalust ning tõdeb, et kogu meiliturundus keerleb üha enam ümber mobiiliseadmete.

Pole üllatus, et enamik uudiskirja lugejaid soovib oma seadme ekraanilt näha täpselt sama ilusat ja kaasahaaravat sisu, kui suuremalt arvutimonitorilt. Seetõttu otsustasimegi seekord veidi lähemalt uurida kõiki suuremaid ja populaarsemaid meilikliente, ehk meiliprogramme ning ühtlasi suuname pilgu ka tulevikku, et näha, mida selles vallas üldse lähiajal oodata on.

Enne kui alustame, kordaks üle paar põhitõde – pea alati meeles, et iga andmebaas, meililist ja kliendigrupp on erinevad – on kliente, kelle saadetud kirju loetakse valdavalt suurelt arvutiekraanilt (enamasti B2B sisu) ja on kliente, kelle teadetest avatakse suur osa just mobiilses seadmetes (nt jaekaubandus, mood, välkpakkumised).

Üks on aga ka meiliturunduses kindel – kõik muutub ja eilset ja tänast ei saa omavahel võrrelda. Nii et võta aega iga sammu ja lahenduse testimiseks. Ainult nii saad oma sihtrühma tundma õppida ja edukas olla.

Meilitarkvarade TOP 10

Litmus on teinud suurepärase kokkuvõtte, millest tuleb selgelt välja 10 enimlevinud meiliklienti ja seadet, millega 2017. aastal kirju peamiselt avati.

iPhone - 28%

Gmail - 26%

iPad - 11%

Apple Mail - 7%

Outlook - 6%

Samsung Mail - 5%

Outlook.com - 4%

Google Android - 3%

Yahoo! Mail - 2%

Windows Live Mail - 1%

Nagu juuresolevast pingereast näha, tunneb Apple end selles rivis päris kindlalt – ja pole midagi imestada – iPhone’i, iPad’i ja Apple’i meiliprogrammid on esimese viia hulgas.

Kui neid numbreid lähemalt vaatame, siis näeme, et iPhone’i lahutab Gmail’ist ainult kaks tühist protsendipunkti. On see nüüd hea või halb, saab igaüks ise otsustada (kuigi tegelikult teavad kõik, kes kirju tehniliselt kokku panevad, kui keeruliseks võib Gmaili jaoks kirja optimeerimine olla).

Liigume edasi ja vaatame, mida põnevat veel meiliprogrammide turul on toimunud? Nagu Litmuse statistika näitab, on esikümnesse sisse pressinud uus tegija – Samsung Mail. Ja kuna Samsung on üks suurimaid ja ka populaarsemaid Androidi platvormi kasutajaid, siis saab nende omaloodud meilitarkvara arengu jälgimine täitsa põnev olema. Kui nüüd omavahel liita kokku Samsung Mail’is ja Google Android’is avatud kirjad, siis läheb juba tubli 8% Androidi skoorile otsa ja Androidi meiliprogrammid platseeruksid sellega neljandale kohale, otse Apple Mail’i ette.

Kirjade avamise trendid keskkondade lõikes

Tänu Litmuse uuringu andmetele saame analüüsida ja määratleda erinevaid trende, mis puudutavad meiliturundust ja selle arenguid. Kolm keskkonda, mida vaatleme, on mobiilseadmed, laua- ja sülearvutid ning veebipõhised meilikeskkonnad.

Laua- või sülearvuti suurel ekraanil avatud meilide osakaal on püsinud stabiilselt 17% piirimail terve aasta vältel, kuid oktoobris tegi kerge hüppe ja riivas isegi 19% osakaalu.

Ja see on tähtis info just B2B äride jaoks, kuna näitab selgelt, et laua- ja sülearvutid ei kao mitte kuhugi, isegi kui mobiilseadmed oma tugeva turuosaga neid kannast näksata püüavad. Ka selgub Litmuse uuringust, et just Outlook on hakanud selles sektoris jõuliselt kasvama.

Paratamatult tähendab see keerukamat kirjade programmeerimist, kuid positiivse poole pealt on uuemad Outlooki versioonid vanemaid asendama hakanud, mis jätab arendajatele aina rohkem tegutsemisvabadust.

Veebipõhine meilisirvija ei kao kuskile

Nagu Litmuse uuring jällegi näitab, on veebipõhine meilisirvija endiselt kõige populaarsem lahendus. Väga paljud on harjunud lugema oma kirju käigu pealt, ilma arvuti taha istumata. Ja siin pole ka midagi imestada, kui asi on nii lihtsaks tehtud ja pea kõik mobiilseadmed lubavad meil oma meile suvalisel ajahetkel lugeda.

Kui aga numbreid kuude lõikes vaadata, on näha, et aasta teises pooles mobiilsetes seadmetes kirjade avamise tendents langeb veidi ja läbi veebirakenduste avamises hoopis tõuseb. Litmuse veebigurude arvates tuleneb see kõikumine sellest, et Apple lubab nüüdsest oma kasutajatel kustutada kõiki eel-installeeritud rakendusi, mille hulgas on ka Apple Mail.

Täpsemat nimekirja näed siit

Ka Campaing Monitor väidab, et peale Hotmaili viimist Outlook.com’i alla sai viimasest üks peamisi veebipõhiseid meilikeskkondi. Tõsi, see uudis pani kõik arendajad murelikult kukalt kratsima, kuna niigi keeruline HTMLi kokkupanek muutus seetõttu veelgi raskemaks (eriti arvestades hädist CSSi tuge).

Muretsemise asemel tasub aga siinkohal meeles pidada, et kõik taandub ikkagi andmebaasi segmenteerimisele ja sõltub konkreetsest tegutsemisvaldkonnast, kliendiprofiilist ja isegi meilisaajate vanusest. Kõik need meiliprogrammid, millest siin juttu oleme teinud ja mida Sa tõenäoliselt ka oma postituste raportites näed, sõltuvad väga paljudest muutujatest.

Valides suvalise näite Smaily kampaaniate seast, siis näeme, et 28% kirju avati läbi veebipõhise meilikliendi ja 22% kasutades mobiilseadmeid.

Mida tulevik toob?

Ütleme nii, et puhuvad üsna tugevad muutuste tuuled ja kindlasti näeme põnevaid arenguid. Näiteks on tõenäoline, et järgmisel aastal rebib Gmail end Apple iPhone’i meiliprogrammist ette. Ja kui vaatame 2018. aasta augustikuu Litmuse meiliprogrammide osakaalu, võime isegi öelda, et seis kahe kange vahel on veelgi võrdsustunud.

Ühtlasi on näha, et Yahoo! Mail on teinud ilusa hüppe ja jõudnud postkastiprogrammide esikolmikusse. Õnneks pole Yahoo! peale sellist tähelendu loorberite peale puhkama jäänud, vaid asunud kibekiirelt arendustööle ja kuulutanud lühikese ajaga välja tervelt kaks uuendust. Tubli töö ja jääme huviga edasisi arenguid ootama.

Allikas: https://smaily.com/understanding-email-marketing-environment-email-client-share/

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!
  • Erkki Markus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

SALONSHOP BALTIC OÜ otsib TURUNDUSJUHTI

Salonshop Baltic AS

31. detsember 2018

STOCKMANN AS otsib KOMMUNIKATSIOONISPETSIALISTI

Stockmann AS

13. jaanuar 2019