Kati Varblane: Tudengitega koostöös sünnivad ägedad reklaamid

Kaader reklaamist "Kindlustusbinokkel"
Kaader reklaamist "Kindlustusbinokkel"

„Sel sügisel tegid BFMi tudengid kolm ägedat õnnetusjuhtumikindlustuse reklaami, mis äratasid tähelepanu nii kindlustussektoris kui laiemas avalikkuses. Tegu oli Eesti Kindlustusseltside Liidu ning Tallinna Ülikooli Balti filmi, meedia, kunstide ja kommunikatsiooni instituudi (BFM) esimese eduka koostööprojektiga reklaamitootmise kursuse raames,“ ütleb Kati Varblane Kindlustusseltside Liidust.

BFMi õppejõu Andres Jõesaare sõnul on nad tudengitega teinud peamiselt sotsiaal- ja mittetulunduslikke reklaame. „Reklaamitootmise kursus ei konkureeri agentuuridega kommertsreklaamide valmistamise turul, aga kursus on üles ehitatud reklaamiagentuuri töö põhimõttel,“ ütles Jõesaar. „Kõigepealt tuleb klient, tutvustab enda toodet või teenust, selgitab reklaami sihtrühma, esitab oma nõudmised. Seejärel mõtlevad tudengid meeskondades välja reklaamiideesid ning teevad kliendile müügiesitluse ehk pitch’i. Parimad ideed lähevad töösse ja niimoodi saavadki tudengid oma esimese reklaamitootmise kogemuse,“ selgitas Jõesaar.

Mart Jesse ja Kati Varblane kindlustusseltside liidust andsid tudengitele nõu õnnetusjuhtumikindlustuse ja reklaami sihtgrupi osas. Annika Ojeda Ramos ERGO-st ning Tambet Asi Salva Kindlustusest olid aga loengus nii-öelda kliendi rollis, kes hindasid tudengite ideesid ja reklaame.

Reklaam „Varukäsi“:



Tudengite reklaamid olid sedavõrd originaalsete ideedega ja hästi teostatud, et Kindlustusseltside Liit otsustas korraldada Kindlustuskeskuse Facebookis küsitluse parima õnnetusjuhtumikindlustuse reklaami valimiseks. Kolme reklaami seast osutus võitjaks „Varukäsi“, mille autorid on BFMi teise kursuse tudengid Hendrik Jaanre, Kretel Kuusk, Liisa Kivirähk, Ruslan Mustafaev ja Silver Huberg.
Teise koha sai „Reede 13“ ja kolmanda koha „Kindlustusbinokkel“.

BFMi tudengi Hendrik Jaanre sõnul oli huvitav proovida läbi erinevaid etappe “päris tööst“ agentuuris - ideest kuni lõpliku töötluseni välja. „Reklaami idee sündis tänu üsna suurele loomingulisele vabadusele ning mitmekülgselt andekale tiimile. Õppejõu julgustus teha midagi erilist mängis samuti suurt rolli,“ sõnas Jaanre. „Panime oma parimad mõtted lauale ning lasime siis üksteisel neid kordamööda täiendada, otsustades lõpuks Varukäe kasuks. Läksime sellega teadlikult riski peale välja, oli hea võimalus pisut piire kombata ja samas ka uusi asju proovida,“ ütles Jaanre.

ERGO turunduse vanemspetsialisti Annika Ojeda Ramose arvates on kõik kolm reklaami omamoodi toredad, sest neil on originaalne süžee ja oma stiil selle esitamiseks. „Varukäsi on kahtlemata julge ja humoorikas reklaam, mis ei jäta kedagi külmaks. Musta huumori austajatele see meeldib väga, mõned aga peavad seda liiga brutaalseks. Reklaam peabki inimestes emotsioone tekitama ja seega sai Varukäsi teenitud võidu,“ ütles Ojeda Ramos.

Reklaam „Reede 13“



Salva Kindlustuse turundusjuhi Tambet Asi hinnangul on videoturundus tõusev trend ja koostöö BFMiga oli positiivne kogemus. „Tudengite reklaame ei saa küll muutmata kujul telereklaamidena kasutusele võtta, aga neis on ainest ja potentsiaali. Arvestades, et see oli nende esimene iseseisev reklaamitöö, oli tulemus väga hea,“ ütles Asi.

Kindlustusseltside Liidu kommunikatsioonijuhil Kati Varblasel on BFMi reklaamitootmise kursuse ja tudengite kohta jagada vaid kiidusõnu. „Tudengite üldine tase, reklaamiideede esitlused ja produktsioon üllatasid positiivselt. Julgustan kõiki tudengitega koostööd tegema, sest neil on värsked ideed, uudne lähenemine ja julgus katsetada,“ ütles Varblane.

Kindlustusseltside liit ja BFM jätkavad koostööd järgmisel aastal.

Reklaam „Kindlustusbinokkel“



Kati Varblane, Kindlustusseltside Liidu kommunikatsioonijuht

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

SALONSHOP BALTIC OÜ otsib TURUNDUSJUHTI

Salonshop Baltic AS

31. detsember 2018

STOCKMANN AS otsib KOMMUNIKATSIOONISPETSIALISTI

Stockmann AS

13. jaanuar 2019