7 olulist turunduse valdkonna tähelepanekut digimaailma mekast

Omniva turunduse ja e-kanalite osakonna juhataja Katre Uibomäe toob välja 7 huvitavat tähelepanekut turunduse vallas, mis jäid tema jaoks kõlama novembri alguses toimunud Web Summiti konverentsil.

Web Summit oli segu konverentsist ja messist, kuhu sel aastal kogunes 70 000 osaleja üle kogu maailma. Kohal olid hiiud nagu Google, Apple, Samsung, Microsoft jt. Antud ürituse suurim võlu oli saada 3,5 päevaga ülevaade kuhu maailm liigub, mis on teemad, millega ettevõtted ja brändid tegelevad, mis on fookuses ja kaugel nendega ollakse. Teemad katavad endas laia teemakäsitlust alates digitaalne turvalisus, võltsuudised kuni robotite, AI ja VR-ni välja, kattes valdkondadest nii tervishoid, autotehnika kui ka näiteks muusika ja kõike, mis sinna vahepeale jääb.

Toon allpool välja olulisemad teemad, mida antud konverentsi turunduse blokis kõlama jäid.

Influencer turunduse kvaliteedi näitaja on see, kes suudab kliendi füüsilisse asukohta kohale tuua?

Jah, influencer turundus on endiselt rohkelt kõneainet pakkuv teema. Küsimuseks on, kuidas leida parim viis brändi ja mõjutaja koostööks. Peamine märksõna on sünergia - brändil on eesmärk, mida peaks mõjutajaga jagama ja siis laskma temal loovalt asjale läheneda. Probleemiks võib olla lubadustest mitte kinnipidamine.

Kas mikro või suured mõjutajad? Mikro võlu on suurem kaasamine ja nendega on sisu odavam toota ehk suurepärane lahendus testimaks ideid, kuid nendega koos töötades tuleb panustada tegevuse reachi tagamisse läbi ostetud meedia. Suuri mõjutajaid tasub mõtestada kui kuulsusi, kuna nendest saab brändi nägu, kellega on suhe pikaajalisem ja ostetud meedia osakaal on väiksem, kuna uudised levivad orgaaniliselt paremini.

Storytelling - sisu on kuningas aga disain on kuningaloss

Story ehk lugu on esimesel kohal ja telling ehk rääkimine teisel kohal. Tähelepanu saavutamine on üks asi, kuid selle säilitamine tunduvalt raskem. Kui palju aega on inimesed valmis investeerima sinu loosse? Tee see neile huvitavaks, et nad oleksid valmis seda tegema. Toon mõned abistavad nipid, mille toel saab sisu huvitavamaks muuta:

•Visuaalne sisu – teeb keerulised asjad lihtsaks

•Liikuv lugu – haarab lugeja tähelepanu

•Julgusta kaasatust – lugu peab olema mänguline ja pakkuma motivatsiooni

•Tee see lihtsaks

•Pealkiri – esita see küsimusena, lisa numbreid või luba vastust

Sisu peab vastama kõigele, mida oled lubanud! Igal platvormil kasuta just sinna kohandatud sisu ja formaati.

Facebook: tugev algus, kasuta nägu kui saad, vali kas soovid häält sisse või välja lülitatuna lähtuvalt oma tarbijast, 3-4 sekundi peal too sisse bränd, ole nutikas kuidas oma sisu pakud- mis on tonaalsus ja tekst, pikkus ei ole nii oluline, hea sisu võid edasi anda nii 6 sekundiga kui 9 minutiga, oluline on aga inimlik sisu, millega jälgijad saavad samastuda ning võta arvesse platvormi spetsiifikat.

Instagrami puhul on samuti oluline tugev algus, lisaks on hea teada, et 60% vaadatakse hääl sees, uus trend on vertikaalne video ning inimlikud lood.

Kui kaugele ulatub sinu bränd inimeste meeltes?

Lühiajalised eesmärgid tõmbavad rohkem tähelepanu pikaajalistest eesmärkidest. Bränd on see, kuidas äri tajutakse, hinnatakse ja usaldatakse. Ettevõtetel tuleb kokku panna pikaajalised ja lühiajalised eesmärgid. Selleks on tarvis liikuda data pealt sisendi (insight) ja intelligentsuse peale. Brändi kuvand ja usaldusväärsus juhib äri tulemuslikkust. Seetõttu peab olema fookuses brändi eesmärk ja roll. Küsige endalt, mis on brändi päris eesmärk? Mis eesmärki see täidab? Mõistke, mis läheb inimestele korda ning teostage see suurepäraselt.

Bränd on alati:

•Katsutav ja mittekatsutav

•Ratsionaalne ja ebaratsionaalne

•Pea ja süda

•Reputatsioon ja usaldus

L’Oreali esindaja tõi esile, kuidas nad eesmärgistavad turundust: müügitulemused, bränd ja kliendi rahulolu. Rahulolu mõõdavad nad lisaks tavapärastele tööriistadele ka sotsiaalmeedias - sotsiaalse kaasatuse ja kuulamise mõõtmisega.

PR agentuuri Ketchum juht Barri Rafferty lisas omalt poolt, et kliendi lojaalsus on saavutatav vaid läbi brändi eesmärgi, missiooni, kultuuri ja tegevuse koosmõju.

Loovus: ideed on piiramatu ressurss

Kunst, tehnoloogia ja teadus - see on turunduse uus abielu. Suurepärased ideed saavad 100 korda maha tehtud enne kui need näevad päevavalgust, rääkis oma kogemusest Burger King Globali Head of Brand Marketing Marcelo Pascoa. Ta rõhutas veel, et ei tasu peljata rumalaid assotsiatsioone. Selle ilmestamiseks tõi ta näite, kuidas nad hakkasid burgeri kojuveoga kaasa pakkima koera küpsiseid, et koera omanikud saaksid rahus burgerit süüa. Tema sõnul ei tasu ennast liiga tõsiselt võtta, mida ilmselgelt ilmestavad nende mitmed viimase aja reklaamid.

Peamise märksõnana jäi kostuma veel mitmetelt esinejatelt, et suurepärased ideed ei ole asjade rääkimisest vaid tegemisest. Raha ja aeg on piiratud aga ideed on piiramatu ressurss. Näidetena võib tuua erinevaid, näiteks Swedish number, Gillet Handle with care, Burger Kingilt mitmeid valikuid või Carlsbergi The Red Hops Experiment ning uus viis purke pakendada

Sisemine turundamine

Kui palju sa investeerid aega ja raha välisele turundamisele vs sisemisele? Brändi saadikud on eeskätt oma töötajad ja nende teadlikkus ning kaasatus on olulised. Seega enne välist kommunikatsiooni tuleb kaasata oma töötajad. See on keeruline, sest alati on aega vähe ja reklaam peab juba eetris olema, kuid tasub pingutada ja aega planeerida, sest see tasub ära.

Keegi ei osta mida ta vajab, vaid ostetakse, mida nad tahavad

UX ei ole ühe inimese töö, vaid kogu tiim peab sellest lähtuma ja selles taktis hingama. Miks on UX nii oluline? Tänapäeval ei osta tarbijad seda mida ta vajab, vaid seda mida ta tahab. Tahtime on aga emotsionaalne ja seetõttu on vaja suurepärast kliendikogemust.

Inimesed on küll pidevalt online´s, kuid on seal pidevalt häiritud ja seda eriti mobiilis. Sellega tuleb arvestada nii statistikat vaadates kui ka keskkondi disainides.

Kõige olulisem UX tööriist on kasutajate kaasamine. Selleks ei ole vaja palju, piisab 3-5 inimest, kelle abiga tuvastad 80% kasutaja kogemuse probleemidest. Pane nad keskkonda testima ja jälgi mida nad teevad. Kõige raskem on selle juures mitte ise appi minna, vaid lasta neil pusida. Järgmise sammuna intervjueeri neid. Siis saab tervikliku arusaamise, mis töötas ja mis ei tööta ning miks.

Pealava esinemised on kõik ka järel vaadatavad Web Summiti YouTube kanalil.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!
  • Katre Uibomäe

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

SALONSHOP BALTIC OÜ otsib TURUNDUSJUHTI

Salonshop Baltic AS

31. detsember 2018

STOCKMANN AS otsib KOMMUNIKATSIOONISPETSIALISTI

Stockmann AS

13. jaanuar 2019