Tehisintellekt kirjutas reklaamfilmi

Lexus esitles maailma esimest täielikult tehisintellekti poolt kirjutatud reklaami, mille lavastas Oscari võitnud režissöör. Ennenägematu teos on osa Lexuse uhiuue esindussedaani ES turunduskampaaniast „Driven by intuition“.

Lexus on uute tehnoloogiate kasutusele võtmisel olnud suunanäitaja juba aastakümneid ning seetõttu on uuendusliku reklaami loomine Jaapani autotootja jaoks järgmine innovaatiline samm. Erakordse filmi tegemise üheks eesmärgiks oli testida, kuidas inimene ja tehisintellekt (inglise keeles Artificial Intelligence ehk AI) on võimelised üheskoos töötama ning looma reklaami, mis annab ainulaadselt edasi uue Lexus ES-i omadused ja soorituse kriitilistel hetkedel.

Spetsiaalne tehisintellekt loodi Lexuse loovagentuuri The&Partnership London ning erilisi turundustehnoloogiaid pakkuva Visual Voice koostööna. Stsenaristist tehisintellekti loomiseks kasutati IBM Watson superarvuteid ning mitmeid spetsiaalseid rakendusi. Reklaami lavastas Oscari võitnud režissöör Kevin Macdonald.

Pikk ettevalmistus

Visual Voice’i ühe kaasasutaja Alex Newlandi jaoks oli tegu küll keerulise, kuid samas lummava projektiga. „Seda ette valmistades ning läbi viies ei teadnud ju tegelikult keegi, milline võib olla tehisintellekti poolt kirjutatud lugu ja kui kõrge kvaliteediga AI seda teeb. Tulemus oli kogu aega ning pinget väärt,” ütles Newland.

Nii erilise projekti jaoks „tutvustati“ tehisintellektile viimase 15 aasta Cannes’i reklaamfilmide konkursi parimaid palasid, mis reklaamisid autosid ja erinevaid luksustooteid. Cannes’i filme analüüsiti veel omakorda, et näha, millised hetked nendes mõjuvad vaatajaile enim ning kuidas filmis näidatud kohad, objektid ja tunded soovitud sõnumit edasi annavad.

Selleks jälgiti autoreklaamides kõrgendatud tähelepanuga kohti, mis võivad vaatajas välja tuua emotsioone. Saadud teave korjati kokku, et tehisintellekt saaks seda veel omakorda töödelda ning lõpuks stsenaariumi kirjutamisel ära kasutada.

Pärast suure hulga auhinnatud reklaamide töötlemist oli tähtis, et lõpptulemus ei kopeeriks juba tehtut ega mõjuks liiga ilmetult. Seepärast lisati tehisintellektile täiendav informatsioon Lexuse brändist, et tagada projekti ehtsus ja originaalsus.

Auhinnatud lavastaja looming

Kevin Macdonald, kelle tuntuimad teosed on „Šotimaa viimane kuningas“ ning hiljuti linastunud dokumentaalfilm „Whitney“, oli ideest vaimustuses ning mõistis koheselt, et tegu pole tavapärase reklaami tegemisega. „Juba esimest korda stsenaariumit lugedes haaras see mind kohe. Loo teeb eriliseks juba see, et tehisintellekt, kes selle kirjutas, on andnud autole justkui tunded, pannud selle kriitilisse situatsiooni ning siis ta sealt ära päästnud. See on midagi täiesti uut,“ rääkis Macdonald. „Kuigi tegu on sügava looga, on tehisintellekt suutnud selle kirjutada nii lihtsaks, et see puudutab hingeliselt ja annab samas edasi ka tuntava mitte-inim mõõtme. Vaimustav!“

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

SALONSHOP BALTIC OÜ otsib TURUNDUSJUHTI

Salonshop Baltic AS

31. detsember 2018

STOCKMANN AS otsib KOMMUNIKATSIOONISPETSIALISTI

Stockmann AS

13. jaanuar 2019