Kuidas kasutada See-Think-Do-Care mudelit digiturunduses

Originaal pärineb veebilehelt https://www.searchsignals.nl
Originaal pärineb veebilehelt https://www.searchsignals.nl

10-aastase kogemusega digiturunduse strateeg ja koolitaja Taavi Raidma jagab selgeid juhiseid, kuidas digikanalite toel müüki kasvatada.

Lühidalt jagunevad kliendid 4 etappi ning igas etapis on konkreetsed tegevused ja reklaamkanalid, mis aitavad meil just selles etapis oleva kliendini jõuda.

SEE ehk potentsiaalne klient. Need on inimesed, kes võiksid olla sinu tootest või teenusest huvitatud. Selles etapis on oluline teadlikkuse tõstmine ja kliendi informeerimine, et sa oled olemas. Väga hästi sobivad selleks Google bänner- ja videoreklaamid või muu makstud reklaam, mis aitab sul võimalikult laia sihtgrupini jõuda.

THINK ehk klient, kes on sinu tootest või teenusest teadlik, aga ei ole veel ostuotsust teinud. Neid võib juba huvitada bännerist sisukam materjal, hea mõte oleks pakkuda neile huvitavat infot ja teha sisuturundust. Selles etapis tuleks kasutada Google Seo’d ja optimeerida oma e-pood kindlatele märksõnadele, et see tuleks otsingus välja. Ühtlasi võiks kasutada Facebooki reklaami ning suunata see sihtgrupile, kes sai strateegia loomisel paika pandud.

DO ehk klient, kes on valmis ostma. Nüüd tuleks ostuprotsess kliendi jaoks võimalikult lihtsaks teha, peaksid olema tema jaoks lihtsasti leitav, kui ta otsustab osta. Selles etapis võiks kasutada Google Ads’i otsingureklaame ja teha taasturundust. Taasturunduseks sobib ka Facebook Pixel, mille abil saad näidata reklaami juba toote või teenusega e-poes tutvunud klientidele, et anda neile viimane tõuge.

CARE ehk kliendid, kes on juba ostu sooritanud. Ärge unustage olemasolevaid kliente! Sageli nähakse vaeva uute klientide püüdmisega ning jäetakse olemasolevad omapäi. Näita, et sa hoolid ja oled tänulik. Hea mõte oleks selles etapis pakkuda kliendile tema ostu eest midagi tänutäheks, näiteks sooduskoodi järgmiseks ostuks või mõnd voucherit, et kliente siduda ja lojaalsust tõsta. Ka uudiskiri on selles etapis sobilik, paku neile näiteks infot ostetud toote hooldamise kohta või tutvusta sarnaseid tooteid ja teenuseid. Uudiskirja jaoks võid kasutada keskkondi nagu Mailchimp või Sendsmaily.

Pea meeles! Igas etapis peab olema üleskutse, mida sa tahad, et klient teeks -tule vaata rohkem, pane end kirja, küsi sooduspakkumist jne. Kindlasti mõõda oma tulemusi, muidu sa ei tea, kust kliendid tulid, mis kanalid töötasid ja kuhu tasuks investeerida. Ning ära unusta konkurente luurata. Konkurentide tegevusega saad end kurssi viia kasutades Facebookis „info and ads“ võimalust, kus näed konkurendi kõiki aktiivseid reklaame ja pakkumisi või vaata Google’st, milliste märksõnadega sinu konkurendid välja tulevad. See ei tähenda, et sa pead tegema sarnaseid tegevusi, aga kindlasti tuleb teadmine, mida konkurendid teevad, sulle kasuks.

Äripäeva Akadeemia korraldab 23.novembril koolituse E-kaubanduse turunduse meistriklass. Tutvu kavaga ja registreeri siin

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!
  • Keit Ausner

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

SALONSHOP BALTIC OÜ otsib TURUNDUSJUHTI

Salonshop Baltic AS

31. detsember 2018

STOCKMANN AS otsib KOMMUNIKATSIOONISPETSIALISTI

Stockmann AS

13. jaanuar 2019