Uuring: turundusagentuuride kvaliteet on teinud järsu hüppe ülespoole

Äsja valminud uuring "Turundusagentuuride maine & klientide rahulolu 2018" annab vastuse küsimustele, kes on valdkonnas kõige tähelepanuväärsemad tegijad ja mille poolest maineliidrid silma paistavad. Samuti paljastab uuring, mille alusel turundajad endale agentuure valivad.

Uuring näitab, et agentuuride teenuseid kasutatakse ühelt poolt sellepärast, et ettevõtetel endil ei ole piisavalt vajalike oskustega inimesi ning teisalt seetõttu, et agentuurides on spetsialistidel mitmekesisem kogemuste pagas. Agentuuridelt oodatakse nii sisulist kvaliteeti (loovust ja võimekust olla turunduses strateegiliseks partneriks) kui heaks koostööpartneriks olemist (paindlikkust ja kliendikesksust ning kvaliteetset projektijuhtimist).

Turunduseelarvete suurusjärk on veidi kahanenud, kuid jäänud mullusega võrreldes siiski üsna samale tasemele – kui 2017. aastal oli üle 100 000 euro suuruse eelarvega 51 protsenti ettevõtetest, siis 2018. aastaks oli sama eelarve 48 protsendil.

Võrreldes eelmise aastaga tõusid veidi enam esile ootused koostöö kvaliteedile: paindlikkusele, kliendikesksusele ning projektijuhtimise kvaliteedile. Agentuur peaks klientide hinnangul olema turunduse töövahendite spetsialist, kellelt samas ei eeldata kliendi valdkonnaspetsiifilisi teadmisi.

Uuringu käigus paluti klientidel hinnata ka, kuivõrd oluliseks peavad organisatsioonid elluviidud kampaania võitu reklaami ja loovuskonkursil Kuldmuna. Selgus, et Kuldmuna võitu peavad oluliseks või väga oluliseks 56 protsenti vastanutest, mida on oluliselt enam kui aasta eest. Täpsemalt on osakaal möödunud aastaga võrreldes kasvanud 12 protsenti.

Erinevates kategooriates on kõrgelt hinnatud agentuuride seas mitmeid väiksemaid ja vähem tuntud agentuure. Neile antud kõrged hinnangud peegeldavad uuringu teostanud Kantar Emori uuringuekspert Mari-Liis Eensalu sõnul väikeste agentuuride paindlikkust ja head koostööd oma seniste partneritega, samuti kasvupotentsiaali tulevikuks.

Kantar Emori teostatud uuringu tellis Turundajate Liit. Liidu tegevjuht Signe Kõiv lausus, et eesmärk on kaardistada turundus- ja kommunikatsiooniteenuste konkurentsiolukord ning mõõta klientide rahulolu liitu kuuluvate agentuuridega. "Kui rahulolu-uuringud on agentuuride seas tavapärased ja klientidelt küsitakse varmalt tagasisidet koostöösuhete kohta, siis liidu uuring annab tulemuste kaardistamiseks kõigile võrdsed alused ning aitab agentuuril end positsioneerida konkurentsi tingimustes," ütles ta.

Turundajate Liidu juhatuse liikme Ivo Kallasmaa sõnul on eelmisel aastal algatatud uuringu osalejate arv võrreldes mullusega oluliselt tõusnud ja otsus uuringut läbi viia on ennast valdkonnainimestele positiivselt tõestanud. "Uuringuga saab möödunud aasta võrdluses anda tagasisidet viimase aasta tegevuste tulemuslikkusele, et mõista, milles näevad tänased kliendid agentuuride tugevusi ja arengukohti," lausus ta. Kallasmaa lisas, et agentuuride üldine maine ja kvalitatiivsed näitajad on eelmise aastaga võrreldes märgatavalt paranenud ja uuringu abil saab sektorit veelgi tugevamaks muuta.

Uuring andis ülevaate neljas kategoorias: reklaam, üritusturundus, digi & disain ning PR. Uuringu tulemusena teenisid üllatuslikult PR-agentuuridest kõrgeid mainepunkte mitu väiksemat agentuuri, moodustades pingerea: Meta Advisory, Agenda PR ja Dalton.

Digi- ja disainiagentuuride hulgast teenisid enim mainepunkte Neway, Velvet ja AKU.

Reklaamivaldkonnas said maine küsimuses enim punkte Optimist, Refleks ja AD Angels.

Üritusturunduse agentuuridest said maine hindamisel enim punkte ID Production, Milestone Events ja Frank Events.

Uuringusse olid tänavu kaasatud 29 reklaami-, üritusturunduse, digi- ja disaini- ning PR agentuuri. Küsimustele vastasid 302 turundusvaldkonna otsustajat, kelle abil hinnati kokku 923 koostöösuhet.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!
  • Signe Kõiv

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

SALONSHOP BALTIC OÜ otsib TURUNDUSJUHTI

Salonshop Baltic AS

31. detsember 2018

STOCKMANN AS otsib KOMMUNIKATSIOONISPETSIALISTI

Stockmann AS

13. jaanuar 2019