Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine. Marko Siller: Aastaaruanne on välisturgudel arvestatav B2B turundusmaterjal
Marko Siller ettevõttest Sustinere
Eesti ettevõtted on maailma mõttes imeväikesed. Ka siinsed kõige suuremad tegijad on kordades pisemad kui nende konkurendid välisturgudel. Ja kuigi meiegi ambitsioon peab olema kasvada, siis on võtmekoht selles, kuidas suudame teistele selgeks teha, et meie eelis ongi „saada ja olla suur vaimult“. Sellest, kuidas kasutada brändi tugevdava turunduskanalina ettevõtte aastaaruannet, kirjutab Marko Siller.
Meie firmad võistlevad rahvusvahelisel turul ettevõtetega, kes kasutavad eesmärgipäraselt oma aastaaruannet ühe turundusmaterjalina. KPMG globaalse uuringu kohaselt raporteerib mis iganes valdkonnas 2/3 suurfirmadest aastaaruandes oma ühiskondlikust mõjust ja vastutusest. Puidusektoris näiteks 77%, toiduainetööstuses 73%, ehitusmaterjalitootjatest 69%.