Tasuta meediasse saamiseks peab olema natuke õnne ning varuks paar trikki.

Hannes Rumm
Hannes Rumm

31. oktoobril kogunes kommunikatsioonirahvas Apollo Mustamäe kinno, et arutleda Eesti PR olukorra üle. Hannes Rumm ütles oma ettekandes, et ehkki ajakirjanikud väidavad, et sisuturunduse reeglid on nüüdseks paigas, siis seda need ilmselgelt ei ole ning jõujoonte märgistamine alles käib. Kokkuvõtte tegi BFMi tudeng Liisa Kivirähk

Sisuturunduse eetika ja reeglite üle ei murra pead ainult turundajad, vaid ka ajakirjanikud ise, kes vastutavad oma väljaande tõsiseltvõetavuse eest. Mõne jaoks on ajakirjanikueetika lihtsalt veidi karmim kui teise jaoks. See toob kaasa aga väikestviisi kaose, kus tasuta meediasse saamiseks peab olema natuke õnne ning varuks paar trikki.

Üks trikk on vana hea “õigel ajal õiges kohas õige sõnumiga”. Praeguses olukorras tähendaks see küllaltki kiiret reageerimist mingile päevakorras teemale. Seda rakendavad ka poliitikud, kellel on vaja aina mürarikkamas keskonnas kuidagi silma paista.

Teiseks trikiks on uuringud. Kui laulusõnad ütlevad, et tüdrukute parimad sõbrad on teemandid, siis turundajate parimad sõbrad on uuringud, soovitatavalt Kantar Emori või Statistikaameti omad. Kui need oma teksti sisse põimida, siis omandab tekst äkitselt uudisväärtuse ja on lootust, et ajakirjanik neelab konksu alla. Ühte uuringut saab ka taaskasutada, tuua välja erinevaid osi, nii et võib juhtuda, et saad kaks (või rohkem) uudist ühe vaevaga.

Ja kolmandaks tuleks ära kasutada online-ajakirjanduse kitsaskohta, kus iga ajakirjanik peab päevas nii palju uudiseid tootma, et mingi hetk lihtsalt läheb lihtsama vastupanu teed ja avaldab hoopis mõne enam-vähem huvitava pressiteate.

Ma olen alati arvanud, et ajakirjanikud ja turundajad peavad olema kui mitte sõbrad, siis võrdsed partnerid, et sõnum jõuaks meediasse. Konverentsil õpetati aga rohkem trikke, kuidas ajakirjanike tähelepanu hajutada, kasutada ära nõrku külgi ja ta konksu otsa saada. See ei tundu õige sõprusena.

Samas on mõistetav tähelepanek, et kui meediaväljaanded otsustavad näidata end “sõltumatuna”, siis vaikitakse kõik suured toetajad maha. Samal ajal tehakse aga turundaja vaatepunktist silmakirjalikke valikuid. Näiteks tehakse omaenda brändimärkide mainimisele erand või antakse ühele poliiterakonnale rohkem häält kui teisele.

Vestlusring: Joel Volkov, Meelis Mandel
Vestlusring: Joel Volkov, Meelis Mandel

Tanki juhi Joel Volkovi, Äripäeva peatoimetaja Meelis Mandeli ja AS Tallink Grupp kommunikatsioonijuhi Katri Linki vestlusest oli tunda, et keegi väga õnnelik selle olukorra üle ka ei ole. Midagi nagu tehakse, aga tulemusega väga rahul ei olda. Volkov nentis, et ehkki idee on endiselt kõige tähtsam, jääb selleks kõige vähem raha ning vabadust, kuna endiselt soovitakse sisuturunduse teksti muuta liiga tootekeskseks reklaamtekstiks, millel pole ei pikka perspektiivi ega strateegiat.

Samuti rõhutati, et sisuturundus peaks olema osa kogu turustustegevusest ning võimalikult mitmekülgne ning kanalirohke. Inspiratsiooni leitakse lääneriikide mudelitest. Ka Econsultancy sotsiaalmeedia ja PR valdkonna koolitaja Michelle Goodall tõdes, et Eesti on UKst 4-5 aastat tagapool, aga astub siiski õiges suunas.

Konverentsi lõpus tutvustasid üheksa kommunikatsiooniagentuuri oma edulugusid. Loeti ette palju kajastuse numbreid, mis on küll lahedad, aga veidike sisutühjad. Huvitav oli kuulata just neid näiteid, kus lisaks kogutud klikkidele või rahale oli näha ka reaalset muudatust, mida kampaania kaasa tõi. Sest see on ju tegelikult tähtis.

Liisa Kivirähk

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

JOTEL LTD is looking for a SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

16. november 2018