Eesti digiturunduse parimad 2018 selgunud

Best Interneti konverentsil Apollo Kinos tunnustati täna aasta parimaid digitegusid. Võitjad kuulutati välja üheksas kategoorias. Vaata, kes tegid sel aastal digis suuri tegusid.

Kategooria: Branded Content

Kampaania: tommy cash on pangas

Kampaania ja video sisu eesmärk oli muuta LHV bränd noorte seas populaarsemaks ja isikupärasemaks. Lisaks saada Noortepanka uusi kliente. Noortele taheti öelda, et LHV on Eesti pank – julge, edumeelne, isikupärane ja loov, vabaduse ja kaasatuse poolt, just nagu Tommy Cash ja Eesti noored. Selleks kaasati skandaalne artist Tommy Cash ja tema produktsiooni tiim, kes aitasid leida noortega ühise keele ja muuta LHV noorte seas ihaldusväärsemaks. Kampaania loovlahendused töötati välja koostöös Tommy Cashi ja tema tiimi kunstilise juhi Anna-Lisa Himmaga, kuna taheti, et sisu oleks usutav ja Tommy kui artisti keelele sarnane. Tulemused: Kampaania ajal (27.08-30.09) tuli uusi kliente 50% rohkem kui sellele eelnenud kuul. Otsene mõju enne vs peale kampaaniat oli uute klientide arvu kasv 189,73%.


Kategooria: E-maili turundus/uudiskiri

Elektrilevi iseteeninduse teavituskampaania

Elektrilevi soovis suurendada iseteeninduskeskkonna kasutamist klientide poolt. Eesmärk oli luua iseteenindusele teavituskampaania, mis oleks mänguline ja kaasahaarav ning tutvustaks veebis tehtavaid populaarsemaid tegevusi. Olulise kampaania osana nähti, et osalemiseks tuleb sisse logida iseteenindusse, näitamaks klientidele lihtsat keskkonda. Iseteeninduse kampaania fookuses oli e-post, kus tutvustati populaarsemaid tegevusi, kasutati kuuluvusmärki (teised juba teevad seda) ja kutsuti osalema väikeses viktoriinis.

Tulemused: Eesmärk oli algselt unikaalsete sisselogijate tõusuks + 10%, tegelikkuses saadi + 36,99%

Klient: Elektrilevi
Agentuur: Tank

Kategooria: Facebooki reklaam (2 võitjat)

AirBalticu online müügi kasvatamine läbi Facebooki uusimate lahenduste
 
Kampaania eesmärk oli saada aru, kuidas kasutajad erinevate ekraanide vahel liiguvad ning sellest infost lähtuvalt neile kõige asjakohasemaid pakkumisi edastada ning läbi selle piletimüüki ja efektiivsust tõsta. Selleks kasutati Facebooki uusimaid lahendusi nagu Dynamic Ads for Travel ja Facebook Attribution. Tulemus oli nii edukas, et positiivse näitena tõstis Facebook ka ise selle esile.

Klient: airBaltic
Agentuur: Mediabrands Digital

PIRI - klienditeeninduse juturobot

PZU lõi endale Facebooki Messengeri virtuaalse klienditeenindaja PIRI. Nad tõid seinapostituste ja Facebooki bänneritega sihtgrupi PIRIga suhtlema - virtuaalne klienditeenindaja tegi nalja, võttis maha müügisurve tunde ja suunas lõpuks vestluspartnerid PZU Kasko lehele personaalset pakkumist vaatama.

Tulemus: Virtuaalse klienditeenindajaga suhtles 1500 inimeste. 500 neist soovis, et PIRI teeks neile Kasko pakkumise. Kampaania perioodil sõlmiti 2,8 korda rohkem lepinguid kui eelmisel aastal samal perioodil.



Suhtle PIRIga siin

Klient: PZU
Agentuur: GOAL

Kategooria: Google reklaam

Eesti Energia sisenemine Poola turule

Kampaania peamiseks eesmärgiks oli uue brändi tuntuse laiendamine ja äriklientide leidmine, kes soovivad Enefiti käest elektrit või gaasi osta. Kampaania keerukus seisnes selles, kuidas piisavalt täpselt sihtida, et info jõuaks võimalikult paljude äriklientideni, mitte eraklientideni, kes moodustavad suure osa kasutajatest, kes seotud teenuseid otsivad. “Peale põhjalikku analüüsi valisime Google Ads võimaluste seast välja otsingukampaania ning toetuseks taasturundamise lahenduse. Viimastel kuudel oleme alustanud ka display kampaaniate testimisega uute klientide leidmiseks. Keskseks fookuseks seadsime konkurentide sihtimise ning sobivad tingimused ja katsetused tulemuslikkuse saavutamiseks tuli leida võimalikult kiiresti, kuna eelarve oli üsna piiratud, pidades silmas Poola turu mahtusid.”
Tulemused: Pidev kampaania optimeerimise ja turuolukorra analüüs aitas aasta jooksul kasvatada päringute arvu 4 korda ja konversioonimäära parandada 2.5 korda. Iga investeeritud 1€ tõi tagasi 7.89€ ja siiani on Google Ads Enefitile kõige olulisem ja töötavaim kanal, sest 98.3% päringuid tuleb läbi Google makstud reklaamide..  

Klient: Enefit Sp. z.o.o.
Agentuur: Veebiguru

Kategooria: Integreeritud digikampaania

Green Tail Club                
                        
Kõikidel lennufirmadel on niiöelda miilide/punktide kogumise programmid, mis tihtipeale on keerulised ja tavatarbija jaoks on tunnetatava kasuni jõudmine raske (vaja teha palju lende). Lojaalsed kliendid on aga lennufirmadele kasumlikumad, kuna nende keskmine ostu maht on kõrgem ning nende müügi/turunduse (acquisition) kulu on madalam. Eesmärgiks oli suurendada lojaalsusprogrammiga liitujate arvu. Loovlahendused tõid tavapärasesse lojaalsusprogrammi punktide kogumise loogikasse mängulisust (gamification). “Jaotasime punktide kogumise väiksemateks etappideks, et kliendid mõistaksid: antud programmis ei ole vaja koguda tuhandeid punkte, et saada esimene reaalne kasu/võit.”
Eesmärk ületati 76%.

Klient: AirBaltic
Agentuur: ADM Interactive ja Mediabrands Digital

Kategooria: Kampaanialeht

Work in Estonia kampaania “Challenge”

Kampaania keskendus kaheksale välismaa turule eesmärgiga teha promotsiooni IT-ametikohtadele Eestis. Sihtturgudeks olid Ukraina, Gruusia, Itaalia, Portugal, Ungari, Sloveenia, Bulgaaria ja Türgi.
Samadel turgudel on aktiivselt tegutsemas ka USA, Taani, Poola ja veel kümned teised linnad nagu Singapur, Berliin, Amsterdam jt, kelle eelarved on palju suuremad. Selleks oli vaja luua spetsiaalne kampaanialeht ja bännerid, mis töötasid kui pusle, mida oskab kokku panna vaid inimene, kes valdab õiget “koodikeelt”. Bännerid suunasid maandumislehele, kus sai lahendada reklaamis vihjatud ülesande. Selline lähenemine aitas segmenteerida kvaliteetset kontakti ja neid, kes päriselt ka olid huvitatud uutest väljakutsetest ja tööpakkumistest.   
Tulemused: üle 200 000 unikaalse külastaja



Klient: Work in Estonia/EAS
Agentuur: Tank

Kategooria: mobiiliturundus

Mobiilse rahakoti mTasku rakendamine Tallinna Kaubamaja Grupi ettevõttes

Turul puudus toimiv mobiilne rahakott kliendi- ja pangakaartidele ning makselahendus, mis võimaldaks sisestada oma panga- ja kliendikaartide andmed mobiiltelefonis olevasse rakendusse ning tasuda poes ostude eest mobiiltelefoniga. Eesmärk oli pakkuda innovaatilisele kliendigrupile uuel tasemel ostlemiskogemust, muuta harjumuspärane poeskäimine kiiremaks ja tasuda ostude eest mobiiltelefoniga.  

Tulemus: mTaskuga on teostatud kokku üle 800 000 tehingu kogusummas üle 4 milj. euro.


Kategooria: Online reklaam

Elisa Elamuse lansseerimine
                        
Starmani ja Elisa ühinemise valguses loodi uuenenud brändi lansseerimiskampaania, mille üheks osaks oli Postimehe keskkonnas loodud erilahendus – tegemist oli ribabänneri lahendusega, millele peale klikkides tuli fullscreen-lahendusena filmiteemaline test „Milline film sa oled?“. Meie eesmärk oli näidata Elisa brändi meelelahutusliku, uudse ja ägedana ning luua seos Elisa Elamuse, TV-teenuse ja filmitemaatika vahel. Idee aluseks see, et just erilahendused aitavad hoida brändi inimestel kõige kauem silme all. Erilahenduse testi avas 177 233 unikaalset külastajat, millest testi läks lahendama ca 48% inimestest. Tulemus ületas ootusi neljakordselt.

Klient: Elisa Eesti
Agentuur: Idea Havas Media & Tank

Kategooria: Veebilehe arendus

Breden Kids e-poe tulemuslikkuse kasvatamine läbi kasutajakogemuse parandamise nii desktopis kui mobiilis
                        
Tavapärane veebipoe lahendus ei vastanud Breden Kids poolt soovitud ideaalsele kasutajakogemusele. Ostu sooritamiseks tuli kliendil teha liiga palju liigutusi ja tihti jäädi ostu sooritamisel hätta. Eriti keeruline oli olukord mobiilis. Breden Kids peamine sihtgrupp on värsked emad, kelle jaoks on lihtsus ja kiirus ostu sooritamisel eriti oluline. Eesmärk oli vähendada hüljatud ostukorvide määra, suurendada juurdemüüki kassas, tõsta kordusostude arvu ja muuta üldiselt kasutajakogemus paremaks. Tulemuse saavutamiseks analüüsiti kasutajakogemuse disaini projekti raames potentisaalsete klientide eelistusi ning käitumist ja tarbimisharjumusi. Kaardistati kasutajateekonnad ning disainiti lahendus, toetudes kogutud analüüsidele.
Tulemus: Tänu kasutajakogemuse parandamisele vähenes märkimisväärselt hüljatud ostukorvide arv ning sama tulemus toodi 30% väiksema turunduskuluga.

Klient: Breden Kids OÜ
Agentuur: Acty & Trinidad Wiseman

Konkursile Aasta Digitegu esitati tänavu 60 tööd. Võitjad selgusid 1. - 2. novembril Tallinnas toimuval Eesti digitaalturunduse aastakonverentsil Best Internet 2018.

Žüriisse kuulusid:
Veronika Pekurina, projektijuht, Tank
Merily Leis, digiturunduse juht, Scoro
Taavi Raidma, partner ja strateeg, Convertal
Katariina Roosipuu, turundusjuht, Qminder
Kair Käsper, tooteturunduse juht, Pipedrive
Raido Tamar, juhatuse liige ja SEO ekspert, SEO Partner
Allan Sombri, partner ja strateeg, Stuudio Binaar

Digitegu tunnustab eelkõige digitaalturunduse tulemuslikkust – sest digiturunduses on kõik mõõdetav. Digitegu konkursi korraldajaks on 7. aastat järjest Best Marketing. Best Internetil pärjatakse Eesti digivaldkonna parimaid juba alates aastast 2009, mil Best Marketing korraldas esimest korda koos ADC*Estoniaga Eesti Internetiauhind nimelist konkurssi.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

JOTEL LTD is looking for a SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

16. november 2018