3 sammu, kuidas Google’is paremini leitav olla

SEO ehk otsingumootorite (näiteks Google) optimeerimine on veebilehe muutmine ja parandamine, et tõsta veebilehekülje külastatavust ja parandada positsioone Google otsingus. Seega on SEO oluline iga veebilehekülje jaoks, mille kaudu müüakse mõnda teenust või toodet. 2019. aasta turundusplaani ja eelarvet paika sättides tuleb kindlasti arvestada ka optimeerimistöödega. SEO-d tuleb teostada hästi läbimõeldud strateegia alusel ning võimalusel professionaalse SEO spetsialistiga.

Eesti kogenuim SEO spetsialist Raido Tamar annab ülevaate olulistest sammudest, mida peab iga turundaja ja ettevõtte juht silmas pidama enne SEO tegevuste planeerimist.
 
SAMM 1: Teosta SEO analüüs

Alustada tuleb olemasoleva veebilehekülje SEO analüüsi teostamisega. Põhjalik SEO analüüs on tulemusliku otsingumootoritele optimeerimise alus. Analüüs annab ülevaate sinu veebilehekülje seisukorrast: lihtsalt öeldes selgitab välja, kuivõrd hästi on SEO potentsiaali lehel ära kasutatud.

Turul on palju erinevaid tasuta SEO analüüse ja tarkvarade poolt loodud raporteid, kuid meeles tuleb pidada seda, et need tarkvarad ei mõista sinu äriloogikat ja kõige tähtsamaid märksõnasid või sisulehti, millega soovid rohkem külastusi saada. Antud analüüse annab kasutada ühe sisendina, kuid mitte SEO plaani alusena.

Google’i algoritmis on üle 200 faktori. Oluline on mõista, millised SEO vead on kriitilised ja millised võib rahumeeli liigutada tööde nimekirjas vähemolulisele kohale. Kõiki neid faktoreid ei ole realistlik optimeerida nii ajamahtu kui veebilehe tehnilist võimekust arvestades. Otsingumootoritele optimeerimisel kehtib 80/20 reegel ehk just võtmetähtsusega faktorite optimeerimine garanteerib parima tulemuslikkuse.

Esmalt tutvu enda veebilehekülje otsingutulemustega ja tee sama ka konkurentide kohta.

Enda veebilehe otsingutulemustega tutvumiseks sisesta Google otsing: site:domeeninimi.ee

Tulemuseks kuvatakse sinu veebilehekülje kõik indeksseeritud lehed, nende Googles kuvatavad meta pealkirjad, kirjeldused ja URL-id.

Otsingukäsk aitab ka tuvastada kiiresti suured probleemid nagu otsingumootoritele blokeeritud lehed, näiteks 26.10.2018 seisuga on Magistrali keskuse leht otsingumootoritele blokeeritud robots.txt failis ja seeläbi kuvatakse lehe kohta informatsiooni “Selle lehe kohta pole teavet saadaval”:

26.10.2018 on Magistrali keskuse leht otsingumootoritele blokeeritud
26.10.2018 on Magistrali keskuse leht otsingumootoritele blokeeritud

Lihtsalt öeldes Google’i otsing ei pääse blokeeritud lehe sisule ligi ja ka seetõttu ei ole võimalik lehte edukalt otsingutulemuste jaoks hinnata ega kuvada. Tegemist on probleemiga, mille saab tuvastada ja lahendada vaid mõne minutiga.

Esimene soovitus on teostada põhjalik SEO analüüs, mis annab hea ülevaate sinu veebilehe olukorrast ja aitab mõista, mis tööd ja arendused aitavad kõige paremini sinu veebilehel SEO edu tagada.

SAMM 2: Teosta või telli märksõnade analüüs

Järgmiseks sammuks on oluline kaardistada teemavaldkonnad, millega soovid Google’is paremini välja tulla. Seejärel saab täpsemalt analüüsida teemapõhiseid märksõnu, et määrata ära reaalsed otsingumahud. Õigeid märksõnu kasutades leiavad kliendid ettevõtte pakutavad tooted ja teenused lihtsamalt üles.

Märksõnade analüüsi teostamiseks tuleb kasutada vastavaid tööriistu nagu Kwfinder, Keywordtool, Google Keyword Planner jt. Paralleelselt sellele tuleb vaadata ka neid märksõnu, millega sinu veebilehekülg on juba hästi leitav. Sellise ülevaate annab näiteks Google tööriist Search Console.

Valdkonna erinevate seonduvate märksõnade osas annab informatsiooni ka Google. Näiteks televiisorite müügi puhul tuleb saada ülevaade, milliseid ja kui palju otsisõnu kasutatakse. Kui palju otsitakse märksõna “telerid, “televiisorid” või “telekad”? Milliseid telerite brände otsitakse ja millisel kujul? Kas otsitakse lisaks peamisele telerite märksõnale ka erinevaid täpsustusi nagu teleri mõõdud, tollid, müügikohad, soodushinnad jne.

Google tööriista Keyword Planner’i abil saab näha märksõnade otsingumahte klientide poolt ja ka Google’i soovitusi märksõnadest. Pildil on näha erinevad televiisorite märksõnade otsingumahud ühes kuus.

Keyword Planner’i vaade
Keyword Planner’i vaade

SAMM 3: Analüüsi konkurentide veebilehekülgi

Analüüsi konkureerivate ettevõtete veebilehekülgi ja kasutatud märksõnasid. Koonda tulemused üheks põhjalikuks märksõnade analüüsi nimekirjaks. Tööde käigus jälgi ka, millistele potentsiaalsetele märksõnadele on konkurentide poolt vähe sisu loodud, kuid millel on sinu jaoks potentsiaali. Märgi need enda jaoks potentsiaalsete märksõnadena, mille jaoks hiljem ise sisu luua või sisulehti optimeerida.

Hea SEO strateegia ja tulevikuplaani aluseks on õiged andmed ehk oluline on teada, mida sinu klient reaalselt otsib ning mida on teevad ja on teinud sinu konkurendid. SEO analüüsimise ja optimeerimise tulemused võtavad aega, aga kui need on õigesti tehtud, siis on võimalik pikaajaliselt suurendada veebilehe külastatavust ning e-poe käivet.

Raido Tamar

29. novembril 2018 toimub Raido Tamari koolitus „SEO baaskoolitus – veebide ja e-poodide otsingumootoritele optimeerimine“. Lisainfo ja registreerimine SIIN.

Koolituse korraldaja on Äripäev AS

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

JOTEL LTD is looking for a SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

16. november 2018