Müügipakkumine on nagu kallimale sünnipäevakingi tegemine

Jordie van Rijn
Jordie van Rijn

(ei sobi otse küsida, et mida sa soovid)

Intervjuu turunduse segmenteerimise seminari esineja Jordie van Rijn’iga:

Miks on andmepõhine turundus oluline?

Nutikas andmekasutus on möödapääsmatu, et konkurentsis püsida. Andmed on raha.

Mida rohkem on andmeid turunduseks, seda suurem on potentsiaalne lisandväärtus nii kliendile kui ettevõttele. Seda seetõttu, et kliendiandmete kasutamine suurendab  ostupotentsiaali ning iga müügitehingu väärtuse kasvu. Ka kliendikogemus muutub tõeliselt rikkalikumaks läbi andmekasutuse.

Mis andmeid turunduses kasutama peaks?

Enne andmekogu loomist on oluline sügavuti mõista, millised andmed mõjuvad ettevõtte tegevusele positiivselt.

Andmeid saab järjestada ja prioriseerida nende potentsiaalse lisandväärtuse järgi, andmekogumise keerukuse ja hinna järgi, lisaks vastavalt andmete nö elueale nii lühikeses kui pikas perspektiivis. Abistavad küsimused on järgmised:

  • Kui suur on andmete lisandväärtus?
  • Kuidas andmed väärtust lisavad?
  • Kuidas andmeid kasutada saab?
  • Kui palju andmete kogumine maksab ja kui keerukas see on?
  • Kas andmeid saab kasutada nii lühi- kui pikaajaliselt?

Andmeid tuleb küsida targalt. Ikea näiteks küsib teatud olulisi küsimusi juba e-poodi registreerumisel. Nendel küsimustel on otsene seos toodetega, mida pakutakse. Mõned küsimused on tundlikumad, näiteks kui suur on pere sissetulek, kuid need pole üldjuhul kohustuslikud.

Ikea näitel võiks lühiajaliste andmete kogumiseks olla järgmised küsimused:

  • Kas olete hiljuti kolinud?
  • On teil plaanis abielluda?
  • On teil plaanis oma kööki uuendada?

Keskmise ja pikaelueaga andmete saamiseks võiks küsimuste hulgas olla:

  • Kas omate või üürite kodu?
  • Kas teil on lapsi?

Kuidas viia asjakohane sisu õigete inimesteni?

Turunduse võti on alati olnud oskus jõuda õigete inimesteni, kuid see kontseptsioon on edasi arenemas. Praegune arusaam on see, et eduka turunduse valem on persoon + profiil + ostupõhjus.

Kliendibaasi kvaliteeti saab paljuski hinnata profiiliandmete täielikkuse kaudu, sest seal peitub potentsiaalne ostukavatsus ning muu oluline info segmendi kohta.

Oletame, et sul on vaja osta sünnipäevakink oma kallimale. Muidugi võib ju otse küsida, mida sünnipäevaks soovitakse, kuid enamasti siiski seda ei tehta ning soovitakse üllatust teha (vähemalt meie kodus on nii).

Turundajad leiavad end tihti samasugusest möödapääsmatust olukorrast. Oleks tore kui kliendiprofiilid oleksid täielikumad, kuid kõike ei saa ju küsida. Ühtlasi pole kõik kliendid sugugi valmis oma informatsiooni jagama.  

Käitumisandmed võimaldavad seda osaliselt kompenseerida, pakkudes kõikvõimalikke signaale ja vihjeid, mida on võimalik andmebaasis andmeteks ümber konverteerida.

Kuid teised andmekillud võivad paljastada olulist informatsiooni. Näiteks kodune aadress võib anda indikatsiooni sissetulekust, vanusest, kliimast ning võimalikust huvist toodete suhtes, mida müüakse.

Jordie van Rijn on Hollandi digiturunduse ekspert, kes on esinenud kümnetel suurtel konverentsidel üle maailma. Tema erialaks on andmetele tuginev turundus, segmnenteerimine ja turunduse automatiseerimine. Tema klientideks on Scania, KLM, Unilever, AEGON, CZ, FNV, NRC Media.

Jordie annab 20. novembril Tallinnas toimuval seminaril "Sihtimine ja segmenteerimine turunduses" nõu, kuidas võtta oma kliendiandmetest maksimum. Tule osalema, registreeri end hiljemalt 6. novembril soodushinnaga: Sihtimine ja segmenteerimine turunduses

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

JOTEL LTD is looking for a SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

16. november 2018