Välimeedia ei pea olema “tavaline plakat”

Spotify välimeedia
Spotify välimeedia

Kodust välja astudes näeme reklaamsõnumeid kõikjal – bussipeatustes, hoonete fassaadidel, sõiduridade vahel jm. Kuid suurel reklaamtahvlil ei pea sugugi alati vaatama vastu “tavaline plakat”. Välimeedia teeb eriliselt põnevaks erilahenduste kasutamise võimalus.

Idea360 turundus- ja ettevõtlussaates käis eile külas Karmen Kütsen JCDecaux’st, kes rääkis välimeedia erilahendustest. Muuhulgas saame saates teada, mis üldse on erilahendus, kuidas see hinnastatud on, mis valdkondades töötab ja kus mitte ning millised on parimad näited. Intervjueerisid Sandra Sultsing ja Kuldar Kullasepp Idea Groupist.

Kolm soovitust erilahenduse kasutamiseks:

    • Lihtsuses peitub võlu
    • Erilahendus peab kokku sobima toote ja reklaamsõnumiga
    • Piisavalt pikk ettevalmistusaeg, et kõik osapooled mõistaksid teineteist ja oleks piisavalt aega testida.

Ideid saatest:

  • Välimeedia on unikaalne, sest seda sisuliselt ei saa vältida.
  • Erilahenduseks saab lugeda lahendusi, mis on tavapärasest erinevad oma materjalivalikult või mõõtudelt. Digitaalsete ekraanide puhul mõeldakse erilahenduse all ka ka näiteks olenevalt ilmast või kellaajast erinevat sõnumit kandvate kampaaniaid. Selliseid erilahendusi on ca 5% kõikidest kampaaniatest.
  • Kuna erilahenduste osakaal on väike, siis üldiselt kipuvad need saavutama keskmisest paremaid tulemusi.
  • Mida laiemale sihtgrupile ja mida tuttavlikum on toode, seda efektiivsem on erilahenduse kasutamine.
  • Interaktiivsed erilahendused leiavad eriti sooja vastuvõtu just nooremas sihtgrupis.
  • Kogemust ja elamust saab luua kõikidele meeltele – nägemine ja kuulmine, tulevikus aina enam ka haistmine ja maitsmine,.
  • Erilahendus ei tohiks olla eesmärk omaette. Kui panustada ainult ühele kallile erilahendusele ühes kohas, siis ei saa kampaania terviklikkuse mõttes kätte vajalikku sihtgruppi. Erilahendus peaks olema osa mitmekesisemast kampaaniast.
  • Interaktiivsete erilahenduste kasutamist saab väga täpselt mõõta. Samas, erilahenduse kontakt tekib ka neil, kes otseselt interaktiivset elementi ei kasuta.
  • Üks ihaldusväärsemaid pindu Tallinnas on Hobujaama trammipeatused, kus päeva jooksul ootab ühissõidukit üle 10 000 inimese.
  • Bussipaviljonidest on kõige levinum terve paviljoni brändimine. Samuti paigutatakse katusele lisaelemente, vitriinkapi sisse saab asju panna, et suuremat tähelepanu tõmmata.
  • Meeldejäävamatest erilahendustest rääkides toob Karmen välja Hea Une Keskuse reklaamlahenduse, kus bussiootepaviljonides sai uurida norskajate sugupuud ning kuulata viit erinevat norskamise tüüpi.
  • Välismaistest lahenduste puhul toob ta välja, et üha rohkem tuuakse bussiootepaviljoni ka brändisaadikud, kes viivad seal läbi kampaaniat toetavaid aktsioone.
  • Digiekraanide puhul saab leidlikuks erilahenduseks pidada ka erinevate andmete kuvamist ja kasutamist, muutes reklaami sisu praktiliselt reaalajas. Nii saab ekraanidel näidata näiteks konkreetse hashtag’iga Instagrami pilte või kuvada kontserdile veel saadaolevate piletite arvu.
  • Välireklaam peab olema osa loost, üks peatükk, mitte üksi ja eraldi. Kampaaniat peab toetama ja võimendama mitmes kanalis. See kiputakse vahel ära unustama.
  • Välimeedia on Nielseni uuringu järgi parim kanal aktiveerimaks inimesi otsima brändi kohta sotsiaalmeediast lisainfot.

Saates mainitud viited:

Nutella:

Pepsi Max:

Spotify:

Hea Une Keskus:

Austraalia jalgpalliliiga:

Vaata ka: Nielseni uuring

Kuula: Idea360 podcast

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

JOTEL LTD is looking for a SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

16. november 2018