Halb veebileht on märk suuremast probleemist

Paul Boag
Paul Boag

"Disain ei saa olla eraldiseisev komponent. Halb veebileht on nagu haiguse sümptom. Me ei ravi ainult üht sümptomit, vaid kogu haigust. Tihti on see ka märk suuremast probleemist," väidab Best Interneti esineja, Econsultancy koolitaja Paul Boag.

WARC (World Advertising Research Center) uuring väidab, et selle aasta kõige olulisem teema turunduses on CX (customer experience) parandamine. Miks CX nii oluline on?

Ärikeskkond on muutunud. Kunagi elasime massimeedia ajastul, kus paari tarbija halval tagasisidel ei olnud tähtsust. Nüüd võib aga ühel tarbijal olla tohutu mõju brändi mainele, mistõttu tuleb kasutajakogemusele rohkem panustada.

Üks trend, mida näen, on tarbijate muutmine brändi saadikuteks: turundajad soovivad, et tarbijad mitte lihtsalt ei ostaks teenust/toodet, vaid oleks ka brändi kirglikud fännid ja jagaks teistega oma kogemust. Seetõttu on väga tähtis kogukonna loomine ja tarbijate omavaheline ühendamine.

Teine valdkond, millel ma näen palju potentsiaali, on toodete ümber ehitatud teenused. Näiteks Nike, kes ei müü enam lihtsalt jalanõusid, vaid kogu sellega kaasnevat ökosüsteemi, millel on nii kogukond kui ka abi ning nõuanded, kuidas olla parem sportlane.

Kuidas leida tasakaal veebilehtede kasutajasõbralikkuse ja disaini vahel?

Veebilehte võib võrrelda Maslow püramiidiga. Ka veebilehel on mitu erinevat taset, milles alumised peavad olema täidetud, et liikuda ülemiste poole.

Kõige madalamal tasemel on veebilehe ligipääs: kui su veebileht pole ligipääsetav, siis ei saa seda kasutada. Seetõttu on väga tähtis, et veebileht töötaks kõikides seadmetes.

Järgmisena peab veebileht olema relevantne ja andma tarbijale vajalikku infot. Kolmandaks peab veebileht olema kasutatav, mistõttu tuleb vaadata, et tarbijad leiaks veebilehelt kogu vajamineva info.

Ja alles siis jõuame disaini juurde. Tuleb tagada, et kõik eelnevad tasemed täituksid õiges järjekorras. Pole mõtet rääkida disainist, kui veebileht on kasutuskõlbmatu. Aga samas, kui teha koduleht ilma disainita, siis ei ole see samuti kasulik, kuna inimesed soovivad ka emotsionaalselt end lehega siduda.

Mis on suurim viga, mida brändid praegu oma uute kodulehtede kujundamisel teevad?

Brändid arvavad, et kasutajakogemuse loomine algab ja lõpeb kodulehe kujundusega. Näiteks disainitakse e-poele imeline koduleht, aga kaupade tagastamisreeglid on kohutavad, sotsiaalmeedia ei sobi ülejäänud tervikuga kokku või klienditoe tagasiside on negatiivne. Disain ei saa olla eraldiseisev komponent. Halb veebileht on nagu haiguse sümptom. Me ei ravi ainult üht sümptomit, vaid kogu haigust. Tihti on see ka märk suuremast probleemist.

Econsultancy koolitaja ja Boagworks partner Paul Boag teeb 1. novembril Tallinnas Best Internetil ettekande teemal "10 töötavat praktikat veebi optimeerimiseks (erinevad testimisvõimalused, analüütika, veakohtade tuvastamine, jpm)". Saad teada:

  • Kuidas sinu sihtrühm veebis käitub?
  • Millist infot vajab?
  • Milline on sinu organisatsiooni jaoks optimaalne leht? 
  • Milline on miinimum mis lehes peaks sisalduma info seisukohast?
  • Kui palju rõhku panna disainile?
  • Millest disainil lähtuda?
  • Kui palju aega peaks jätma ja kulutama testimisele? Mida kindlasti testida?

Tule osalema! www.bestinternet.ee 

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Best Marketingi sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

SALONSHOP BALTIC OÜ otsib TURUNDUSJUHTI

Salonshop Baltic AS

31. detsember 2018

STOCKMANN AS otsib KOMMUNIKATSIOONISPETSIALISTI

Stockmann AS

13. jaanuar 2019